Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آغاز طرح برکت خانواده در سال ۹۴، تا به امروز ۹۶۱۹ زوج نابارور در مناطق روستایی شناسایی، پرونده‌ی ۵۹۹۸ زوج بررسی و ۴۵۵۲ زوج برای طی مراحل فرآیند تشخیص و درمان به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت کشور توسط رهبر معظم انقلاب در سال 1393، مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور ایفای نقش مؤثر در اجرای این سیاست‌ها، اقدام به طراحی و اجرای «طرح برکت خانواده» در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، طرح برکت خانواده از سال 1394 توسط شرکت خدمات بیمه‌ی برکت با هدف شناسایی و درمان زوج‌های نابارور روستایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته به اجرا درآمده است. 


با عنایت به عدم دسترسی روستاییان به مراکز درمانی، مشکل تأمین هزینه‌های هنگفت درمان ناباروری و پوشش ندادن این نوع خدمات توسط شرکت‌های بیمه‌ای، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصمیم گرفت در حوزه‌ی کمک به درمان زوج‌های نابارور ساکن در مناطق روستایی کشور، به‌طور جدی ورود کند.


با آغاز طرح برکت خانواده در سال 94، تا به امروز 9619 زوج نابارور در مناطق روستایی شناسایی، پرونده‌ی 5998 زوج بررسی و 4552 زوج برای طی مراحل فرآیند تشخیص و درمان به مراکز درمانی معرفی شده‌اند. انجام 7027 خدمت تشخیصی و درمانی اعم از آزمایشات بالینی، تصویربرداری، IUI، IVF و ICSI و تأمین داروهای مورد نیاز، از جمله خدمات رایگان ارایه‌شده به معرفی‌شدگان است. در مدت 3 سالی که از اجرای طرح برکت خانواده می‌گذرد، خوش‌بختانه تاکنون 379 نوزاد در سراسر کشور به دنیا آمده‌اند.


برای طرح برکت خانواده که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و از طریق شرکت خدمات بیمه‌‌ی برکت در سراسر کشور به اجرا درآمده، تا به امروز 225 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است. بیمه‌ی برکت علاوه بر هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور مناطق روستایی، هزینه‌های زایمان آن‌ها را نیز تأمین می‌کند.


زوج‌های روستایی که برای فرزندآوری دچار مشکل هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر شرکت خدمات بیمه‌ی برکت مستقر در مراکز تمام استان‌ها، از خدمات رایگان طرح برکت خانواده استفاده کرده و ضمن تشکیل پرونده، به مراکز درمانی معرفی و فرآیند درمان‌شان آغاز شود.


ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای تحقق منویات و سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل در تشکیل خانواده و افزایش جمعیت در جامعه‌ی ایرانی، طرح برکت خانواده را از طریق شرکت خدمات بیمه‌ای برکت با قوت در دست اجرا دارد و با گستردگی بیش‌تری در آینده ادامه خواهد داد.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر استان بوشهر نشست خبری شیراز اصفهان مجلس درمان ناباروری ناباروری بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان