Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-‌وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه ۹۰ درصد از گوشت قرمز در کشور و از محل تولید داخل تأمین می‌شود، گفت: مشکلاتی از قبیل افزایش قیمت ارز و افزایش قاچاق دام سبب افزایش قیمت گوشت شده است، بنابراین امسال به ناچار گوشت بیشتری وارد کردیم.

 محمود حجتی در جمع خبرنگاران با اشاره به قیمت گوشت قرمز در بازار، اظهار کرد: مقدار محدود تقریباً ۱۰ درصد از تولیدات گوشت را از خارج از کشور تأمین می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مشکلاتی از قبیل افزایش قیمت ارز و افزایش قاچاق دام سبب افزایش قیمت گوشت شده است، بنابراین امسال به ناچار گوشت بیشتری وارد کردیم.

وزیر جهادکشاورزی تأکید کرد: پشتیبانی لازم صورت گرفته است و ورود دام زنده به کشتارگاه‌های کنار مرز و کشتارگاه‌های کنار فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم صورت گرفته و گوشت به صورت لاشه سرد از مناطق آسیای میانه، قفقاز و برخی از مناطق دور دست با پرواز هوایی تأمین شده، گوشت منجمد نیز عمدتاً از برزیل وارد کشور شده است.

حجتی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم انجام شده است و گوشت وارداتی سهم کمی از میزان مصرف و تقاضا را دربرمی‌گیرد، بیان کرد: دیروز جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور وزارت صمت، بانک مرکزی، تعزیرات حکومتی و سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم که طی آن مقرر شد که توزیع داخلی گوشت وارداتی به صورت هدفمند صورت گیرد.

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: با این طرح گوشت به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد و سیستم واسطه‌گری و نشتی‌ها از بین می‌رود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر