Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی نجفی قدسى،مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) اظهار کرد:دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) در بخش برادران از تاریخ دوشنبه ۱۵ لغایت ۲۱ بهمن ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) واقع در جمکران قم برگزار می‌شود.

وی افزود:در این دوره مسابقات ۵۱۶۹ نفر از حافظان و قاریان قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که استان قم با ۱۰۵۱ نفر، استان تهران با ۸۸۴ نفر، استان اصفهان با ۶۲۸ نفر، استان خراسان رضوی با ۳۶۵ نفر، استان مرکزی با ۲۴۱ نفر، استان خوزستان با ۲۲۲ نفر و استان زنجان با ۲۰۱ نفر به ترتیب بیشترین شرکت‌کنندگان را دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) عنوان کرد: تعداد ۵۴۸ نفر از شرکت‌کنندگان این مسابقات از اتباع غیرایرانی از ۱۹ کشور جهان هستند که البته بیشتر آن‌ها از برادران افغانستانی، پاکستانی و عراقی ساکن در جمهوری اسلامی ایران هستند و مابقی هم از اتباع کشور‌های هند، تاجیکستان، نیجریه، لبنان، عربستان، فرانسه، سوریه، ساحل عاج، آذربایجان، یمن، اوگاندا، چاد، بحرین، بریتانیا، آلبانی و آفریقای مرکزی می‌باشند.

نجفی گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ۱۰ جزء، ترتیل‌خوانی و قرائت قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای آن است که به ترتیب در رشته حفظ کل ۷۲۲ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۵۸۶ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۱۶۱۴ نفر، ترتیل‌خوانی ۱۲۴۸ نفر و در رشته قرائت قرآن نیز ۱۰۰۲ نفر شرکت دارند.

مدیر دارالقرآن امام علی (ع) در خصوص هیئت داوری این مسابقات گفت: با توجه به اینکه این مسابقات بزرگترین عرصه رقابت‌های قرآنی در مرحله سراسری است و تاکنون چنین مسابقاتی به این گستردگی برگزار نشده است، ناچار شدیم تا گروه‌های داوری را افزایش داده به طوری که حدود ۷۰ نفر از داوران برجسته کشور در ۱۳ گروه داوری هیأت‌های داوری را تشکیل می‌دهند و علاوه بر آن‌ها بر آن‌ها حدود ۲۰ نفر از عوامل فنی در کنار گروه‌های داوری به پردازش نمرات و درج آن‌ها در سیستم رایانه‌ای مسابقات اهتمام دارند و ریاست هیأت داوران را نیز استاد غلامرضا شاه‌میوه و نظارت عالى مسابقات را هم استاد شهریار پرهیزکار از داوران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بر عهده دارند.

نجفی قدسی اضافه کرد: مرحله فینال رشته‌های حفظ کل بزرگسالان و قرائت قرآن بزرگسالان که بیشترین شرکت‌کننده را داشته و دارای گروه‌های موازی داوری هستند در روز یکشنبه بیستم بهمن ماه برگزار خواهد شد و بقیه رشته‌ها فینال نخواهند داشت.

وی تأکید کرد: با توجه به ازدیاد فوق‌العاده شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات و فرصت محدود زمانی برگزاری آن، ناچار شدیم برای شرکت کنندگانی  که در مسابقات ادوار گذشته حد نصاب نمرات را کسب نکرده و یا جدیدالورود هستند، در کلیه رشته‌هاآزمون ورودی و یا تست اولیه قرار دهیم و پس از کسب حد نصاب لازم به صحن مسابقات راه مى یابند.

گفتنی است: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز در ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۱ بهمن ماه در محل برگزاری مسابقات در مجتمع یاوران مهدی (عج) واقع در جمکران قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور

بیست‌ویکمین دوره مسابقات پتانک کارگران کشور با شرکت ۹۲ تیم از سراسر کشور به یاد سردار شهید یوسف رضا ابوالفتحی برگزار شد.
 
تیم بانوان کارگر یزد با نام مشعل و تیم آقایان کارگر با نام فاتحان جک به عنوان نمایندگان استان یزد در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند؛ مژگان مساح، فاطمه زنده نور و زهرا شادیان در بخش بانوان و محمد شادیان، علی اصغر زارع و مهدی دهقان در بخش آقایان به مصاف رقبا رفتند.
 
پس از برگزاری رقابت‌های جذاب و نفس گیر میان ۴۶ تیم، بانوان استان در بخش سه نفره (تریپل) با یک نمایش خوب موفق شدند مقام سوم این دوره را کسب کنند؛ همچنین در بخش دونفره (دبل) در رتبه چهارم قرار گرفتند.
 
در بخش آقایان که ۴۶ تیم حضور داشتند نماینده استان از یک گروه سخت موفق به صعود شد ولی در مرحله حذفی با توجه به زمان بندی با یک امتیاز کمتر بازی را واگذار کرد و از صعود به دور بعد باز ماند.
 
لازم به ذکر است استان یزد در این رقابت‌ها در بخش‌های بانوان و آقایان فقط یک نماینده داشت و این در حالی بود که از سایر استان‌ها بیش از ۲ تیم حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی