Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) ویژه برنامه های چله انقلاب در این حرم مطهر را تشریح کرد.

«سید جواد تکیه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: حرم مطهر حرت محمدهلال بن علی(ع) برنامه های متنوعی را ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه های قرآنی حرم هلال بن علی(ع) در دهه فجر

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: طلیعه برنامه های دهه فجر این حرم مطهر اجرای محفل انس با قران کریم با حضور کاروان قرانی انقلاب و اساتید بین المللی قرآن کریم در روز چهارم بهمن بود که به صورت زنده از رادیو قران  پخش شد.

 

تکیه افزود: یکی دیگر از برنامه های دهه فجر، اجرای مسابقه بزرگ قرآنی  تفسیر سوره فجر با همکاری کمیته قرآن دهه فجر است. این مسابقه به صورت کتبی با مشارکت ۱۴ هزار نفری مردم شمال استان اصفهان در طول دهه فجر برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در این مسابقه در سایر شهرهای کشور هم می توانند فایل مسابقه را هم از طریق پایگاه اطلاع رسانی هلال به نشانی www.helal.ir دریافت و در این مسابقه شرکت کنند.

 

به گفته وی برگزاری کرسی های تلاوت اذانگاهی، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان و تجلیل از نخبگان قرآنی مجمع قاریان و حافظان هلال از دیگر برنامه های قرآنی حرم مطهر در ایام دهه فجر است.

 

 

برپایی سیر انقلاب در آران و بیدگل و دستاوردهای آن

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) برپایی نمایشگاه سیر انقلاب و دستاوردهای آن را از دیگر برنامه های این حرم مطهر عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه که از ۱۱ بهمن ماه در شبستان آیت الله عاملی حرم مطهر برپا می شود و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت، چهل دستاورد انقلاب اسلامی در آران و بیدگل در مقایسه با سال 57 به نمایش درخواهد آمد.

 

تکیه افزود: یک تیم از پژوهشگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دستارودهای انقلاب را در بخش های فرهنگی قرآنی، آموزش عالی، ورزشی، خدماتی، گردشگری  و اجتماعی احصا کرده اند که در قالب تصویر و متن به نمایش درخواهد آمد. در بخش دیگری از این نمایشگاه، سیر توسعه حرم هلال بن علی(ع) از سال ۵۷ تاکنون به نمایش گذاشته می شود.

 

پرده برداری از یک کتاب کنگره ملی حضرت محمدهلال(ع)

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) آیین پرده برداری از یکی از کتاب های کنگره ملی حضرت محمدهلال(ع) را از دیگر برنامه های دهه فجر خواند و گفت: این کتاب هشتمین کتاب این کنگره است که در دو هزار نسخه و 192 صفحه چاپ و منتشر می شود.

 

تکیه افزود: در این کتاب نقطه نظارت علما تحت عناوین مصاحبه ها، ملاقات، سخنرانی های علمای کنگره حضرت محمدهلال (ع) از جمله مراجع تقلید آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی و آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و برخی از شخصیت های علمی در خصوص زندگی و شخصیت حضرت محمدهلال(ع) جمع آوری شده است.

 

 

شروع عملیات بهسازی گلزار شهدا

مدیر اجرایی حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) از آغاز عملیات  بهسازی قبور مطهر شهدا خبر داد و گفت: در دهه فجر، تعویض سنگ و رونمایی از قبور مطهر سه شهید انقلاب آرمیده در گلزار شهدای حرم مطهر انجام خواهد شد.

 

تکیه اعتبار مورد نیاز این طرح را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت:  عملیات بهسازی قبور مطهر تمامی ۳۱۳ شهید آرمیده در گلزار شهدای حرم مطهر شامل تعویض سنگ و سنگ فرش عرصه، ظرف مدت سه ماه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده معظم شهدا اجرا خواهد شد.

 

غبارروبی ضریح مطهر و بزرگداشت ایام فاطمیه

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) با اشاره به تقارن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با ایام الله دهه فجر گفت: به همین منظور آیین غبارروبی ضریح مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) و قبور مطهر شهدای انقلاب و دفاع مقدس پنج شنبه ۱۸ بهمن با حضور جمعی از مسؤولان و زائران آستان مقدس برگزار خواهد شد.

 

تکیه افزود: همچنین مراسم ویژه شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) با اجرای سخنرانی و مرثیه سرایی از ۱۷ بهمن به مدت ۵  شب در شبستان آیت الله عاملی حرم مطهر برگزار خواهد شد.

 

به گفته این مسؤول، همچنین تجمع سوگواران فاطمی و هیئات مذهبی و اقامه عزا در حرم مطهر همچون سال های گذشته در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.

 

تکیه افزود: در روز ۲۲ بهمن هم مراسم بزرگداشت این روز و راهپیمایی باشکوه مردم از حرم مطهر حضرت محمدهلال(ع) آغاز و تا میدان نماز ادامه خواهد یافت./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اصفهان استان بوشهر شیراز ایام دهه فجر مجلس حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل ایام الله دهه فجر دهه فجر آران و بیدگل اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در بیش از ۱۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.
دکتر غلامعلی جاویدان افزود: این غرفه دو روز ادامه دارد.

بیشتربخوانید:  اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)