Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵۰ پرونده احتکار به ارزش ۷۸ میلیارد ریال در این استان تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، علیرضا محمودی روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه جلسه بررسی و هماهنگی دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی نوروز ۹۸ که با حضور روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت و مجامع امور صنفی جنوب استان در میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: در راستای نظارت و بازرسی بر فرایند کالاهای اساسی و مقابله با تخلفات و جرائم اکیپ هایی در سطح استان تشکیل یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: در این راستا در ۱۰ ماهه نخست امسال تعداد سه هزار و ۲۹۳ مورد بازرسی از انبارهای کالاهای اساسی و سردخانه ها در استان انجام گرفته که از این تعداد ۱۱۷ مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، گفت: عمده تخلف این واحدها با عناوین احتکار، عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و … بوده و ارزش ریالی پرونده های متشکله ۷۹۴ میلیارد ریال است که برای رسیدگی نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی، با اشاره به تشکیل ۵۰ فقره پرونده تخلف احتکار در این مورد، گفت: ارزش ریالی ۵۰ فقره پرنده متشکله تخلف احتکار در استان جمعاً بیش از ۷۸ میلیارد ریال است که از این تعداد پرونده احتکار ۱۸ فقره مربوط به شهرستان ارومیه به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال و ۳۲ فقره به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان ها است که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده اند.

محمودی، تصریح کرد: تعداد سه هزار و ۷۶۶ مورد بازرسی نیز درباره کالای گوشت قرمز گرم و سرد صورت گرفته که از این تعداد ۱۱۰ فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی، با اشاره به انجام پنج هزار و ۱۹۹ مورد بازرسی در خصوص گوشت مرغ، اظهار کرد: ار این تعداد ۱۱۷ مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش پنج میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، افزود: سامانه ۱۲۴ بازرسی و نظارت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی درخصوص گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب، عدم درج قیمت و دیگر موارد است.

وی، همچنین از آغار طرح نظارتی نوروز خبر داد و گفت: طرح نظارتی نوروز امسال در آذربایجان‌غربی از اول بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

محمودی، تصریح کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به رياست جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی مرتبط با راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفت.

 برای حل مشکلات این واحدها    مصوباتی به تصویب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع