Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@04:17:01 GMT

۱۸ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور گل‌افشانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۰۶۴۸

۱۸ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور گل‌افشانی می‌شود

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران کشور گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی۱۸ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور گلباران و عطرافشانی می‌شود. ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدحسین کاویانیراد امشب در  همایش مادران چشم انتظار شهدای جاویدالاثر  استان بوشهر با بیان اینکه شهدای والامقام عزت و اقتدار اسلامی ایران را خلق کردند اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی با رشادت و حماسه آفرینی شهدای والامقام تداوم یافت و سبب عزت و افتخار ایران اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 220 هزار شهید برای تحقق نظام اسلامی ایران تقدیم شد افزود: با حماسه این شهدا پرچم سرافراز  جمهوری اسلامی ایران برای همیشه تاریخ برافراشته شد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران کشور سرمایه اجتماعی در هر کشور را سبب ماندگاری  آن نظام دانست و افزود: هر کشوری برای اعتلای نظام و حکومت خود سرمایه‌هایی در اختیار دارد که علاوه بر ارزش‌های مادی از سرمایه‌اجتماعی باید برخوردار باشد.

کاویانی‌راد با بیان اینکه سرمایه اجتماعی دارای سه عنصر است تصریح کرد:  فداکاری، رشادت، حماسه، شهادت، اعتماد و مشارکت از اهم سرمایه‌های اجتماعی است که در انقلاب اسلامی این ارزش‌ها متبلور است.

وی، با بیان اینکه شهدا به جامعه ارزش‌های فراوان اجتماعی ارائه کردند افزود: جوانان امروز با تاسی از ارزش‌های جوانان دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس بر اقتدار ایران افزوده‌اند.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران کشور  به ارزش اعتماد اشاره کرد و گت: امام راحل چنان اعتمادی  به جامعه ارائه کردند که با یک فرمان تمام مردم و آحاد جامعه به سوی خلق آن می‌شتافتند که  حرکت به سوی جبهه‌های نبرد از آن جمله است.

کاویانی‌راد، مشارکت را از دیگر سرمایه اجتماعی دانست وتاکید کرد: مشارکت در ایران اسلامی به گونه‌ای خلق شد که مردم و خانواده‌ها از جان خود گذشتند تا انقلاب ماندگار شود.

وی، با تاکید بر فراموش نشدن تابلوهای سرمایه اجتماعی شهدا که به زیبایی خلق کردند گفت: شهدا تابلوهایی از رشادت و فداکاری به عمق یک تاریخ خلق کردند که اولیاء شهدا آنرا طراحی و هزاران شهید آنرا رنگ‌آمیزی کردند.

140 مادر شهید جاویدالاثر استان بوشهر تجلیل می‌شوندبرگزاری یادواره شهدای روحانی استان بوشهر به روایت تصویر‌‌آیت‌الله صدیقی: 40 سالگی انقلاب اسلامی اوج اقتدار ایران است

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران کشور ارزش و خاطره شهدا را ماندگار همیشه تاریخ دانست و تصریح کرد: سرکشی و رسیدگی به خانواده شهدا باید سرلوحه همگان قرار بگیرد و فرهنگ زیارت مزار شهدا نباید فراموش شود.

کاویانی‌راد بر توجه به ارزش‌های اسلامی و شهدا تاکید  کرد افزود:  نماز، حجاب و ولایت فقیه نباید در جامعه اسلامی فراموش شود.

وی، با اشاره به برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مراسم میهمانی لاله‌ها  برای تجدید میثاق با امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا از جمله برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران کشوربرگزاری همایش شهدای قبل از انقلاب اسلامی و تجلیل از فجر آفرینان را از دیگر برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 18 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور گلباران و عطرافشانی می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور