Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-06@20:31:20 GMT

گیاهی که خواب آرام را به کودکتان هدیه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۲۲۶۱

گیاهی که خواب آرام را به کودکتان هدیه می‌دهد

یک متخصص اطفال گفت: در طب سنتی گل بابونه را به عنوان تسکین دهنده گریه کودک معرفی می‌کنند از این رو مادران برای خواب بهتر کودک این گیاه را حتما امتحان کنند.

به گزارش شریان نیوز، علی محتشمی متخصص اطفال   اظهار کرد: حمام کردن نوزاد قبل از خواب شب یکی از کارهای مفید برای خواب کودک است؛ نوزاد در طول حمام کردن خسته می‌شود و با سرعتی بیشتر به خواب عمیق فرو خواهد رفت، همچنین آب گرم نه تنها نوزاد را آرام بلکه عضلات او را ریلکس می‌کند، اگر مادر بتواند طی استحمام، با آب گرم نوزاد را ماساژ نیز بدهد برای نوزاد بسیار مطلوب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه مصرف روغن اسطوخودوس یکی از بهترین را‌ه‌ها برای افزایش کیفیت خواب کودک است، گفت: مادران می‌توانند روغن اسطوخودوس را پس از حمام کردن به بدن نوزاد بمالند؛ این روغن نوعی شل کننده طبیعی است که سبب القای خواب به نوزاد می‌شود.

 

اسانس اسطوخودوس؛ ماده‌ای شگفت انگیز در خواب بهتر کودک

محتشمی ادامه داد: اگر به هر دلیلی (مانند ترس از سرماخوردگی نوزاد) تمایل ندارید که نوزاد خود را شب‌ و پیش از خواب به حمام ببرید می‌توانید پیش از خواب بالشت و وسایل رختخواب نوزاد را به اسانس اسطوخودوس آغشته کنید، لازم به ذکر است که باید ملحفه‌ای تمیز بر روی بالشت آغشته شده به اسطوخودوس انداخته و سپس نوزاد خود را بر روی آن بخوابانید.

وی افزود: اگر چه روغن اسطوخودوس و یا اسانس آن برای خواب راحت نوزاد بسیار مناسب است، اما ممکن است برخی نوزادان به این گیاه حساسیت داشته باشند، بنابراین به والدین توصیه می‌شود ابتدا با استفاده از مقدار بسیار اندکی از آن چنانچه در نوزاد حساسیتی ایجاد نکرد، مقدار بیشتر را استفاده کنند.

 

اسطوخودوس آرامش بخش کودک

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه تماس مستقیم پوست نوزاد با اسطوخودوس و اسانس آن ممکن است حساسیت‌هایی را ایجاد کند، گفت: اسانس اسطوخودوس آرام بخشی خوب برای القای خواب به نوزاد به شمار می‌رود اما در برخی موارد ممکن است بدن نوزاد به این اسانس حساس باشد و دچار عارضه شود، از این رو توصیه می‌شود این اسانس را به مقدار کم توصیه و در صورت نداشتن عارضه آن را مصرف کنید.

 محتشمی یادآوری کرد: در طب سنتی گل بابونه را به عنوان تسکین دهنده گریه کودک معرفی می‌کنند، همچنین از این گل برای تسکین درد بیماری‌هایی نظیر درد دندان در آوردن، گوش درد، قولنج، اسهال و اضطراب استفاده می‌شود.

دسته بندیسلامت

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند

به‌گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، وزارت آموزش و پرورش  سه روز پیش  دو میلیون تومان عیدی به مناسبت روز معلم به حساب فرهنگیان کشور واریز کرد.

شهروندخبرنگاری مدعی شده است به تازگی از مرخصی زایمان به محل کار برگشته ، به همین دلیل مشمول دریافت هدیه روز معلم نشده است.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام، من معلمی هستم پیمانی شاغل در منطقه کارون خوزستان که مرخصی زایمان بوده ام و از یکم اردیبهشت بازگشت به کار داشتم.اما متاسفانه هدیه روز معلم برای من واریز نشد و زمانیکه علت را جویا شدم، گفتند کسانیکه به هر دلیلی حقوق فروردین را دریافت نکرده اند، هدیه روز معلم برایشان واریز نمی‌شود، لطفا اطلاع رسانی کنید.

دیگر خبرها

  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • هدیه‌های جالب روز معلم مناطق عشایری/ این عکس پربازدید و پرواکنش شد
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند