Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@22:47:49 GMT

مساجد باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی باشند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۶۳۲۶

مساجد باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی باشند

جمالی با بیان اینکه مساجد باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی شهرستان باشند گفت: برخی از مساجد رودبار سابقه تاریخی خوبی دارند و می‌توان با تبلیغ این اماکن، گردشگری مذهبی را در این شهرستان رونق داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، دکتر «منوچهر جمالی» امروز(پنج‌شنبه، ۱۱ بهمن) در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان خواستار توجه ویژه اوقاف گیلان به مساجد رودبار شد و گفت: رودبار شهر ورودی به استان گیلان بوده و همه ساله پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی تاکید کرد: اداره اوقاف گیلان برای مساجد رودبار از طریق رایزنی با فرمانداری، در سرفصل‌های عمرانی شهرستان اعتبار ویژه در نظر بگیرند.

 

جمالی با بیان اینکه مساجد باید سرفصل و محور همه فعالیت‌های فرهنگی در کشور و شهرستان باشند، گفت: اگر مساجد رودبار به ویژه آنهایی که در کنار جاده‌ها و مسیرهای اصلی قرار دارند نوسازی شوند، زمان ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

 

 وی به روحیه دینی مردم ایران اشاره کرد و گفت: این روحیه دینی سبب شده که مردم برای استراحت و زیارت به دامن مساجد و بقاع متبرکه پناه ببرند.

 

 نماینده مردم رودبار خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان رودبار تمهدیات خوبی برای پذیرایی از مسافران در ایام نوروز تدارک دیده‌اند.

 

 وی اذعان داشت: برخی از مساجد رودبار سابقه تاریخی خوبی دارند و می‌توان با تبلیغ این اماکن گردشگری مذهبی را در این شهرستان رونق داد.

 

جمالی اظهار کرد: تکلیف شرعی داریم تا مساجد را که پایگاه اصلی انقلاب بوده‌اند رونق عمرانی و فرهنگی و دینی ببخشیم و با تدارک برنامه‌های جذاب دینی و فرهنگی مردم را به انس با مساجد دعوت کنیم.

 

نماینده مردم رودبار اعلام کرد: هر چه قدر انس مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با مساجد بیشتر شود به همان نسبت شاهد آسیب‌های کمتری در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی جامعه خواهیم بود.

 

مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار تاکید داشت: مساجد به عنوان کانون شکل گیری انقلاب اسلامی و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم پهلوی نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

 

وی افزود: نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست.

 

علیزاده با بیان اینکه مسجد در نگاه غربیان به عنوان مرکزی حرکت آفرین و هدایتگر جنبش‌های استکبار ستیزی است، گفت: مسجد دارای رویکرد ظلم ستیزی بوده و مکانی برای حمایت و پناهندگی ستمدیدگان و مستضعفان محسوب می‌شود.

 

وی تلاش برای کمک به ساخت و ساز مساجد را از دغدغه‌های اوقاف گیلان برشمرد و گفت: بسیاری از ساخت و سازها در حوزه مساجد و بقاع متبرکه با حمایت خیرین انجام می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: در سال گذشته مردم گیلان 28 میلیارد تومان در قالب طرح مودت و با تامین مصالح ساختمانی و کمک‌های جنسی با ساخت و ساز در بقاع متبرکه کمک کردند.

 

 حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشترین بهره را برد.

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی دهه فجر استان بوشهر اسحاق جهانگیری محمد جواد ظریف ظریف جشنواره فیلم فجر نشست خبری نماینده مردم رودبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ احمد گلباغی گفت: به دلیل تعمیر شبکه برق تاسیسات آب رسانی شهرستان رودبار، مشترکان آب سراسر این شهرستان، از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه تا غروب امروز با افت شدید فشار و یا قطعی آب مواجهند.

وی با بیان اینکه افت فشار و یا قطعی آب در مناطق بالادست این شهرستان ممکن است تا فردا صبح ادامه یابد ، از شهروندان رودبار خواست با مدیریت مصرف و ذخیره مقداری آب، با متخصصان امر همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳