Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیش از ۵۰ درصد اشتغال در همه کشور‌های دنیا از جمله کشور‌های توسعه یافته وابسته به بنگاه‌های کوچک و زودبازده هستند و نقش بسیاری زیادی در توسعه اشتغال و رونق اقتصادی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بنگاه‌هاي كوچک و متوسط، طيف وسيعي از فعاليت‌ها ـ خانگي تا امور توليدي و خدماتي ـ را شامل مي‌شوند، بنابراين، تعريف واضح، واحد و در عين حال جامعی از فعاليت‌های كوچک و متوسط وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعريف صنايع کوچک و متوسط در ميان کشورها و مناطق جهان بسيار متفاوت است، شرايط اقتصادی و صنعتی حاکم بر هر کشور، معرف صنايع کوچک و متوسط آن است، برخي از معيارهايی که معمولاً در تعريف صنايع کوچک و متوسط به کار می‌روند عبارتند از: تعداد کارکنان، ميزان سرمايه، حجم دارايی، کل حجم فروش و ظرفيت توليد. اما رايج‌ترين معيار براي تعريف صنايع کوچک و متوسط، معيار تعداد کارکنان است.

در آیین‌نامه اجرایی گسترش بنگاه‌های کوچک و زودبازده که در سال ۱۳۸۴ تصویب شد و مسئولیت اجرایی آن بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است، به واحد‌های تولیدی (کالا و خدمات) کمتر از ۵۰ نفر کارکن، بنگاه کوچک اطلاق می‌شود و فقط این بنگاه‌ها مشمول مفاد آیین‌نامه  می‌شوند.

آنچه که اداره آمار بانک مرکزی به عنوان طبقه‌بندی واحد‌های صنعتی در نظر می‌گیرد بدین صورت است که واحد‌های با کمتر از ۱۰ نفر کارکن "خرد"، ۱۰ تا ۴۹ نفر کارکن "کوچک"، ۵۰ تا ۹۹ نفر کارکن "متوسط" و بالاتر از ۱۰۰ نفر کارکن "بزرگ" نامیده می‌شوند.

در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در اقتصاد کشور و مشکلاتی که به واسطه تحریم بر واحد‌های بزرگ اقتصادی تحمیل شده شاهد این هستیم که این واحد‌ها نتوانند آنچنان که باید در توسعه اشتغالزایی نقش خود را به خوبی ایفا کنند و فضای کسب و کار با مشکلات متعددی روبرو شده است.

در این شرایط یکی از بهترین راهکار‌ها برای افزایش سطح اشتغال و توسعه کسب وکار حمایت از بنگاه‌های زودبازده است که نیاز زیادی به نقدینگی ندارند و با حداقل سرمایه می‌توانند برای چندین نفر شغل ایجاد کرد.

بنگاه‌های زودبازده همانگونه که از نام گذاری آن‌ها مشخص است می‌تواند برای رسیدن به اشتغالزایی زودتر از روش‌های موجود کمک یار اقتصاد کشور باشد.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار در این باره در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد اشتغال در همه کشور‌های دنیا از جمله کشور‌های توسعه یافته وابسته به بنگاه‌های کوچک و زودبازده هستند و نقش بسیاری زیادی در توسعه اشتغال و رونق اقتصادی دارند.

وی افزود: بدون تردید بنگاه‌های زودبازده با مشارکت مردم و با شرایطی که از آن به عنوان کارآفرینی یادت می‌کنیم در کف بازار کار هر کشوری شکل می‌گیرد و اگر بنگاه‌های کوچک در هر کشوری شکل بگیرد اشتغال در آن کشور شکل خاهد گرفت.

این کارشناس بازار کار خاطرنشان کرد: بنگاه‌های کوچک شامل استارتاپ‌ها و بنگاه‌هایی که زیر ۱۰ نفر هستند که با دیدگاه کارآفرینی شکل می‌گیرند که ممکن است در مقطعی تغییر مسیر و استراتژی دهند به سراغ راه اندازی یک بنگاه جدید بروند و یا خط تولید یا جهت گیری فعالیت‌های اقتصادی خود را تغییر دهند.

حاج اسماعیلی تاکید کرد: بدون ایجاد و توسعه بنگاه‌های کوچک و زودبازده، اشتغال در هیچ کشوری رونق نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: کشور‌هایی مانند ایران که نرخ بیکاری بالا و همچنین فارغ التحصیلان بالایی دارد، نیازمند تشویق و بسترسازی برای تاسیس و فعالیت‌های بنگاه‌های زودبازده و کوچک در کشور است و بدون این موضوع امکان اینکه بتوانیم گره مشکل بیکاری را برطرف کنیم امکان پذیر نیست.

این کارشناس بازار کار ادامه داد: بنگاه‌های کوچک و زودبازده محوریت مهمی در بازار دارند و حتما باید مدنظر برنامه‌های توسعه‌ای بلندمدت دولت باشد.

حال با توجه به شرایط پیرامونی اقتصاد دولت و مسئولین باید توجه بیشتری به بنگاه‌های زودبازده در کشور داشته باشند تا از این طریق شاهد رشد اقتصادی و به علاوه توسعه مشاغل متنوع در کشور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اشتغال بنگاه زودبازده اقتصاد کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!

نزدیک به ۵ سال از عرضه اینترنت نسل پنجم می‌گذرد و حال زمان روی کار آمدن نسل ششم رسیده‌است؛ در این بین توسعه دهندگان به دنبال راه‌هایی برای استفاده کامل از پهنای باند گسترده نسل بعدی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آزمایش این فناوری در ژاپن در یک دستگاه بی‌سیم، سرعت انتقال داده ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه را نشان داد که ۱۰ برابر سریع‌تر از ۵G در اوج خود و ۵۰۰ برابر سریع‌تر از یک تلفن هوشمند متوسط ۵G است.

یک فیلم دو ساعته و با کیفیت متوسط نتفلیکس که روی گوشی پخش می‌شود، حدود ۱.۵ گیگابایت حجم دارد، بنابراین از نظر عملی، ما به دنبال این هستیم که بتوانیم هشت یا نه فیلم از این فیلم‌ها را در هر ثانیه جابجا کنیم.

نتیجه تحقیق و توسعه گسترده توسط شرکت مخابرات ژاپن NTT، اپراتور تلفن همراه ژاپنی DOCOMO و شرکت‌های الکترونیک NEC و فوجیتسو، این دستگاه از باندهای فرکانس بالا در محدوده ۱۰۰ گیگاهرتز و ۳۰۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند و به آن امکان این را می‌دهد تا داده‌های بیشتری نسبت به استانداردهای نسل قبلی منتقل کند.

پیشرفت در فناوری ارتباطات در واقع به اشکال مختلفی از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها نیاز دارد. در مورد سخت افزار، شایان ذکر است که این نسخه به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد. اما با توسعه فناوری، اندازه و هزینه‌های آن تجهیزات به تدریج کاهش می‌یابد.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای ۵G، در شرایط عالی، با استفاده از قوی ترین و بهینه ترین سخت افزار است. طبق گزارش Opensignal، متوسط سرعت ۵G برای گوشی‌های هوشمند در T-Mobile در ایالات متحده - بهترین اپراتور این کشور برای سرعت ۵G - در حال حاضر ۱۸۶.۳ مگابیت بر ثانیه است.

به عبارت دیگر، ۶G سرعت بسیار بهبود یافته را نوید می‌دهد. به گفته محققان، این فناوری در همه چیز از دانلود فیلم با وضوح بالا گرفته تا ارتباطات بین وسایل نقلیه خودران مفید خواهد بود.

نسل ششم، از نظر پهنای باند یا ظرفیت شبکه نیز یک جهش رو به جلو وجود خواهد داشت: دستگاه‌های بیشتری می‌توانند به طور همزمان متصل بمانند. اگر تا به حال سیگنال تلفن را در یک کنسرت پرجمعیت یا بازی ورزشی از دست داده باشید، با ازدحام شبکه آشنا خواهید شد، و این چیزی است که ۶G باید تمام آن‌ها را از میان ببرد.

دیگر خبرها

  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم