Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@15:15:17 GMT

حمله میلیون ها ملخ‌ به شهرستان مهر

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۳۵۴۴

حمله میلیون ها ملخ‌ به شهرستان مهر

حوادث رکنا: بعد از اجرای عملیات مبارزه با ملخ در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، شواهدی از ورود این آفت به جنوب ایران و هجوم به مزارع شهرستان مهر در جنوب استان فارس دیده شده است.

به گزارش گروه حوادث رکنا، ، پس از شروع عملیات مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی (دریایی) در کشورهای عربستان، امارات و عمان، دسته‌هایی از این آفت بسیار خطرناک محصولات و نهاده‌های کشاورزی، از خلیج فارس وارد جنوب کشور شده و این مناطق را با خطر جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر، در گفت وگو با ایسنا، ضمن تأیید این خبر، عنوان کرد: این آفت به عنوان مهمترین آفت کلیه محصولات کشاورزی، به صورت پراکنده در برخی نقاط شهرستان مهر مشاهده شده است و پیش بینی می‌شود به زودی شاهد حضور دستجات بیشتری در مناطق جنوبی باشیم.

غلامحسین مظاهری افزود: با توجه به گزارش‌های سازمان بین المللی فائو مشخص شده است منشأ این ملخ‌ها از سه کشور عربستان، امارات و عمان است.

وی ادامه داد: خسارت ملخ صحرایی در حالت تهاجمی بسیار زیاد است، دستجات پیاده ملخ (پوره‌ها) و ملخ‌های بالدار هرگونه سبزی را در سر راه خود ببینند، از علوفه، غلات، صیفی جات، درختان و حتی علف‌های هرز را از بین می‌برند.

مظاهری گفت: ملخ‌های بالدار در دسته‌های بزرگ به پرواز درآمده و تا شعاع چند صد کیلومتری به تمام شهرها و حتی کل کشور گسترش می‌یابد. تجربه حملات این ملخ‌ها در کشور ما و در برخی از کشورهای منطقه یادآور می‌شود که در برخی موارد حملات این آفات حدود ۳۰ میلیون کیلومتر مربع را پوشش داده است و حتی نواحی تخم ریزی آنها به ۱۳ میلیون کیلومتر مربع خواهد رسید.

او گفت: در حال حاضر کانون این بحران در کشور ما، بندر لنگه استان هرمزگان است و شهرستان مهر در حال تبدیل شدن به کانون دیگری در جنوب فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر خاطر نشان کرد: در صورت مهار نشدن به موقع این آفت و وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی مناطق جنوبی کشور، پیش بینی می‌شود عرضه این محصولات برای پاسخگویی به موقع تقاضای بازار کاهش پیدا کرده و با مشکل جدی مواجه شویم.

در حال حاضر ستاد هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان مهر تشکیل شده است.

شهرستان مُهر (MOHR) در ۳۲۰ کیلومتری جنوب فارس و ۳۰ کیلومتری عسلویه بوشهر قرار دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث بازار اخبار حوادث عمان شهرستان عملیات مبارزه ملخ عکس فیلم زندگی زن مرد دستگیری سرقت استان البرز در زندان قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج