Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@11:15:58 GMT

امید به آن روزی که مسلسل‌ها جایگزین قلم شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۵۴۱۶

امید به آن روزی که مسلسل‌ها جایگزین قلم شوند

صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود._
«در اين تابلويي كه آقايان آوردند نوشته‌اند كه اگر چه بشود قلم‌هايمان را به مسلسل تبديل مي‌كنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اميدواريم كه بشر به رشدي برسد كه مسلسل‌ها را به قلم تبديل كند. آن قدري كه قلم و بيان به خدمت بشر بوده است مسلسل‌ها نبوده‌اند. مسلسل‌ها غالباً در خدمت ابرقدرت‌ها بوده‌اند و براي تباهي بشر بوده‌اند. و اسلام هم كه امر فرموده است به اينكه جهاد بكنند و دفاع بكنند و البته محتاج به همه ابزار جنگي است. اساس بر اين است كه دفاع از حق بكنند و حق را و علم را جانشين مسلسل بكنند. قلم و علم و بيان است كه مي‌تواند بشر را بسازد، نه مسلسل و نه ساير قواي تخريب كننده. مسلسل‌ها هم و همه آلات حربي هم در سايه علم تحقق پيدا كردند. منتها گاهي مسلسل‌ها و ساير ابزار باصطلاح تمدن را اشخاصي ايجاد كرده‌اند كه موجب تخريب بلاد و عباد شده است. و گاهي اشخاصي ايجاد كرده‌اند كه موجب تإييد انسان و ساختن انسان و آرامش در بين انسان‌ها بوده است و در اين خدمت بوده است. شما كوشش كنيد كه با بيان و قلم مسلسل‌ها را كنار بگذاريد و ميدان را به قلم‌ها و به علم‌ها و به دانش‌ها واگذار كنيد.
بشر تا در سايه مسلسل و توپ و تانك مي‌خواهد ادامه حيات بدهد، نمي‌تواند انسان باشد، نمي‌تواند به مقاصد انساني برسد. آن وقتي مردم به مقاصد اسلامي و انساني مي‌رسند و به كمال دانش و علم مي‌رسند كه قلم‌ها بر مسلسل‌ها غلبه كند، و دانش‌ها در بين بشر به آنجا برسد كه مسلسلها را كنار بگذارد، و ميدان ، ميدان قلم باشد، ميدان علم باشد».  
منبع: صحیفه امام جلد 13 صفحات 447 و 448 انتهای پیام 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم

۱۰ اردیبهشت روزی افتخارآمیز در تاریخ ایرانیان است، در ۲۲ تیرماه ۱۳۸۴، هیات دولت مصوبه‌ای را تایید کرد که به موجب آن دهم اردیبهشت هرسال، “روز ملی خلیج فارس” نام گرفت.

روزی که یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور (۲۱ آوریل ۱۶۲۲ میلادی) در پی رشادت‌های سپاه ایران به رهبری امیرالامرای فارس (امام قلی‌خان) می‌باشد. شاه عباس صفوی  در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد، تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • یک سال پیش در چنین روزی؛ اولین بازی لامین یامال برای بارسلونا / فیلم
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان