Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانداری شهرستان اهواز با همکاری اداره میراث فرهنگی این شهرستان نخستین جشنواره شب‎های فرهنگی اهواز را طی دو هفته برگزار می‎کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا جلیلی‎نیا امروز چهارشنبه 10 بهمن‎ماه 97 اظهار داشت: با توجه به تأکید استاندار، فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مبنی بر برگزاری شب‎های فرهنگی در استان و این که چنین رویدادی باعث ایجاد نشاط اجتماعی میان شهروندان می شود، شب‎های فرهنگی اهواز طی دو هفته در این شهرستان برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‎که رویداد شب‎های فرهنگی پیش از این در شهرهای دیگر استان از جمله شوشتر و دزفول برگزار شده بود، افزود: این رویداد برای نخستین بار قرار است در مرکز استان و در سطح وسیع‎تر و طولانی‎تر نسبت به رویدادهای مشابه  برگزارشده در شهرستان‎های دیگر، برگزار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز تصریح کرد: پیرو جلسات متعددی که در فرمانداری اهواز با حضور کریمی‎کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رضا کیانی مشاور فرهنگی استاندار و نیز معاون فرماندار برگزار شد، قرار بر این شد که شب‎های فرهنگی اهواز طی دو هفته جداگانه برپا شود که بر این اساس هفته اول این رویداد 22 تا 27 بهمن‎ماه جاری و هفته دوم آن نیز ار 7 تا 14 اسفندماه آینده در محل جاده ساحلی اهواز پشت کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر این‎که اهواز تنها شهرستانی است که این رویداد را طی دو هفته برگزار می‎کند، افزود: قرار است برخی آیتم‎های این جشنواره ضمن این‎که در جای متمرکز برگزار می‎شود در برخی از شب‎ها نیز در چند منطقه کم‎برخوردار شهرستان اجرا شود تا همه مردم بتوانند از آن بهره‎مند شوند.

جلیلی‎نیا برپایی نمایشگاه صنایع دستی، ارائه غذاهای محلی و سنتی، رسم‎های آئینی، نمایش گروه‎های آئینی از اقوام مختلف، برپایی مضیف و سیاه‎چادرهای عربی و بختیاری نیز معرفی میراث ناملموس را از جمله مهمترین برنامه‎هایی عنوان کرد که طی این دوهفته اجرا خواهند شد و گفت: علاوه بر این، چاپ و پخش بروشورهای جاذبه‎های گردشگری و تاریخی اهواز، ایجاد ایستگاه گردشگری، اجرای موسیقی محلی اهواز و برگزاری تور اهوازگردی نیز در فهرست برنامه‎های این جشنواره گنجانده شده است.

وی ضمن بیان این‎که نخستین جشنواره شب‎های فرهنگی اهواز توسط امور اجتماعی استانداری خوزستان و با نظارت فرمانداری اهواز برگزار می‎شود، افزود: بنا بر تأکید فرماندار اهواز و مدیرکل میراث فرهنگی استان، اداره میراث فرهنگی اهواز نیز مشارکت کامل و مستقیم در برپایی این رویداد خواهد داشت و به همراه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برنامه‎ریزی‎هایی برای این شب انجام داده‎اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز در پایان اظهار امیدواری کرد: با برپایی نخستین دوره این جشنواره، طی دو هفته نشاط کامل به مردم شهرستان اهواز تزریق شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صنایع دستی و گردشگری گردشگری موسیقی نمایشگاه صنایع دستی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی باشه‌آهنگر، حامد بهداد، ابوالفضل جلیلی، نیکی کریمی، محمود کلاری، رضا کیانیان و محمدحسین لطیفی، ۱۶ فیلم سینمایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری می‌کنند.

اسامی فیلم‌های سینمایی به این شرح است: «۷۶۰۰» از بهروز باقری، «احمد» از امیرعباس ربیعی، «آپاراتچی» از قربانعلی طاهرفر، «آسمان غرب» از محمد عسگری، «آفتاب گرگ و میش» از محسن دانشور بیری، «بی‌تار» از جمیل رستمی، «پدران» از سالم صلواتی، «خورشید آن ماه» از ستاره اسکندری، «سون‌سوز» از رضا جمالی، «شوماه» از مژگان بیات، «عروسک» از اصغر یوسفی‌نژاد، «عزیز» از مجید توکلی، «کاژه» از مجتبی سعیدزاده، «مسخ نرگس» از حامد علیزاده، «میرو» از حسین ریگی و «نوروز» از سهیل موفق.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی سینمایی و کوتاه، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود