Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهرداد غضنفری معاون استاندار قم پیش از ظهر امروز در چهارمین گردهمایی سراسری معاونین حفاظت و امور اراضی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که در سالن همایش‌های خانه معلم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تداوم حیاط بشر وابسته به حفاظت از منابع طبیعی است، گفت: منابع طبیعی کارکرد‌های مختلف زیست‌محیطی، اقتصادی و تولیدی را دارد به همین علت نگاه ما به عرصه‌های منابع طبیعی نسبت به گذشته بسیار متفاوت‌تر است، هرچند ورود بشر به این عرصه‌ها نیز چالش‌هایی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه بدنه برخی دستگاه‌ها نگاه منفی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارند، افزود: دولت در حوزه سرمایه‌گذاری با محدودیت منابع و ممنوعیت قانونی روبرو است به همین علت باید به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری باشد و در این راستا تأمین زیرساخت‌ها را موردتوجه قرار دهد که زمین نیز یکی از مهم‌ترین بستر‌های سرمایه‌گذاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم از تفکرات بخشی و سلیقگی افراد به‌عنوان مهم‌ترین موانع سرمایه‌گذاری نام برد و گفت: کار فرهنگی و نگاه علمی نسبت به مباحث مرتبط با سرمایه‌گذاری باید موردتوجه قرار گیرد چراکه این رویکرد می‌تواند سبب رفع مشکلات استان شود.

وی ادامه داد: بیابان‌زایی چالش مهمی برای استان قم است چراکه اکنون ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در معرض بیابانی شدن و این موضوع تهدیدی جدی برای استان قم است که نشان می‌دهد علاوه بر نگاه سرمایه‌گذاری باید نگاه حفاظتی نسبت به منابع طبیعی داشته باشیم چراکه بسیاری از نیازمندی‌های کشور وابسته به عرصه‌های منابع طبیعی است.

غضنفری با اشاره به اینکه استان قم در حوزه الگوی کشت یکی از سه استان برتر کشور است، عنوان کرد: قم یکی از کانون‌های تولید ریز گرد است و مشکلات قم، استان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کند به همین علت باید نسبت به رفع مشکلات این استان نگاهی ملی داشته و از ظرفیت‌های همه‌جانبه در این راستا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال بی‌اعتمادی مردم نسبت به مدیران و کارگزاران نظام است، تصریح کرد: مردم، ولی نعمت‌های انقلاب هستند و مسئولیت‌های مسئولان بدون توجه به مردم موضوعیت ندارد چراکه شأن نزول ما در این مسئولیت‌ها خدمت به مردم است.

غضنفری از ایجاد میز خدمت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تقدیر کرد و گفت: اکنون هماهنگی مطلوبی در حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد که به برکت این هماهنگی می‌توانیم به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/الف

۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان قم در معرض بیابانی‌شدن است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران

دریافت 10 MB کد خبر 6095015

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین