Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@17:55:32 GMT

گیلان 9 هزار فعال قرآنی دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۰۶۷۲

گیلان 9 هزار فعال قرآنی دارد

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 10 بهمن ماه در اجتماع قرآنیان گیلان که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان «قرآن کتاب انقلاب» در سالن اجتماعات مصلی رشت برگزار شد، قرآن را ودیعه الهی نزد انسان دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) قرآن ناطق بودند و لذا تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) چراغ هدایت انسان در زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کار برای قرآن و عترت خاکساری می خواهد، تصریح کرد: در قدیم هر مکتب خانه 10 طلبه داشت و طلاب بعد از یادگیری حروف ابجد، خواندن و نوشتن سوره حمد را فرا می گرفتند. در واقع در مکتب خانه آموزش با قرآن شروع می شد و طلبه ها حکیم تربیت می شدند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز از 15 پیشکسوت قرآنی استان تجلیل می کنیم، گفت این بزرگواران جامعه قرآنی ما را تعلیم دادند و مرهون آنان هستیم.

فاضلی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن معارف قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه یادآور شد: هر چقدر قرآن در جامعه نفوذ کند و درونی شود تبدیل به منش شده و جامعه را بیمه می کند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان 9 هزار فعال قرآنی داریم که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر به صورت مستمر فعالیت می کنند، گفت: در سال بیش از 30 جلسه قرآنی توسط اساتید و چهره ای قرآنی برگزار می شود که تربیت قاریان و حافظان صاحب نام در مسابقات ملی و بین المللی از ثمرات آن است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: بیش از 50 موسسه فرهنگی قرآن و عترت در کنار شعبات جامعه القرآن، مهر قرآن و خانه های قرآنی در استان داریم و 207 نفر از فعالان این موسسات بیمه قرآنی هستند.

این مسئول فرهنگی از برگزاری بیش از 200 محفل انس با قرآن توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مراکز و موسسات قرآنی در سال 97 خبر داد و یادآور شد: یکی از برنامه هایی که موجب شناسایی و محک آموخته های فعالان قرآنی می شود، آزمون قرآنی است لذا امسال هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد برگزار می شود که تاکنون بالغ بر چهار هزار و 400 نفر ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فعالان قرآنی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرآن کتاب انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر