Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@12:39:48 GMT

هدف طرح بانویار پلیس کاهش حوادث رانندگی است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۳۳۴۳

هدف طرح بانویار پلیس کاهش حوادث رانندگی است

مریم شاد‌‌یوند، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام امروز در گفتگو با ایکنا از ایلام، اظهار کرد: مخاطرات و آسیب‌های ناشی از رانندگی از جمله تصادفات منجر به فوت یا نقص عضو  یکی از عواملی است که  خانواده های بسیاری را درگیر خود می‌کند متاسفانه نتیجه حوادث هرچه که باشد زنان به واسطه شرایط روحی و ذاتی خود آسیب‌های به نسبت بیشتری از وقوع این حوادث می‌بینند که حوادث رانندگی هم از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که متاسفانه در جریان تصادفات از بین می‌روند سرپرستان خانوار هستند که این موضوع منجر به چند برابر شدن مسوولیت و آسیب‌پذیری همسران به عنوان سرپرستان جدید  خانوار می‌شود که پیگیری وضعیت این بانوان به نوبه خود بخشی از ماموریت ما در کنار سایر دستگاههای ذی ربط است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: ما معتقدیم چنانچه زنان نسبت به قوانین و اصول صحیح رانندگی آگاه شوند باعنایت به مسوولیت‌پذیری آنان سرعت غنای فرهنگ‌ترافیکی در شهر و دیارمان افزایش می‌یابد، چرا که عمدتا ما در رعایت قوانین این حوزه سهل انگاری می‌کنیم که نتیجه آن هم متضرر شدن خود شهروندان است پس قطعا فرهنگ‌سازی در این زمینه به عنوان یک ماموریت فرهنگی اجتماعی دفتر  می تواند در کاهش اینگونه حوادث موثر باشد .
شادیوند گفت: یکی دیگر از اهداف ما تاثیرگذاری در تربیت نسل آتی شهروندان به واسطه اشراف مادران و کودکان امروز به قوانین و مقررات و اعمال آن قوانین و مقررات در عمل توسط مادران است که حاصل آن در نهایت رعایت  حقوق شهروندی است که بخشی از این حقوق چه در قالب عابر و چه راکب در این طرح پرداخته و انتقال خواهد یافت.
وی گفت: ما در دفتر امور بانوان به عنوان یک دفتر ستادی و نظارتی معتقدیم اگر زنان بپذیرند و بخواهند در هر حوزه ای از جمله در اصلاح  رفتارهای ترافیکی تغییری مثبت ایجاد کنندحداقل  نتیجه آن تربیت فرزندانی قانونمند به عنوان نسل آینده همین جامعه  و تاثیر گذاری بر سایر اعضای خانواده خواهد بود .
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تأکید کرد: دفتر اموربانوان با عنایت به این مهم کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی را به عنوان متخصصین این حوزه  فراخواند تا با هم اندیشی مسیری صحیح برای ارتقا فرهنگ ترافیکی جامعه بیابیم و در کنار ظرفیت دفتر بانوان در دسترسی به اقشارمختلف زنان از تخصص وتبحر پلیس راهنمایی و راهنمایی استان هم بهره لازم برده شود.
شادیوند تصریح کرد: پس از 8 ماه نشست‌های متعدد طرحی تحت عنوان بانو یارپلیس استخراج شد که به صورت کارگاهی و هدفمند مهارتهای متنوع مرتبط با فرهنگ ترافیکی را در ده سرفصل مشخص به مخاطبان خود انتقال می دهد که خوشبختانه این طرح مورد توجه استاندار قرار گرفت و آن را به عنوان یک حرکت فرهنگ‌ساز تایید و دفتر بانوان را در این خصوص حمایت کرد.
وی با بیان اینکه این طرح مورد استقبال به ناجای کشور به عنوان طرحی اثربخش در تسریع ارتقاء فرهنگ ترافیکی جامعه شناخته شد، تصریح کرد: این همکاریها و تعاملات بین بخشی فرصتی  ارزشمند برای دفتر امور بانوان و خانواده  در احصا ظرفیت‌ها و تعامل سازنده به نفع اقشارمختلف زنان است.
شادیوند در ادامه اظهار کرد: گروه هدف در فاز اول اجرای این طرح  زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی هستند که با تنطیم و ارسال  مکاتباتی با کل دستگاههای اجرایی استان مقدمات کار جهت عملیاتی شدن اهداف طرح به عنوان پایلوت در شهر ایلام چیده شده است
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام اجتماعی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور

معاون روابط عمومی اورژانس کشور جزئیات و آمار تعداد حوادث ترافیکی، فوتی‌ها و مصدومان این حوادث را تشریح کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی در بازه زمانی هشتم تا چهاردهم اردیبهشت اظهار کرد: طی هفته گذشته ۲۳۳ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر شده است و ۱۱۱۷ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۲۰۰ نفر در محل حادثه خدمات درمانی دریافت کرده، همچنین در این مدت ۶۲ نفر نیز در حوادث ترافیکی فوت کردند.

وی درباره بیشترین آمار حوادث ترافیکی در استان‌های کشور افزود: استان سیستان و بلوچستان با ۲۲ حادثه و ۱۲۴ نفر مصدوم و ۹ فوتی، استان فارس با ۲۰ حادثه و ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و استان تهران با ۱۸ حادثه و ۷۹ نفر مصدوم و شش فوتی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم ثبت بیشترین آمار حوادث ویژه ترافیکی قرار دارند.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و خراسان رضوی ثبت شده است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۲۴ نفر، فارس با ۱۰۸ نفر و خراسان رضوی با ۸۵ نفر بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی را در مدت زمان مذکور داشتند.

یکتاپرست ادامه داد: طی هفته گذشته ۱۱ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۰۸ نفر و فوت دو نفر شده که معادل پنج درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان‌های فارس و خوزستان با ۱۰ نفر، سیستان و بلوچستان با ۹ نفر و تهران با شش نفر به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ۲۲ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی و کامیون به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۱۰۱ نفر و فوت ۲۱ نفر شده که معادل ۹ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده، همچنین ۱۵ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت‌بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۷۲ نفر و فوت چهار نفر شده که معادل شش درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور اضافه کرد: در هفته گذشته ۱۵ حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۵۶ نفر و فوت سه نفر شده که معادل چهار درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست تصریح کرد: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه در هفته گذشته توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۶۴۵ مورد حادثه ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد افزایش ۱۱ درصدی هستیم، همچنین در این مدت ۲۳۳ مورد حادثه ویژه ترافیکی رخ داده که افزایش ۴۸ درصدی نسبت به هفته قبل داشته است و ۴۱۲ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی داشتیم که کاهش دو درصدی نسبت به هفته قبل داشته است.

کد خبر 750808

دیگر خبرها

  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • عنایتی: اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد با برنامه بود/ حضور بانوان فرهنگ ورزشگاه‌ها را عوض کرده است+فیلم
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران