Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:41:55 GMT

حکمت در هیچ جا مثل ایران نبوده است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۶۲۱۲

حکمت در هیچ جا مثل ایران نبوده است

چهره ماندگار فلسفه گفت: یکی از مسایل مهم ایران حکمت است، حکمت در هیچ جا مثل ایران نبوده است، در ادیانی مثل زردشت فلسفه و دین یکی است، قرآن اما خودش حکمت و علم است و نبوت را جهانی کرد و حکمت را در بطن دین قرار داد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان: نشست «گفتمان فلسفی علوم انسانی در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی»، امروز (پنجشنبه، ۱۱بهمن) در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    در این نشست «غلامرضا اعوانی» طی سخنانی اظهار کرد:  یکی از مسایل مهم ایران حکمت است، حکمت در هیچ جا مثل ایران نبوده است، در ادیانی مثل زردشت فلسفه و دین یکی است، قرآن اما خودش حکمت و علم است و نبوت را جهانی کرد و حکمت را در بطن دین قرار داد.     این چهره ماندگار فلسفه گفت: ایرانیان گوی سبقت را از دیگران در حکمت ربودند. حکمای ما در پیشبرد حکمت به سوی حکمت الهی سرآمد هستند. برای مثال الهیات شفا این سینا، اعم و اخص است اما کسی به آن توجه نکرده است. از سوی دیگر موسسه انتولوژی محض ابن سینا است.     وی در ادامه به برخی فعالیت های خود در عرصه داخلی و بین المللی در راستای توسعه و گسترش حکمت و فلسفه اسلام و ایران اشاره و اظهار کرد: ما بعد از انقلاب کلاس ها و دوره های متعددی را در موسسه حکمت و فلسفه داشتیم، تشکیل کنگره های بین المللی از جمله کنگره منطق طی سه روز با حضور بهترین منطق دانان از جمله فعالیت های ما بود.     اعوانی افزود: تشکیل کنگره های بین المللی فلسفه، تشکیل کنگره جهانی مولوی، عضویت ایران در انجمن های فلسفی از دیگر فعالیت هایی است که با خون دل به نتیجه رساندیم و من برایشان بسیار زحمت کشیدم.     وی در مورد کنگره جهانی فلسفه اظهار کرد: سال ۲۰۰۳ ترکیه این کنگره را گرفت اما حق ایران بود و آن زمان هم می خواستم این حق را برای ایران بگیرم اما به هر ترتیب معتقدم که باید به هر شکل که شده است حکمت و فلسفه ایران را معرفی کنیم.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر محمد جواد ظریف اصفهان شیراز کانون های مساجد غلامرضا اعوانی فلسفه علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرده است، در این کنگره فوق خبر داد و گفت: این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به فعالیت نمایشگاه جانبی آن گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.   وی افزود: در حوزه آزمایشگاه های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند ، که شرکت های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.   وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه براساس طیف سنجی کار می کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می کند.   دکتر حمزه لو همچنین در ادامه درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می کنند.   وی افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.   وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.   حمزه لو گفت:  باید در تمام حوزه ها مانند تربیت نیروی انسانی، تامین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر