Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای زنجان با اشاره به اینکه ۲۵ میلیون نفر از کاربران فضای مجازی در کشور جوانان هستند، گفت: ۲۰ میلیون کاربر در شبکه‌های اجتماعی داخلی حضور دارند. ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علی‌اصغر آدینه‌لو امروز در ستاد سازماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه همه واقف به این موضوع هستند که در اوج فناوری و اطلاعات قرار داریم به طوری که با تبادل و تعامل اطلاعات دهکده جهانی عملا محقق شده است، اظهار داشت: با اینکه فضای مجازی در کشور ما از لحاظ بهبود فضای کسب و کار مناسب بوده ‌اما فضای منفی ایجاد شده بسیار بیشتر، خود را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی 25 میلیون نفر از کاربران فضای مجازی در ایران را جوانان عنوان کرد و گفت: 45 میلیون نفر کاربر از تلگرام، 25 میلیون نفر کاربر از اینیستاگرام و 20 میلیون نفر کاربر در شبکه‌های اجتماعی داخلی حضور دارند.

به گفته رئیس پلیس فتای زنجان میزان استفاده از فضای مجازی باید روزانه به طور متوسط 4 ساعت باشد این در حالی است که در کشور ما میزان استفاده از این فضا 7.5 ساعت است که بیشترین مطالب که جست و جو می‌شود مربوط به اخبار و اطلاعات است.

تکذیب ادعای منع حضور ضرغامی در جلسات شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازینخستین کتابخانه عمومی مجازی در استان خوزستان راه‌اندازی می‌شودهمایش «انقلاب در فضای مجازی» در شیراز برگزار شد

آدینه‌لو با اشاره به اینکه نظر کارشناسان این است که جوانان در این فضا نباید بیشتر از دو ساعت حضور داشته باشند، افزود: حضور در این فضا سبب بروز مشکلات جسمی از جمله فشار بر گردن می‌شود، موضوعات کم خوابی، مشکلات روحی روانی و اعتیاد به این فضا یا تغییر سن ازدواج در بین مردم که سن ازدواج بسیار بالا و بسیار پایین آمده است، طلاق عاطفی و شکاف بین نسلی بین دو قشر استفاده کننده از این فضا و نسلی که از آن استفاده‌ای نمی‌کنند از جمله اثرات مخرب فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه این به دلیل خیانت‌های انجام گرفته در این فضا  بنیان خانواده متزلزل می‌شود، گفت: بحث فضای مجازی در کشور ما بیشتر از لحاظ فرهنگی تبدیل به دغدغه شده است این در حالی است که در کشورهای اروپایی این موضوع تبدیل به دغدغه عملیات تروریستی است.

وی تصریح کرد: استفاده از این فضا برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار مناسب است بر اساس زیر ساخت‌های موجود جوانان و نوجوانان کشور ما عملا در حال گرایش به کسب و کارهای اینترنتی هستند البته برخی از این کارها غماربازی و شرط بندی اینترنتی است که اصلا مناسب  ایران ما نیست.

رئیس پلیس فتای زنجان یکی از آفت‌های اینیستاگرام را خود بیزاری عنوان کرد و افزود: افراد با استفاده از این فضا از وجود، تیپ و فرم بدن خود بیزار می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ اینترنت در سال 90 در حدود 5 درصد بوده است که در حال حاضر این ضریب به 75 درصد رسیده است و اینترنت موبایلی و همراه به دلیل همیشه در دسترس بودن بیشترین کاربرد را دارد.

به گفته آدینه‌لو هر سال جرائم اینترنتی 50 درصد افزایش می‌بابد که بیشتر مربوط به جرائم مالی، کلاهبرداری و جرائم اخلاقی است که بیشترین علت آن جلب اعتماد شاکی است و بیشتر این جرائم علیه دختران و زنان است که سبب سو استفاده و اخازی از آنان از لحاظ می‌شود.

وی افزود: نبود سواد کافی مجازی، سواد کاذب مجازی و عدم شناخت درست این فضا است که تبدیل به آفتی برای جامعه شده و در حال ایجاد بحران هویتی است  که در آن فرهنگ، نظام، انقلاب و تمدن اصیل کشوری کنار گذاشته شده و از فرهنگ غرب طبعیت می‌شود و موجب غرب‌گرایی در جوانان و نوجوان می‌شود.

آدینه با اشاره به نظر کارشناسان که سن نوجوانی در کشور افزایش یافته است، گفت: طی سال‌های گذشته زندگی‌ها سنتی و سخت بود افراد زودتر به بلوغ فکری و جسمی می‌رسیدند و نقش آفرینی داشتند اما در حال حاضر سن نوجوانی به 27 سال افزایش یافته است نوجوانان امروزی در عوض نقش‌پذیر بودن بیشتر ریسک پذیر شده‌اند که علت اصلی آن در ارتباط با نوع زندگی و فرزند سالای خانواده‌ها است.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تجاوز بیش از ۶ ماهه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نسل‌کشی آشکار فلسطینیان در این باریکه، مدعی شد که دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل، تا اندازه‌ای به فضای مجازی مربوط است!

ادعای بلینکن در جریان بحث و تبادل نظر با «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتای آمریکا در اندیشکده «مک‌کین» مطرح شد. رامنی این سوال را مطرح کرد که «چرا در بحبوحه جنگ غزه، تبلیغات برای اسرائیل تا این اندازه وحشتناک است؟ چرا افکار عمومی به حماس کاری ندارد؟ پیشنهاد آتش‌بس روی میز است اما جهان همچنان به اسرائیل می‌تازد؟»

بلینکن در واکنش یادآور شد که در زمان آغاز کارش در واشنگتن در اوایل دهه ۱۹۹۰ «همه یک کار مشابه می‌کردند و برای اطلاع از رویدادهای جهان، روزنامه می‌خواندند و شبکه‌های تلویزیونی ملی را تماشا می‌کردند.»

وی در ادامه مدعی شد: اما امروز در دهه ۲۰۲۰ با جریان «وریدی» اطلاعات توام با انگیزه‌های جدید و داده‌هایی که هر میلی‌ثانیه به‌روز می‌شود، سروکار داریم و فضای مجازی روایت را تحت تسلط دارد.

دیپلمات ارشد آمریکایی مدعی شد: امروز در اکوسیستم فضای مجازی، مفاهیم، تاریخ، حقایق گم می‌شود و احساسات و تاثیر تصاویر، غالب است. نمی‌توانیم خیلی درباره آن مبالغه کنیم اما فضای مجازی تاثیر بسیار، بسیار، بسیار چالش‌برانگیزی بر روایت دارد!

بلینکن پس از پیوند دادن فکاهی واکنش‌های شدید بین‌المللی به پروپاگاندای فضای مجازی، گفت که یکی دیگر از دلایل انتقادات از رژیم صهیونیستی را «رنج و درد مداوم انسان‌ها در نوار غزه خواند.»

رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۶ ماه بمباران و تجاوز به نوار غزه و افزایش روزافزون شمار کشته‌شدگان (شهدا)، با انتقادات شدیدالحن جامعه بین‌الملل روبه‌رو شده است. کارشناسان سازمان ملل متحد به‌رغم اعمال نفوذ آمریکا و غرب، در ماه مارس اعلام کردند که «دلایل و مدارک منطقی برای وقوع نسل‌کشی در نوار غزه وجود دارد.»

در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارز غزه پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» حماس علیه صهیونیست‌ها در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تاکنون حدود ۳۵ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6098200

دیگر خبرها

  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • داغ شدن هشتگ رفح در فضای مجازی
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • بلینکن: فضای مجازی، دلیل انتقادات گسترده از اسرائیل است!
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد