Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@03:03:06 GMT

مشکلات روحی با کمبود زینک مرتبط است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۷۸۵۳

مشکلات روحی با کمبود زینک مرتبط است

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   ماده مغذی «زینک» عملکردهای مختلفی در بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی، کمک به تقسیم سلولی و ... را انجام می‌دهد. علائم کمبود زینک بسیار معمول است، بنابراین اگر فردی با کمبود این ماده مواجه باشد، به آسانی نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. در اینجا با برخی از علائم کمبود زینک آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما این علائم را در خود مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید تا به میزان نیاز شما زینک را تجویز کند.

 

پوست

آیا زخم‌ها و خراشیدگی‌های روی پوست شما در مدت زمان معمول بهبود نمی‌یابد؟ مطالعات نشان داده که زینک نقش مهمی در عملکرد طبیعی پوست، به ویژه بهبود و بازسازی بافت‌ها، ایفا می‌کند.

 

اشتها

کاهش سطوح این ماده معدنی می‌تواند منجر به حالت تهوع و تاثیر بر روی احساساتی شبیه به بویایی و چشایی شود و در برخی موارد افراد با دست دادن اشتها مواجه می‌شوند.

 

قوه بینایی

طبق گفته انجمن بینایی آمریکا، بدن شما برای انتقال ویتامین آ از روده به شبکیه چشم نیاز به زینک دارد. همچنین زینک به تولید ملانین که یک رنگ‌دانه محافظ چشم است، کمک می‌کند.

 

ذهن

کمبود متوسط و شدید زینک با مشکلات روحی مرتبط است. اگر فردی علائمی از کج‌خلقی و بی‌حالی را نشان دهد، ممکن است با کمبود زینک مواجه باشد.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: زینک گوناگون مشکلات روحی جام نیوز پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس از فضای کارگری برداشته شود

ایسنا/لرستان دبیر خانه کارگر لرستان گفت: باید استرس از فضای کارگری برداشته شود.

محمدحسن موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و مسائل معیشتی، کارگران پایبند به نظام هستند و در همه مقاطع مختلف حساس کشور ‌حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید استرس از فضای کارگری برداشته شود، افزود: رفع مشکلات کارگری نباید محدود به هفته کارگر شود و مسؤولان باید در طول سال به رفع تدریجی این مشکلات بپردازند.

موسیوند با بیان اینکه این قشر در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید را تقدیم نظام کرده‌اند، اظهار کرد: در کشور برای افزایش حقوق انتظار داشتیم که مطابق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ افزایش انجام شود، اما با توجه به شرایط موجود این امر محقق نشد.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود کمک شود واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل لرستان احیا و از سرمایه‌گذاران دعوت شود.

دبیر خانه کارگر لرستان با بیان اینکه حدود ۴۰ شورای اسلامی کار در استان داریم، گفت: امنیت شغلی، بهبود شرایط اقتصادی و همخوانی داشتن میزان حقوق و دستمزد کارگران با تورم، مهمترین مطالبات جامعه کارگری‌اند.

موسیوند افزود: هرگونه حمایت صنفی، معیشتی، مهارت‌آموزی و ... از کارگران شود، قطعاً موجب توانمند شدن آنها خواهد شد و با خاطری ایمن و با انگیزه دوچندان به کار و تولید مشغول خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است