Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم ، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که وجود مبارک حضرت زهرا (س) به تنهایی امت است، گفت: کسانی حضرت مریم را جهانی کردند که ما هم معتقد هستیم و تأیید می‌کنیم، اما چرا ما بالاتر از حضرت مریم را جهانی نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تنها نباید به بیان مصیبت‌ها بسنده کرد بلکه از نظر علمی باید جایگاه حضرت را در جهان تبیین کنیم، حضرت زهرا (س) شخصیتی جهانی هستند که نباید در مسائل جزئی خلاصه شوند.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به خطبه امیرمؤمنان در نهج البلاغه اظهار داشت: حضرت به پیامبر اسلام (ص) عرضه می‌دارد که امتی جمع شدند که فاطمه (س) را خانه نشین کنند، اگر حضرت زهرا (س) به اندازه یک امت نباشند که یک امت به جنگ ایشان نمی‌آمدند.

وی ادامه داد: اگر حضرت فردی عادی بود چند نفر محدود می‌آمدند، اما عده‌ای با پیروان خود یعنی یک امت تلاش کردند دختر پیامبر را خانه نشین کنند، باید کلام بخوانیم، اما کلام تنها در کتب معروف خلاصه نمی‌شود بلکه خطبه حضرت زهرا (س) و نهج البلاغه هم کلام است و باید در حوزه به آن توجه شود، باید جایگاه حقیقی حضرت زهرا (س) را بشناسیم و بشناسانیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر خود با بیان این که همه آفریده‌های خداوند متعال زیبا هستند، ابراز داشت: تمام نظام هستی زیبا آفریده شده است، در ساختار خلقت هیچ نقصی وجود ندارد و آسمان و زمین برای انسان مسخر شده است.

وی عنوان کرد: کسی که بخواهد در نظام آفرینش اختلال و خلأ ایجاد کند رسوا خواهد شد و هیچ جای عالم جای مال حرام نیست و کسی که نجومی بگیرد و اختلاس کند رسوا می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی تیراندازی| تیم میکس تفنگ ایران در جایگاه نهم ایستاد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان دور مقدماتی تیم دوم ایران با ترکیب شرمینه چهل امیرانی و امیر محمد نکونام با ۶۲۹ امتیاز در رده نهم ایستاد و دیگر تیم میکس ایران با ترکیب فاطمه امینی و پوریا نوروزیان امتیاز ۶۲۲/۱ را ثبت کرد.
دو تیم میکس از چین در جایگاه اول و دوم ایستادند و تیم ایتالیا سوم شد.

برنامه روز چهارم این مسابقات به شرح زیر است:

یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت:

مقدماتی تپانچه ۲۵ متر زنان (دقت) ساعت ۸:۳۰ (هانیه رستمیان و گلنوش سبقت الهی)

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر مردان ساعت ۸:۳۰ (پوریا نوروزیان- امیر محمد نکونام)

مقدماتی تفنگ ۱۰ متر زنان ساعت ۱۲:۴۵ (فاطمه امینی، شرمینه چهل‌امیرانی و نجمه خدمتی)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام جهانی تیراندازی| تیم میکس تفنگ ایران در جایگاه نهم ایستاد
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • تقویم نجومی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال حافظ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان