Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه میزان عرضه ماهی نسبت به سال گذشته تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: اگرچه در عرضه آبزیان مشکلی نداریم، اما در رابطه با توزیع ماهی به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال نگرانی‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تولیدکنندگان قیمت آبزیان را در بخش صید و آبزی پروری به تناسب افزایش هزینه‌های حمل و نقل، نهاده‌های دامی و حقوق و دستمزد بالا بردند، این درحالی است که اختلاف قیمت مزرعه تا بازار به سبب اشکال در سیستم توزیع به ۷۰ درصد می‌رسد.

قاسمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ماهی در ایام پایانی سال دور از انتظار نیست، بیان کرد: اگر سیستم توزیع آبزیان در بازار اصلاح نشود، قیمت ماهی در شب عید با نوساناتی روبرو خواهد شد که این امر بر کاهش قدرت خرید خانوار بیش از پیش دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: واردات گوشت جهت كنترل قيمت در بازار افزايش يافت/ دلالان چقدر در نوسان قيمت مرغ و ماهی نقش دارند؟

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: در یک اقتصاد سالم، افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت به دنبال ازدیاد تقاضا امری طبیعی است، در حالیکه در بازار شب عید طبق روال سال‌های گذشته سودجویی دلالان و عوامل واسطه موجب شده تا نوسان قیمت فراتر از این رقم باشد.

وی مجموع تولید صید و آبزی پروری امسال را یک میلیون تن اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است، از این رو مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود عرضه آبزیان صحت ندارد.

قاسمی با اشاره به تاثیر حضور کشتی‌های چینی بر قیمت ماهی در بازار بیان کرد: با توجه به آنکه حضور کشتی‌های چینی در دریای عمان، آسیب جدی به ذخایر وارد کرده است، بنابراین پیش بینی می‌شود که قیمت ماهی شیر با نوسانات چشمگیری در بازار روبرو شود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با اشاره به اینکه پرورش دهندگان از ابتدای سال تا کنون تنها ۳۵ درصد قیمت ماهی در بازار را افزایش دادند، گفت: این در حالی است که قیمت ماهی در بازار به سبب مشکلات توزیع ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: تا زمانیکه سازمان شیلات، حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و میادین میوه و تره بار وظایف خود را به درستی انجام ندهند، همچنان شاهد افزایش قیمت ماهی در بازار خواهیم بود.

انتهای پیام/

افزایش قیمت ماهی در بازار شب عید دور از انتظار نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰