Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرامرز اختراعی مدیرعامل سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی فارماپک خاورمیانه با اشاره به اینکه ۶۷ درصد مواد اولیه دارویی در داخل تولید می شود، گفت: در شرایط کنونی که نگرانی‌هایی در مورد امکان کمبود دارو وجود دارد تولیدکنندگان مواد اولیه نشان داده‌اند که با همت می توانند در عرصه تامین ماده موثر مورد نیاز نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایشگاه فارماپک خاورمیانه توان ملی را در دو حوزه زیرساختی و زیربنایی به نمایش می گذارد.

مدیرعامل سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی با بیان اینکه در تحریم های دوره قبل حتی یک قلم از داروهایی که با مواد اولیه داخلی تولید می شد،کمبودی به وجود نیامد، گفت: در دوره جاری نیز ظرف چهار سال توانستیم توان تولید مواد اولیه داروی را از ۵۴ درصد به ۶۷ درصد افزایش دهیم.

وی با تقدیر از تمام فعالان صنعت داروسازی، اظهار کرد: بنیانگذاران صنعت دارو زحمت بسیار زیادی را در این عرصه متحمل شدند تا اکنون به مرحله رشد رسیدیم، در این میان کمتر الگوی داروسازی بدون کمک دکتر مستشاری به بلوغ رسیده است، ایشان به عنوان دانشمندی حاذق در خدمت این صنعت بوده و در این راه از توان و سواد خود دریغ نکرده است.

مشکلات اولویت بندی ارز ماده اولیه دارویی و بسته بندی

اختراعی خطاب به رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات صنعت داروسازی گفت: در طول یک سال اخیر مسائلی در مورد اولویت بندی ارز مواد اولیه دارویی و بسته بندی به وجود آمد و در برهه ای از زمان فعالیت این حوزه با مشکل پیچیده ای مواجه شد، که از شما می‌خواهیم در دوره مدیریت جدید با حداکثر امکان، اقدامات تسهیل کننده را برای این بخش زیربنایی انجام دهید.

وی با بیان اینکه ماده موثر دارویی و بسته بندی سالانه ۱۳۰ میلیون دلار ارز نیاز دارد تا ۶۷ درصد ماده موثر داروها را تولید کند، افزود: این در حالی است که ارز مورد نیاز دارو به ۳ میلیارد دلار می‌رسد، برای تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه و بسته بندی تا ۱۴ مهر با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم که خوشبختانه در دوره مدیریت دکتر عبده زاده مشکلات بهبود پیدا کرده است.

مدیرعامل سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی دارویی با اشاره لزوم توجه ویژه به حوزه مواد اولیه و صنعت بسته بندی، گفت: سازمان غذا و دارو تمام همت خود را برای اولویت دهی به ارز ماده موثر دارو و بسته‌بندی به‌کار گیرد، چرا که این حوزه زیرساخت صنعت داروسازی بوده و صرفا با ۱۳۰ میلیون دلار قادر به تامین ۶۷ درصد ماده اولیه دارویی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل