Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@02:30:05 GMT

تک نرخي کردن ارز به راحتي امکانپذير نيست

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۵۵۷۹

تک نرخي کردن ارز به راحتي امکانپذير نيست

خبرگزاري آريا- رييس مجلس با اشاره به اينکه تک نرخي کردن ارز به راحتي امکانپذير نيست، افزود: بايد روش‌هاي پرداخت يارانه را تغيير داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي لاريجاني در سفر به استان آذربايجان شرفي با اشاره به اهميت دولت الکترونيک در راستاي ايجاد شفافيت گفت: در حال حاضر زيرساخت هاي دولت الکترونيک راه اندازي شده و هر بخشي در آن سرمايه گذاري کرده است، دولت الکترونيک بايد در سال آينده شکل بگيرد، اگر بتوانيم يک سال در پرداخت ماليات توليدکنندگان تنفس اعلام کنيم، قطعاً آن را انجام مي دهيم، هر چند يکي از مسائل ما اين است که کشور با ماليات اداره شود؛ به منظور جلوگيري از فرار مالياتي مي‌توانيم از دولت الکترونيک استفاده کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لاريجاني درباره ماليات بر ارزش افزوده ادامه داد: ايراد مطرح شده در خصوص تمديد هر ساله قانون ماليات بر ارزش افزوده وارد است؛ لايحه ماليات بر ارزش افزوده دو سال در مجلس شوراي اسلامي مورد بحث و بررسي قرار گرفت، کارشناسان اعلام کردند که تنها در دو کشور ماليات بر ارزش افزوده از محصول نهايي دريافت مي شود که اين لايحه در دستور کار مجلس قرار مي گيرد.
وي تاکيد کرد: بايد روش هاي پرداخت يارانه را تغيير داد؛ همچنين تک نرخي کردن ارز به راحتي امکانپذير نيست، بايد با ملاحظات مختلف مباحث را مطرح و دقيق تر موضوعات را مشاهده کنيم. رييس قوه مقننه کشور با بيان اينکه در بودجه سال 98  قطعاً به بحث فناوري هاي نوآورانه توجه ويژه‌اي شده است، گفت: مقرر شده از صندوق توسعه ملي به فناوري هاي نوآورانه کمک کنيم تا در زمينه هايي که مي توانيم از فناوري هاي نو استفاده کرد، سرمايه گذاري کنيم.
لاريجاني با بيان اينکه در حوزه صنعت نيازمند افزايش سرمايه در گردش واحدهاي توليدي هستيم، براي حل اين مشکل بايد بانک ها نيز اصلاح شوند و اين موضوع در دستور کار شوراي هماهنگي سران قوا قرار دارد، افزود: اگر پيشنهاداتي در اين زمينه وجود دارد، مطرح کنيد.
وي با اشاره به اين که اصل 44 قانون اساسي در کشور به درستي اجرا نشد و برخي مشکلات در استان ها به واسطه عدم اجراي صحيح اين قانون رخ داده است، تاکيد کرد: به جاي پرداخت بدهي هاي دولت، شرکت ها را واگذار کردند که به اعتقاد من بايد يک بار ديگر خصوصي سازي صورت بگيرد، گزارش هاي دريافتي نشان مي دهد که اصل 44 قانون اساسي به درستي اجرا نشده است.
رييس مجلس شوراي اسلامي در پايان با تاکيد بر اينکه شرايط بسيار سخت تري وجود داشته که با همت مردم از آن عبور کرده ايم، خاطرنشان کرد: بايد به اين موضوع نيز توجه کنيم که شرايط صحنه بين المللي و منطقه اي همواره يکسان نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تک نرخي کردن ارز امکانپذير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی

تین نیوز

انجمن تجارت الکترونیکی تهران با انتشار بیانیه ای، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل ونقل درون شهری را «غیرفانونی» دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، انجمن تجارت الکترونیکی تهران در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش دستوری تعرفه های تاکسی های اینترنتی به عنوان زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری، آثار تورمی غیرقابل جبرانی خواهد داشت و ایجاد این هزینه ها به بدنه اکوسیستم دیجیتالی کشور آسیب می زند.

پیش تر سازمان امور مالیاتی کشور با تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد، درخواست کرد این مبلغ از تاکسی های اینترنتی دریافت شود. این موضوع در حالی بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی، شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابه جایی مسافر را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده بود.

قبل از این بیانیه، برخی از نمایندگان مجلس هم در نامه ای به هیئت رئیسه، درخواست دریافت مالیات از تاکسی های اینترنتی را خلاف قانون دانسته بودند و با آن به دلیل افزایش هزینه مصرف کننده نهایی که مردم هستند، مخالفت کرده بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی