Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@08:52:48 GMT

جریان دانشجویی باید به ابزار رسانه مجهز باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۱۹۹۶

جریان دانشجویی باید به ابزار رسانه مجهز باشد

علیرضا فیروزی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: جریان دانشجویی چشمان بیدار نظام و منبع آگاهی بخشی به مردم و مسئولین در مسائل داخلی و منطقه است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه جریان دانشجویی برای موضع گیری به موقع نیازمند ابزار رسانه ای است، گفت: تشکل های دانشجویی به عنوان نمایندگان جامعه دانشگاهی نقطه نظرات خود را با نگارش و انتشار بیانیه، نامه، مصاحبه، اطلاعیه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اعلام می کنند. پس ضروری است جریان دانشجوی با موضوع سواد رسانه و مباحث اولیه نگارشی آشنا باشند.

وی در خصوص پیگیری و بررسی بازخورد تولید محتوا انتشار یافته از سوی جریان دانشجویی، تصریح کرد: تشکل های دانشجویی زمانیکه نقد یا مطالبه گری از مسئولین را رسانه ای کردند، پیگیری لازم برای اینکه متوجه شوند به دست مسئول رسیده است یا خیر و اینکه اقدامی برای رفع مشکل صورت گرفته یا خیر، باید انجام دهند.

فیروزی با تاکید بر پیگیری بازخورد مطالب تولید و ارائه شده، اظهار داشت: زمانی محتوا رسانه جریان دانشجویی مثمر ثمر است که افکار عمومی در سطح جامعه و نخبگان را بر روی موضوع خاص حساس کند.

این فعال دانشجویی افزود: زمانی جنبش دانشجویی می تواند بگویید که جریان سازی در راستای منافع مردم و کشور را به درستی انجام داده است که در میان اقشار مردم آگاهی سازی نسبت به موضوعات مختلف جامعه را انجام دهد.

در ادامه وی افزود: طی ماه های اخیر تشکل های دانشجویی توانستند روشنگری مناسب و به موقع نسبت به موضوعاتی نظیر «طرح استانی شدن انتخابات» و «لوایح مربوط به fatf » را بسیار خوب و موثر انجام دهند و نوک پیکان روشنگری مردم و مسئولین باشند.

فیروزی ایجاد دغدغه و پرورش آن به مطالبه گری را از وظایف جریان دانشجویی برشمارد و گفت: پرداخت به موضوعات مغایر با منافع کشور، ایجاد دغدغه، طرح سوال و هدایت آن به سوی مطالبه گری در چارچوب قانون توسط افکار عمومی به همراه جریان دانشجویی، مناسب ترین شیوه پرداخت به موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. در این هنگام مردم نیز هم گام با دانشجویان در مراسمات سطح دانشگاه و جامعه می شوند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: اما گاهی مواقع نیز جریان دانشجویی با بالا بردن کمیت تولیدات محتوا دانشجویی باعث عادی و عدم حساسیت افکار عمومی در پرداخت به موضوعات مختلف می شوند. این نکته مهم باید مورد توجه جریان دانشجویی قرار بگیرد.

در پایان وی خاطر نشان کرد: دانشگاه باید در راه روشنگری از جریان و فعالین دانشجویی حمایت لازم را به عمل آورد و با ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه ها اتمسفر لازمه را برای فعالیت های مختلف دانشجویان فراهم کند.

انتهای پیام/

300 / 167 جریان دانشجویی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل علیرضا فیروزی fatf طرح استانی شدن انتخابات جریان سازی مطالبه گری از مسئولین

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جریان دانشجویی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل طرح استانی شدن انتخابات جریان سازی مطالبه گری از مسئولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حدود ۱۰۰روز از جنگ رژیم صهیونیست علیه مردم بی دفاع نوار باریکه غزه می‌گذرد. این رژیم به گفته کارشناسان و رسانه‌ها در این مدت بارها مرتکب جنایات جنگی شده و متهم به نسل‌کشی است.

بیشتر بخوانید: همبستگی دانشگاهیان ایرانی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی

مردم ایران جزء اولین ملت‌ها بودند که در کنار موضع گیری و فعالیت دیپلماتیک دولتمردان به این تجاوزات و جنایات واکنش نشان دادند. البته ناگفته نماند که تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی از همان روزهای اولیه این جنگ، با برپایی تجمعات و صدور نامه و بیانیه و برپایی نمایشگاه از عکس‌های مظلومیت مردم بی‌دفاع، با مردم اعلام همبستگی کردند و جنایات رژیم صهیوینست را محکوم کردند.

آغاز جنبش حمایت دانشجویان غربی از مردم غزه

اما چند روز پیش بود که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیست تجمع و تحصن کردند. اندک اندک این تجمع در دانشگاه‌های سراسر آمریکا و اروپا گسترش یافت. دانشجویان در بسیاری از دانشگاه‌ها با تجمع، خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

البته این خواسته دانشجویان و تجمعات آنان به مذاق مدعیان دروغین دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر، پایداری صلح جهانی، حقوق شهروندی خوش نیامد. بمابراین بلافاصله مقامات و پلیس آمریکا برای سرکوب تحصن و بازداشت معترضان وارد عمل شدند. نیروهای پلیس با این دانشجویان برخورد بسیار خشنی داشتند و نزدیک ۹۰۰ دانشجوی عدالتخواه و صلح طلب را بازداشت کردند. تا مهر تاییدی بر کذب بودن ادعاهای صلح طلبانه دولتمردان آمریکا باشد.

اعلام همبستگی دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی

پس از انتشار اخبار، عکس‌ها و فیلم‌های برخورد خشن پلیس با دانشجویان معترض آمریکایی و اروپایی، مردم و پیشگام آنان دانشگاهیان ایران نیز به صحنه آمده‌اند و از طروق مختلف همبستگی خود را با این دانشجویان اعلام کردند و بار دیگر نسل کشی و کودک کشی رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

با توجه به اینکه خیزش اخیر دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های امریکا و اروپا، یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات ضد رژیم صهیونیست است، تشکل‌های دانشجویی علاوه بر محکومیت جنگ در غزه در حمایت از این دانشجویان نیز عملکردی خوبی از خود به جای گذاشتند.

دانشگاهیان کشور اعم از دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی، اساتید، کارکنان، روسا و معاونان دانشگاه‌ها در حمایت از مظلومیت مردم غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیست ۹ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه‌های سراسر کشور تجمع کردند.

علاوه بر این تجمع سراسری در دانشگاه‌های کشور، تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌های دیگری نیز داشتند که در ادامه به برخی از آنان اشاره شده است:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به دانشجویان آمریکایی

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روزها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است. ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان ایالات متحده آمریکا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید ایالات متحده آمریکا حمایت کرد.

در بخشی از بیانیه بیان شده است: شما دانشجویان و اساتید آزاده و عدالت طلب آمریکایی که انسانیت را فریاد می‌زنید و همنوا با منادیان آرمان فلسطین مظلوم شده اید، در حالیکه زخم تازیانه‌های سرکوب، دستگیری و اخراج از دانشگاه را بر تن خود دارید، شما مایه افتخار بشریت هستید. حرکت انسانی شما، نیروی سرکوب نظام سلطه را وادار به واکنش‌های وحشیانه‌ای کرد که خلاف شان شما عزیزان است و با این اقدام بار دیگر پوچ بودن شعارهایی همچون آزادی بیان و حقوق بشر که خود از مدعیان اصلی آن است را نشان داد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228992 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند