Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیان اینکه هنر برخاسته از اصالت و هویت ملی می تواند جهانی شود، گفت: قصدمان این است که با روایت اصالت هنر خودمان با جهان همراه شویم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره هنرهای  تجسمی عصر امروز  چهارشنبه دهم بهمن ماه با حضور هنرمندان تجسمی و مسئولان فرهنگی هنری  در فرهنگستان هنر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم " ابراهیم حقیقی" با ارایه گزارشی از عملکرد دبیرخانه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی گفت:  چند ماه پر کار را پشت سر گذاشتیم باعث خوشحالی است پس از اینکه شورایی پس از تصمیم اقایان حسینی و مظفری تشکیل دادیم دست یاری به سوی همه هنرمندان تجسمی دراز کردیم و پذیرفتند  جلسات بسیاری داشتیم و تصمیماتی که در این جلسات گرفته شد به انتخاب دبیران و داوران یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منتهی شد و خرسندیم که این عزیزان با وجود همه مشکلات پذیرفتند.


" دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر " با اشاره به اینکه این جشنواره پیچیدگی های خاص خود را دارد، اظهار کرد: این جشنواره ۱۰ رشته دارد و امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قصد داریم تنها به مسابقه این ۱۰ بخش بسنده نکنیم خواستیم شهرستان ها هم در جشنواره حضور داشته باشند ، جشنواره فجر از جمله جشنواره هایی است که جوانان از آن استقبال می کنند و حرفه ای ها کمتر در آن شرکت می کنند برای همین از گالری  ها دعوت کردیم با جشنواره همراه شوند، فردا ۱۱ بهمن آثاری از گالری ها در باغ موزه قصر به نمایش در می آید.


وی افزود :  ما موفق شدیم در یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر قدم های رو به جلو برداریم ،  در راستای همین رویکرد نخستین نمایشگاه ما "پلاک ۴۰" ۸ بهمن در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.


ابراهیم حقیقی با اشاره به نمایشگاه طوبای زرین در فرهنگستان هنر گفت: در این بخش  امروز با نمایش ۶۰۴ اثر از ۴۰۵ هنرمند افتتاح می شود. همچنین آثاری از موزه هنرهای معاصر در ۴۰ شهر ایران به نمایش در می آید، در موزه امام علی(ع) نیز در "نمایه ۴۰" دستاوردهای نشر تجسمی به نمایش در خواهد آمد.


دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی از رشد ۲ برابری شرکت کنندگان در این دوره این رویداد هنری اظهار کرد:  امسال ۵ هزار و ۷۶۱ نفر در جشنواره شرکت کردند که رشد ۲ بدارری را در جشنواره شاهد هستیم همچنین ۳ هزار و ۵۰۵ نفر از شهرستان در فجر حضور دارند که آما ر قابل توجهی است. بدون حضور دبیران در این جشنواره این استقبال غیر ممکن بود چون می دانستند که آثارشان توسط چه کسانی برگزیده می شود .


ابراهیم حقیقی با بیان اینکه هنرهای تجسمی در ایران جوان است، گفت:  صنایع مستظرفه در سال ۱۳۱۹ تاسیس شد، دانشگاه هنرهای زیبا  در سال ۱۳۲۸  و گالری آپادانا توسط جوادی پور د همین سال تاسیس شد ، هنرهای تجسمی در اواخر قرن بیست و اوایل قرن بیست و یک دگرگونی فراوانی پیدا کرد، تحول شهرسازی و معماری و ورود صنایع به ایران و صنعت چاپ گستردگی بخش های مختلف هنر تجسمی مخصوصا هنر جدید که به تکنولوژی وابسته است سبب شده ما هم با جهان هم سو باشیم و قدم برداریم و این مستلزم  این است که هویت خودمان را روایت کنیم، قصدمان امسال این بود با روایت اصالت هنر خودمان با جهان همراه شویم اگر هنر بومی و ملی نباشد راه جهانی شدن را نمی تواند پیدا کند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری شبستان دهه فجر نشست خبری انقلاب اسلامی استان بوشهر مجلس کتاب عبدالهادی فقهی زاده جشنواره تجسمی فجر ابراهیم حقیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • غلامحسین امیرخانی در مقابل خبرنگاران می‌نشیند
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد