Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@14:12:36 GMT

تعیین گروهی برای تشخیص منشأ بوی بد پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۶۹۹۶۲

استاندار تهران در مورد بوی نامطبوع پایتخت گفت: برای رفع نگرانی مردم گروهی را تعیین کردیم تا علت‌سنجی و آسیب‌شناسی جدیدی درباره بوی نامطبوع تهران داشته باشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث محورهای اصلی فاز 5 و 9 مسکن مهر پردیس در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع بوی نامطبوع در تهران اظهار داشت: در ساعتی که بو منتشر شده بود در یک منطقه غلظت so2 نسبت به مناطق دیگر بیش از حد استاندارد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌کرد: بررسی پژوهشکده محیط زیست استان تهران و شهرداری تهران نشان‌دهنده این بود که ترکیبات گاز بیشتر سولفوره بوده که به مواد مرکاپتان انتساب می‌دهند ولی اینکه چه منبعی داشته و علت آن چه بوده مشخص نیست.

استاندار تهران ادامه داد: برای رفع نگرانی مردم گروهی را تعیین کردیم تا علت‌سنجی و آسیب‌شناسی جدیدی درباره این موضوع داشته باشند.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: البته از آنجا که اکنون بویی وجود ندارد ممکن است کار تحقیقاتی زمان‌بر باشد ولی آن مکان را مطالعه می‌کنیم تا اطلاعات دقیقی به دست آوریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بوی بد تهران بوی نامطبوع تهران استاندار تهران انوشیروان محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۶۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 57 قرار گرفته و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش مشرق، شاخص کیفیت هوای تهران، امروز - جمعه، چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳- بر روی عدد 57و در وضعیت قابل قبول قرار دارد.همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد 58 قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و 39 روز هوای قابل قبول داشته است.این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، 37 روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود و بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم ، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!