Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت گراتومیک از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ تایر جدیدی به بازار عرضه خواهد کرد که مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت گراتومیک (Gratomic) اعلام کرد که تایر‌های جدیدی به بازار عرضه کرده که کارایی سوخت را بالا می‌برد. این تایر‌ها موسوم به GUET حاوی گرافن بوده و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شلدون اینونتاش، مدیرعامل شرکت گراتومیک می‌گوید: از نقطه نظر تقاضای بازار، ما به بازاری کشیده شده‌ایم که فرصت‌های زیادی برای شرکت گراتومیک به همراه دارد. مشتریان ما به دنبال چیزی هستند که ما آن را داریم و این چیزی نیست جر گرافن. استفاده از گرافن نه تنها موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود بلکه می‌تواند خواص بهتر و عمر طولانی‌تر را برای تایر به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد که چشم‌انداز بازار برای محصول GUET روشن باشد و ما در سال ۲۰۱۹، استفاده از این بازار را آغاز خواهیم کرد.

از نظر گراتومیک بازار تایر خودرو بازار بزرگی بوده به‌طوری که تا سال ۲۰۲۲ به رقم ۲.۵ بیلیون دلار خواهد رسید. این شرکت قصد دارد تا با استفاده از گرافن تایر‌های GUET را ساخته و به این بازار نفوذ کند. تاکنون، بازار جهانی تایر به دنبال استفاده از گرافن بوده است و این ماده در بخش‌های مختلف تایر نظیر تار و پود، دیواره‌ها و لایه داخلی تایر استفاده شده که در نهایت موجب کاهش وزن تایر شده‌است. با استفاده از گرافن، مقاومت چرخش تایر کاهش یافته و عملکرد آن نسبت به تایر‌های معمولی بهبود یافته است. به‌صورت میانگین، ۲۰ تا ۲۵ گرم گرافن در هر تایر استفاده می‌شود. با این حال در این صنعت، سازگاری ویژگی‌ها و مقیاس پذیری عرضه عوامل محدود کننده بوده و تا به امروز بزرگترین محدودیت در تجارت گرافن بوده است.

گراتومیک تاکنون بر این مشکلات فائق آمده است که برای این کار، همکاری مشترکی با شرکت پرپتوس کربن تکنولوژیز دارد. گراتومیک گرافن اصلاح شده را به‌صورت ماهیانه از این شرکت خریداری می‌کند. پرپتوس بزرگترین تولید کننده گرافن اصلاح شده سطحی با پلاسما است که هر سال بیش از ۱۰۰ تن از این محصول را تولید می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو تایر و لاستیک صرفه جویی در مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت