Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریثب از تبریز، علی لاریجانی ظهر امروز در آیین کلنگ زنی قطعه یک راه آهن «آذربایجان - سراب» اظهار کرد: سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در خصوص راه آهن در ایران انجام شده است به طوریکه از رهبر معظم انقلاب هم خواسته‌ایم تا از صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن استفاده شود.

وی افزود: ۱۵ درصد اعتبار مورد نیاز پروژه‌های فاینانس را از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌کنیم تا به تبع آن  شرق و غرب و شمال و جنوب ایران را به هم متصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سعی شود تا این پروژه تا چند ماه آینده به اتمام رسد و البته ما هم اگر کمکی لازم باشد، انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده نیز برای طرح‌های راه آهن و مسیرهای ترانزیت بودجه خوبی اختصاص یافته است، توضیح داد: پروژه‌های ریلی نقش مهمی در یک کشور داشته از این‌رو به اتمام آنها اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.

لاریجانی با اشاره به نقش مهم و محوری تبریز در شمال غرب کشور و منطقه ادامه داد: برقی کردن مسیر راه آهن تهران - تبریز که جزو طرح‌های مهم فاینانسی کشور بوده و از اولویت‌های طرح‌های راه آهن و بخش اجرایی است.

وی در ادامه به پیگیری طرح‌های راه‌آهن تهران - مشهد و تهران - قم - اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها جزو طرح‌های مادر کشور بوده و در حال پیگیری جدی می‌باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت ایجاد مراکز ویژه اقتصادی در آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: ایجاد این مراکز امسال در مجلس مورد تاکید قرار گرفته و دارای مصوبه نیز می‌باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به  کمبود آب در کشور اشاره و آن را از مهمترین مشکلات کشور دانست و گفت: باید در استان‌ها تقاضا در این خصوص سامان یابد و اجرای آبیاری نوین و ترویج سیستم های گلخانه ای از روش های کاهش مصرف آب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای ترویج سیستم‌های گلخانه‌ای و طرح‌های روستایی در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است تا به تبع آن برای اقتصادی کردن روستاهای کشور با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای مانند گردشگری و معدن استفاده شود.

مخالفت شدید نسبت به پول پاشی در کشور

وی با مخالفت شدید نسبت به پول پاشی در کشور، توضیح داد: با این کار مخالف بوده و آن را صحیح نمی‌دانم از این‌رو تلاش شده تا وام و تسهیلات به اشخاص دارای اهلیت کار پرداخت شود چراکه پول باید  درست و در محل مناسب مصرف شود.

لاریجانی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر  ایجاد اشتغال گفت: اولویت اول کشور در این خصوص پیش بینی شده و در تبصره 19 بودجه سال آینده به اشتغال اولویت ویژه داده شده است.

وی با اشاره به تخصیص  اعتبار جهشی برای ایجاد اشتغال در کمیته امداد، تصریح کرد:در بودجه امسال،  50 هزار میلیارد ریال به کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده تا صرف اشتغال‌های خرد شود.

رئیس مجلس در ادامه به طرح ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات بخش صنعت نیز اشاره کرد و گفت: کمک‌ها و تسهیلاتی برای این کار فراهم شده که در اختیار شاملین  قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد:  آذربایجان همواره موجب اقتدار در طول تاریخ ایران شده، نقش بسیار مهمی در تاریخ ایران داشته و به قول مقام معظم رهبری سر ایران است.

لاریجانی اضافه کرد: از آذربایجان هر چه بگوییم کم است چراکه رهبر معظم انقلاب متعلق به این دیار است  و این خطه شاعران بزرگی مانند شهریار و شخصیت بزرگی مانند علامه طباطبایی و شهدای محراب را تربیت کرده است.

وی متذکر شد: شجاعت و غیرتمندی آذربایجانی‌ها همیشه موجب پیشرفت  ایران شده و اقتدار ایران را افزایش داده است و الحمدالله امروز هم آذربایجان و تبریز همین جایگاه عالی و مهم را دارند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

در حاشیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار، توسعه روابط با قاره آفریقا را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل ملت ایران و ملت‌های آفریقایی را دنبال می‌کند، بر ضرورت تسریع در ایجاد سازوکار‌های تقویت روابط ایران و بورکینافاسو از جمله فعال‌سازی کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

 رئیسی در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب و پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، نفت و انرژی و علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌های عظیم موجود در قاره آفریقا برای توسعه و پیشرفت، آماده همکاری، تعامل و تبادل این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها با کشور‌های آفریقایی از جمله بورکینافاسو است و اطمینان داریم توسعه این روابط به نفع ملت‌های دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا به دکتر رئیسی و همچنین محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، ایران و مردمانش را صاحب تمدنی بزرگ توصیف و بر علاقمندی کشورش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با ملت ایران به عنوان پدیدآورندگان این تمدن بزرگ تاکید کرد.

کیلم دو تامبلا با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای ارائه تصویری نادرست و مخدوش از جمهوری اسلامی ایران افزود: بر خلاف تبلیغات غربی‌ها ایران کشوری مستقل، در حال توسعه و پیشرفته است که بر جذابیت‌های این کشور برای توسعه و تقویت روابط در همه زمینه‌ها با آن افزوده است.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین بر علاقمندی کشورش برای گسترش همکاری‌ها و تعامل با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های زیرساختی، ارتباطاتی، معادن، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل، علمی و فرهنگی، دانش‌بنیان و انرژی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم