Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در پی شکست تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، بی بی سی فارسی، به بهانه بررسی گزارش خبرنگار استرالیایی که این رسانه انگلیسی از آن به عنوان " بزرگترین افشاگری ها در تاریخ صنعت نفت" یاد می کند، مطالبی درباره یک شرکت ثبت شده در موناکو و نقش این شرکت در معاملات بزرگ نفتی برای شرکت‌های چندمیلیاردی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بی بی سی مالک این شرکت را یک خانواده ایرانی معرفی کرده و به همین بهانه چندین مقاله و گزارش منتشر می کند و سعی می کند اقدامات این خانواده را در خدمت دولت ایران جلوه دهد؛ خانواده ای که به اذعان بی بی سی  از نفوذ زیادی در فرانسه و همچنین در میان خانواده های سلطنتی اروپا برخوردار است.

 

اما نکته جالب توجه، زمان انتشار این ادعاها از سوی خبرنگار استرالیایی است؛ این خبرنگار گزارش خود را در فروردین 1395 منتشر کردند اما حالا بی بی سی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به بررسی آن می کند!

 

ماجرای کشف اطلاعات از سوی این دو خبرنگار هم جالب است؛ داستانی که شبیه فیلم هیا پلیسی و مرموز است. بی بی سی در این مورد نوشت:

 

"ماجرا از یک پاکت قهوه‌ای‌رنگ شروع شد که تابستان سال ٢٠١٥ با پست به دست نیک مکنزی، خبرنگار استرالیایی رسید. در این نامه فردی ناشناس سوال کرده بود آیا نیک مکنزی و رسانه متبوعش حاضرند در مورد "بزرگترین رسوایی مالی در صنعت نفت" تحقیق کنند؟ فرد ناشناس نوشته بود اگر پاسخ مثبت است در روزنامه فیگاروی فرانسه فروش خانه‌ای را آگهی کنند و در آن حتما لغت مونت کریستو را بگنجانند. این آگهی با تصویر خانه‌ای که از اینترنت برداشته شده بود، منتشر شد.

 

بعد از آن فرد ناشناس که "فیگارو" لقب گرفت، شروع کرد به فرستادن پیامک از شماره تلفن‌هایی در آلمان، ایتالیا و اسپانیا؛ شماره تلفن‌هایی که بلافاصله بعد از تماس کور می‌شدند. اطلاعات اندک اندک می‌آمد و پیشبرد کار نیاز به ملاقات رو در رو داشت. چند بار قرارها لغو شد تا اینکه در یک کشور اروپایی، در محل مقرر، لیموزینی نیک مکنزی را سوار کرد و در کنج رستورانی نچندان پر رفت و آمد دیداری کوتاه صورت گرفت و هارد درایوهایی به دست نیک مکنزی رسید حاوی مکاتبات داخلی شرکتی در موناکو به نام یونااویل. فرد ناشناس بلافاصله نیک مکنزی را به فرودگاه رساند و اطمینان حاصل کرد که او از آن کشور خارج شده است."

 

در واکنش به این اقدام معنادار و ضدایرانی بی بی سی، حمید بعیدی نژاد، سفیر کشورمان در لندن، در کانال تلگرامی خود نوشت:

 

"پروژه ای که بی بی سی فارسی به بهانه فساد مالی یک شرکت ثبت شده در موناکو آغاز کرده است، البته قابلیت پیگیری در دادگاه دارد. اما مسئله محدود به این نیست. در یک دید وسیعتر، این پروژه در راستای مشروعیت ساختن برای تحریمهای آمریکا در کنار مشروعیت زدایی از اقدامات دور زدن تحریمها علیه ایران و معرفی تمامی شبکه های داخل و خارج ایران برای دور زدن تحریمهاست.


آمریکائیها چندین سال است که ادعاهای زیادی از وجود هزاران سند از فعالیتهای چندین شرکت مستقر در خارج از ایران و از فعالیتهای اشخاص داخلی و خارجی در دور زدن تحریمها علیه ایران مطرح می کنند و آنچه امروز مسلم است اینکه حالا در یک تقسیم مسئولیت، بسیاری از ایمیل ها و اسناد فارسی توسط سازمانهای اطلاعاتی آمریکا برای افشای علنی افراد و شرکتهای خارجی و ایرانی درگیر در دور زدن تحریمها در اختیار بی بی سی فارسی قرار گرفته است. هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکتهای خارجی در معامله با ایران و اضافه نمودن اسامی جدید اشخاص و شرکتها به لیست تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکاست. بی بی سی فارسی امروز در آستانه ی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید به خود اجازه دهد که به ابزاری در دست تیم ترامپ تبدیل شده و در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود. تقاضا می کنیم بی بی سی فارسی فوری محتوای این برنامه را تغییر دهد."

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بی بی سی فارسی بی بی سی فارسی بی بی سی فارسی بی بی سی فارسی بی بی سی فارسی تحریم آمریکا جام نیوز بی بی سی نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت

شرکت فرابورس ایران از الزامی شدن «استقرار حاکمیت شرکتی» به عنوان شرط پذیرش شرکت‌ها در فرابورس خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در خصوص الزام تکمیل فرم های بررسی نظام حاکمیت شرکتی برای شرکت های متقاضی پذیرش به اطلاع کلیه مشاوران محترم پذیرش می‌رساند با توجه به مصوبه شماره2-379مورخ 23/12/1402 هیات مدیره محترم فرابورس ایران در خصوص متقاضیان پذیرش در بازارهای اول، دوم و نوآفرین فرابورس ایران و با عنایت به بند 6 ماده 23 مکرر 1 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، مشاوران پذیرش موظفند مطابق با چارچوب مصوب درقسمت فرم های پذیرش مندرج در سایت فرابورس ایران (www.ifb.ir) "گزارش ریسک و حاکمیت شرکتی" اشخاص متقاضی پذیرش را در مقطع بارگذاری اطلاعات در سامانه فراسا ارائه دهند.

در این راستا، مدیرعامل فرابورس هم مساله «استقرار نظام حاکمیت شرکتی» را به عنوان یک معیار اساسی در پذیرش شرکت‌ها در هیئت‌های پذیرش بازار اول، دوم و نوآفرین اعلام کرد.

به گفته محمدعلی شیرازی، شرکت‌های مشاور پذیرش ملزم هستند گزارش وضعیت استقرار حاکمیت شرکتی را مطابق با استاندارد مصوب فرابورس ایران، تهیه و به هیئت پذیرش ارائه دهند.

مدیرعامل فرابورس همچنین عنوان کرد: اجرای نظام حاکمیت شرکتی منجر به تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، کنترل تضاد منافع میان مدیریت و مالکیت و تنظیم روابط و منافع ذی‌نفعان خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)
  • (ویدئو) روایت «ژنرال مکنزی» از تحویل سوخو ۳۵ به ایران
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد