Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس پناهندگی سازمان ملل گزارش داد که روزانه ۵۰۰۰ نفر از ونزوئلا خارج می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، "جونگ-آه قدینی-ویلیامز"، یک سخنگوی کمیسیون ارشد پناهندگی سازمان ملل در کنفرانسی در مرکز سازمان ملل متحد گفت که مردم ونزوئلا در بین بحران‌های ریاست جمهوری به دلیل "بی ثباتی و عدم اطمینان" این کشور را ترک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو گفت: برزیل، کلمبیا، اکوادور و پرو کشورهایی هستند که هنوز بیشترین مهاجران ونزوئلایی را به خود می‌بینند.

بر اساس داده‌های کمیسیون پناهندگی سازمان ملل از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳ میلیون ونزوئلایی کشور خود را ترک کرده‌اند.

هفته گذشته، خوان گوآیدو، رئیس پارلمان ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد؛ حرکتی که به سرعت با حمایت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، کانادا و بیشتر کشورهای آمریکای لاتین مواجه شد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا نیز به سرعت واکنش نشان داد و تمام روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع کرد و این کشور را متهم به برنامه‌ریزی یک کودتای ضد دولتی علیه ونزوئلا کرد.

ونزوئلا از دهم ژانویه درگیر اعتراضات است؛ زمانی که مادورو برای بار دوم سوگند ریاست جمهوری خود را خورد و به دنبال آن مخالفان، او و رأی گیری را غیر قانونی و نامشروع خواندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد