Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود هوشمندرضوی

اگرچه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و در هنگامه ای که سخت ترین تحریم های اقتصادی گریبانگیر کشور شده است، انتظار می رفت نمایندگان مجلس توجه خود را معطوف به راهکار های حل مسائل و مشکلات اقتصادی مردم کنند، ارائه نابهنگام طرح یک شوری « سازمان نظام روزنامه نگاری جمهوری اسلامی ایران» از سوی 70 نفر از نمایندگان مجلس که در بین آنها نام تعدادی از کاندیداهای فهرست«امید» نیز به چشم می خورد باردیگر نشان می دهد که دغدغه های منتخبان مردم فاصله زیادی با مطالبات واقعی آحاد رای دهندگان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صرف نظر از ایرادات شکلی، محتوایی و کارشناسی این طرح که در فرصتی مناسب به آن پرداخته خواهد شد و نیز عدم ضرورت و امکان یا امتناع تصویب و اجرای آن، نگاهی اجمالی به نظریه اداره کل تدوین قوانین و مقررات کشور می تواند پرده از نیات و منویات واقعی امضاکنندگان این طرح بردارد.

در اولین قسمت از بند(4) این طرح عنوان شده:«طرح تقدیمی با قانون اساسی به طور کلی مغایرت دارد» و در ادامه در اولین بند از ضمیمه این نظریه تاکید شده«کمیسیون اجتماعی طرح سازمان نظام مددکاری اجتماعی را به دلیل موفق نبودن تجربه سازمان نظام پزشکی و نیز بارسنگین اجرای چنین طرح هایی بر دوش دولت و مجلس رد نموده است».

همچنین در بند دوم از همین ضمیمه عنوان شده«طرح پیشنهادی از بسیاری از جهات نظیر مسئولیت ها و بررسی تخلفات با قانون مطبوعات تعارض دارد...».

اکنون این پرسش های بنیادین باید از سوی نمایندگان امضا کننده خصوصا افراد منتسب به فهرست امید پاسخ داده شود:

آیا پی گیری و ارائه طرح های محدودکننده مغایر با قانون اساسی که تجربه های مشابه قبلی آن شکست خورده است، جزو اصول و مرامنامه اصلاح طلبان است؟

آیا سران فراکسیون امید در جریان این حرکت ضداصلاح طلبانه برخی از اعضای خود هستند یا خیر؟ اگر هستند چه پاسخی برای مردمی دارند که به دلیل وعده های اصلاح طلبانه به فهرست امید رای دادند و اگر در جریان نیستند چگونه داعیه راهبری فراکسیونی در مجلس دارند، اما از اقدامات ضداصلاح طلبانه اعضای خود بی خبرند؟

متاسفانه محتوای طرح مذکور به گونه ای است که هیچ تحلیل خوشبینانه ای نمی توان برای آن متصور شد، اما نگارنده امیدوار است بدبینانه ترین تحلیل ممکن، خلاصی برخی نمایندگان از مطالبه گری افکار عمومی نسبت به عملکرد ضعیف اصلاح طلبان در مجلس نباشد.

صف آرایی مجلس به عنوان یکی از ارکان دموکراسی در برابر چهارمین رکن آن، اتفاق خوشایندی نیست خاصه آنکه در این تقابل، نام اصلاح طلبان نیز به چشم می خورد. آیا معیارهای اصلاح طلبی تغییر یافته یا رویکرد برخی اصلاح طلبان دستخوش دگردیسی شده است؟

کمترین واکنش در برابر این اقدام، انتشار نام امضاکنندگان این طرح است. تاریخ نام این افراد را فراموش نخواهد کرد.

--------------------

*تیتر از «نویسنده» نیست و با توجه به روح مطلب انتخاب شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روزنامه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟