Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: راه اصلاح‌طلبانه به عنوان راه بدون تردید اداره جامعه و حفظ ایران باید حفظ شود. در اصلاح‌طلبی مطلق انگاری نیست، مطلق انگاری چیز بدی است. مسائل اجتماعی و سیاسی نسبی است.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلین عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دوره اصلاحات در دومین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، خطاب به معلمان و فرهنگیان با اشاره به وضعیت اعتماد عمومی در اقشار خدمتگذار جامعه در عین حال اظهار کرد: معلمان همچنین در صدر گروه‌های مرجع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ضرورت پرداختن به کارنامه راه طی شده ۴۰ ساله سنتی دیرپاست. انسان‌ها در هر گامی که برمی‌دارند، باید یک نگاه به پشت سر داشته باشند تا ببینند آن گام را چگونه برداشته‌اند. من چند روز قبل خطبه فدک حضرت زهرا (س) را مرور می‌کردم علی‌رغم چیزی که در ذهن ماست تذکرات حضرت فاطمه زهرا (س) مسائل معنوی نبوده است. منظور حضرت زهرا (س) از آن جملات این بود که پیامبر (ص) به عنوان رئیس جامعه اسلامی، زندگی نکبت‌بار عرب بادیه‌نشین را تبدیل به حاکمیت اسلام کرد.
وی افزود: روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد به عنوان نام این نظام شناخته شد. معمار این نظام روی این کلمه بسیار تاکید داشت. دستاورد جمهوری اسلامی پیوند همین اسلامیت و جمهوریت بود. این یعنی مردمی مسلمان می‌خواهند در آن نظام تصمیم‌گیری کنند و سرنوشت خود را خود رقم بزنند.
وزیر کشور دوره اصلاحات با اشاره به ضرورت بازگشت و نگاه به راه طی شده، هم‌چنین تاکید کرد: تا امروز ما نقاط بسیار زیبایی در این تاریخ ۴۰ ساله داشته‌ایم که هیچکس نمی‌تواند این نقاط زیبا را منکر شود، اما واقعیت مساله این است که امروز در آستانه دهه فجر اگر بخواهیم کارنامه خود را بررسی کنیم چقدر می‌خواهیم نمره قبولی بدهیم؟ آیا ما روحانیون خطبه‌های نماز جمعه، امور مساجد و امور مادی و معنوی مردم را آنگونه که شایسته این نظام است، انجام می‌دهیم.
وی قانون اساسی را به عنوان یکی از شاهکارهای انقلاب اسلامی در زمینه نوشتن سند دانست و اظهار کرد: منتظری و بهشتی در تدوین قانون اساسی سهم وافری داشتند. قانون اساسی را متناسب با شرایط آن روز خیلی خوب تدوین کردند. در دهه ۶۰ این قانون مورد بازنگری قرار گرفت و اکنون در اختیار ماست. اگر در ۴۰ سالگی انقلاب بخواهیم تاکید کنیم که این قانون تا چه اندازه مورد عمل واقع می‌شود، جای تأمل دارد. برچسب ها: اصلاحات ، کشور ، اصلاح طلبی

منبع: خرداد

کلیدواژه: اصلاحات کشور اصلاح طلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها