Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند که پیگیری‌های بسیاری انجام شده اما تاکنون هیچ مبلغی برای خسارت سیل سال ۹۵ به کشاورزان پرداخت نشده است. ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل نجار در جلسه مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به سیل سال 95 اظهار داشت: در دو سال گذشته نیز در حوزه کرخه مشکلاتی داشتیم اما اکنون میزان دبی آب و خسارت از سال 95 کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم خوزستان افزود: واقعیتی که وجود دارد این است که باید بپذیریم تغییر اقلیم صورت گرفته و نزولات آسمانی در برخی مناطق به جای برف به باران تبدیل شده‌اند همچنین میزان گرد و غبار و بیابان‌زایی از جمله این تغییر است.

رئیس مدیریت بحران کشور بیان کرد: 147 هزار کیلومتر حریم رودخانه در کشور داریم و حدود 10 هزار کیلومتر نیز از این مساحت ساماندهی شده که بررسی سیل‌بندها از جمله این رسیدگی است.

نجار عنوان کرد: تصرف حریم رودخانه از جمله اموری است که در سال‌های گذشته تلفات جانی بسیاری داشته است اما خدا را شکر امسال این امر را شاهد نبودیم. تصرف حریم رودخانه امری بسیار مهم است لذا از دستگاه‌های اجرایی و مربوطه تقاضا دارم تا در صورت مشاهده این امر به آن رسیدگی کنند.

همچنین در این جلسه سید راضی نوری با اشاره به سیل 95 تصریح کرد: هر چند که پیگیری‌های بسیاری انجام شده اما تاکنون هیچ مبلغی برای خسارت سیل سال 95 به کشاورزان پرداخت نشده است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه نباید برای پرداخت خسارت ناشی از سیل دست مدیریت بحران را خالی بگذارد. خواهشمندم در کارهایی که توان جلوگیری از بروز سیلاب موثر است همکاری کنید. یکی از این کارهای آبخیزداری و درخت کاری در بالا دست است که می‌توان این کار را به بخش خصوصی سپرد و با درخت کاری جلوی این موضوع را گرفت.

اهواز| تمامی دستگاه‌ها برای مهار سیلاب «رفیع» و «آلبوعفری» پای کار آمدندواعظی: از شیوخ رفیع برای همکاری در مهار سیل تشکر می‌کنمسیلاب 2 هزار میلیارد ریال‌ به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد کرد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در این جلسه تصریح کرد: قدمت سیل‌بندهای استان خوزستان به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌رسد.

وی تاکید کرد: اگر هشدارهای لازم پیش از بارندگی داده نمی‌شد خسارت سیلاب چند برابر خسارت سیل سال 95 می‌شد اما پیش از آن در این بار مدیریت بحران استان 35 جلسه با 14 کارگروه تخصصی تشکیل داد همچنین در سال 95 خسارت 900 میلیارد تومان برآورد شد و از ابتدای امسال تاکنون 800 میلیارد تومان خسارت در استان خوزستان به دلیل سیلاب وارد شده است.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سیداحمد خادمیان به تشریح وند ارائه تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌ها پرداخت و افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند که از این میزان متقاضی ثبت‌نام شده، یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شدند.

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن ادامه‌داد: از تعداد حائزان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر عقد قرارداد کردند.

خادمیان تصریح‌کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها به ۴۰ میلیون تومان رسیده است. چگونگی بازپرداخت این وام نیز با توجه به سود ۱۸ درصدی که باید حداکثر در پنج سال پرداخت شود، محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟