Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@05:14:45 GMT

رشد 50 برابري متخصصان پزشک زن در 40 سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۴۵۷۷

رشد 50 برابري متخصصان پزشک زن در 40 سال گذشته

خبرگزاري آريا- عضو جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد: در 40 سال گذشته زنان متخصص ما در عرصه پزشکي 50 برابر شده اند.
به گزارش خبرگزاري آريا، مرضيه وحيد دستجردي در همايش «زنان طلايه داران انقلاب اسلامي افتخار به گذشته، اميد به آينده» که به همت جبهه متحد زنان اصول گرا و کارآمد در سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد، افزود: امام خميني (ره) فرمودند صلاح کشور در صلاح زنان است، اين جمله يعني زنان ستون‌هاي اجتماع هستند و اگر زنان يک جامعه سالم باشند و حرکت رو به جلويي داشته باشند شاهد رشد کشور خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: امروز در جهاني به سر مي‌بريم که فرعونيت و بي قانوني وجود دارد و جزئي‌ترين قوانين هم زير پا له مي‌شود، در چنين شرايطي به جمهوري اسلامي ايران هجمه مي‌شود و ما وظيفه داريم اقدامات بيشتري انجام دهيم.
وحيد دستجردي افزود: چند وقت پيش ديديد که يک خبرنگار ميانه رو، اما مخالف با نظرات آن‌ها چگونه بريده بريده شد و همين چند وقت پيش يک زن بي دفاع خبرنگار و مجري پرس تي وي را زنداني کردند در چنين جهاني اگر کشوري بخواهد حقوق بشر را پياده کند آنچه بر سر جمهوري اسلامي ايران آوردند بر سرش مي‌آورند، چهل سال تحريم، اما همراه با تلاش ما.
وي گفت: برخي دوستان ما که در کنفرانس‌هاي بين المللي شرکت مي‌کنند، مي‌گويند اکنون با ما بسيار بهتر از قبل رفتار مي‌شود، زيرا جهان حقانيت ما را پذيرفته است ما در جمهوري اسلامي موفقيت‌هاي زيادي داشته ايم و هر چقدر دشمن بخواهد آن‌ها را کوچک کند، نمي‌تواند.
وحيد دستجردي افزود: شما اسوه و نمونه زنان در کشور هستيد که همواره مسائل مربوط به زنان را رصد مي‌کنيد، اما بايد يکسري از مسائل براي نسل چهارم انقلاب بازگو شود زماني که انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد من دانشجويي 18 ساله بودم، آن موقع تعداد دانشجويان و استادان خانم بسيار کم بود، اما اکنون رشد چندين برابري دارد تا جايي که دختران ما توانستند هفتاد درصد ظرفيت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص دهند و دولت مجبور شد براي پسران سهميه قرار دهد.
وي گفت: در سال 57، سن اميد به زندگي 54 سال بود، اما امروز به 77 سال رسيده است دانش آموختگان دانشگاهي زن در آن سال‌ها 6 درصد بودند، اما امروز 44 درصد زنان ما تحصيلات دانشگاهي دارند.
دستجردي افزود: زنان ما در اين سال‌ها در ابعاد مختلف رشد کرده اند حضور 2700 نفر از زنان بعنوان استادان حوزه علميه نمونه اين موفقيت است.
وي گفت: در زمينه ورزش هم بانوان ما موفقيت‌هاي زيادي کسب کرده اند، ما اکنون در 38 رشته ورزشي ورزشکار زن داريم که با حجاب اسلامي شان بالاترين افتخارات را کسب مي‌کنند.
وحيد دستجردي افزود: چهل سال پيش تعداد مربيان زن 9 نفر و امروز 35 هزار نفرند، ما اکنون 16 هزار داور زن و 30 ورزشگاه اختصاصي براي بانوان داريم. بانوان ما در دوران دفاع مقدس هم بسيار خوش درخشيدند و توانستيم 7 هزار شهيد زن و 5 هزار جانباز زن تقديم به انقلاب کنيم.
وي گفت: تعداد متخصصان بانوي ما در اين 40 سال 50 برابر شده است، پيش از انقلاب تنها 50 نويسنده زن و اکنون 8 هزار نويسنده زن داريم.
وحيد دستجردي درباره پيشرفت‌هاي عرصه پزشکي در 40 سال گذشته افزود: پيش از پيروزي انقلاب اسلامي از هر صد هزار تولد 254 مادر باردار فوت مي‌کردند، اما اکنون اين تعداد به 19 نفر رسيده است، در آن دوران بسياري از نوزادان در اثر بيماري کزاز جان خود را از دست مي‌دادند، اما امروز کزاز، فلج اطفال و بسياري از بيماري‌ها ريشه کن شده است.
وي گفت: ما در اين 40 سال راه بسيار نوراني را طي کرديم اقدامات درماني زيادي از جمله آهن درماني براي بانوان انجام داده ايم اين پيروزي‌ها بر اثر مقاومت مردم بدست آمده و براي اينکه اين انقلاب را بدست صاحبش برسانيم بايد همواره تابع و پشتيبان ولايت فقيه باشيم.
فريبا علاسوند استاد دانشگاه نيز در اين همايش گفت: در دوران پهلوي تعداد خانه‌هاي فساد چندين برابر دانشگاه هايمان بود که آمار بسيار تاسف باري بود، اما اکنون بسياري از بانوان ما تحصيلات دانشگاهي دارند و در جامعه فعاليت مي‌کنند. در سال‌هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي کتاب‌هايي از خاطرات افرادي که در زندان‌هاي آن زمان بودند منتشر مي‌شد و در آن کتاب‌ها نوشته شده بود که رژيم پهلوي بي دليل بانوان را شکنجه‌هاي فجيعي مي‌کرد.
اين استاد دانشگاه افزود: ما بايد دستاورد‌هاي انقلاب اسلامي را براي نسل چهارم انقلاب به خوبي تشريح کنيم تا آن‌ها با برکات انقلاب در چهار دهه گذشته آشنا شوند.
در پايان اين همايش از تعدادي از فعالان فرهنگي اعم از نويسنده، کارگردان، ورزشکار، استاد دانشگاه و عضو ديوان عالي قضايي کشور قدرداني شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: متخصصان پزشک زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

متخصصان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار ۲۰۰۰ نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.

زمان‌بندی و تفکیک ایده‌آل تقریباً به این شکل بود که هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

فعالیت بدنی متوسط تا شدید می‌تواند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری باشد یا دویدن آهسته، برای فعالیت بدنی سبک هم می‌توان هر فعالیتی از پیاده‌روی گرفته تا آشپزی و کار خانه یا حتی خندیدن با صدای بلند را به فهرست افزود.

به گزارش ایندیپندنت، گروه تحقیقاتی دانشگاه سوینبرن به افراد توصیه می‌کند شب‌ها هشت ساعت و ۲۰ دقیقه بخوابند تا سلامتی کلی‌شان حفظ شود و از خوابیدن کمتر یا بیشتر از میزان توصیه‌شده اجتناب کنند.

این تحقیق تاییدی بر توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا است که تاکید می‌کند دست‌کم هفت ساعت خواب شبانه داشته باشیم. خطرات کم‌خوابی به‌خوبی مشخص و مستند شده است اما خوب است بدانیم که خواب بیشتر از ۹ ساعت در شب با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است.

متخصصان تاکید کردند که صرف زمان کمتر برای نشستن و زمان بیشتر برای ایستادن، انجام دادن فعالیت‌های بدنی و خواب کافی، بر سلامتی قلب و عروق تاثیرگذار است. رعایت این زمان‌بندی فعالیت‌ها طیف گسترده‌ای از نشانگرهای سلامتی را در برمی‌گیرد و ۲۴ ساعتی را شکل می‌دهد که به سلامت کلی بهتر منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند