Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ عبدالواحد موسوی لاری در این آیین رونمایی گفت: فکر می کنم آیت الله آیت اللهی جز نادر مردانی است که در زمان حیات توانست خود را بدون تبلیغ معرفی کند.

موسوی لاری بیان کرد: آیت االهی انسانی فرهیخته، عالمی عامل، فرهیخته ای فرزانه، فقیهی فیلسوف، فیلسوفی عارف، عارفی شاعر، شاعری هنرمند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در زمانی که در دولت حضور داشتم هر زمان فرصتی به دست می آمد به خدمت او میرفتم و از محضرش استفاده می کردم و لحظاتی که با او داشتم از شیرین ترین لحظات برای من بود.

او گفت: کسانی که در مسند خطابه امام جمعه قرار می گیرند به واسطه چند خطی که از مقام معظم رهبری دریافت می کنند، ویژگی و جایگاهی دارند که باقی مردم از آن برخوردار نیستند. اما به عقیده من آیت الله آیت اللهی علاوه بر این ویژگی به جایگاه نماز جمعه اهمیت داده است.

موسوی لاری ادامه داد: او در منطقه لارستان همیشه با لفظ آقا خطاب می شد چراکه با دیگران با آقایی برخورد می کرد.

او افزود: آیت الله آیت اللهی با ضمیر روشن آنچنان با نسل جدید خوب ارتباط برقرار می کرد که گویی با آن ها هم نسل است.

علاءالدین بروجردی: آیت الله آیت الهی با مردم و برای مردم زندگی می کرد

در ادامه این نشست علاءالدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد در مجلس درباره ویژگی های شخصیت آیت الله آیت اللهی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ویژگی های او مردمی بودن بود افزود: زلزله سنگین و خسارت باری در سال ۱۳۳۹ منطقه لارستان را درگیر کرد. پس از این رخداد تلخ بسیاری به آیت الله آیت اللهی گفتند که ممکن از در اثر پس لرزه ها اتفاق ناگواری برای شما رخ دهد و بهتر است در اینجا نمانید؛ اما ایشان گفت می خواهم در کنار مردم باشم و منطقه را ترک نکرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: یک دوره که او برای عمل جراحی قلب به تهران آمده بود، مقام معظم رهبری به عیادت آمدند. زمانی که آیت الله آیت اللهی متوجه حضور رهبر انقلاب شد با حال وخیم به استقبال ایشان رفت و این موضوع را بر خود واجب می دانست.

او افزود: مقام معظم رهبری در آن دیدار به او گفتند« در تهران بمان و کمی استراحت کن» اما آیت الله آیت اللهی به رهبری گفت« من بدون مردم نمی توانم زندگی کنم» و به لار بازگشت.

بروجردی با بیان اینکه آیت الله آیت اللهی با مردم و برای مردم زندگی می کرد گفت: عشق و ارادت مردم به او محدود به شیعیان نبود و از برادران اهل سنت هم به او ارادت داشتند و بزرگان اهل سنت لارستان بارها در جلسات مختلف بیان می کردند که «ما بیش از شیعیان به آیت الله آیت اللهی علاقه داریم».

او تاکید کرد: مادیات برای او بی ارزش بود و مناعت طبع بسیار بالایی داشت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: با توجه به اینکه عشایر بسیاری هم در منطقه فارس وجود دارد، آن ها هم همیشه علاقه خود را به صورت های مختلف نشان می دادند. ناصر خان قشقایی که یکی از بزرگان ایل قشقایی بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اعلام همبستگی نزد آیت الله آمد.

او افزود: در سفری که مقام معظم رهبری به فارس داشتند فرمودند« به احترام آقای آیت اللهی به لار می روم». در آن سفر با توجه ازدحام اقشار مختلف مردم برای استقبال، رهبر انقلاب فرمودند که من ایشان را به منزل ببرم. وقتی این بیان رهبری را به آیت الله آیت الهی گفتم، او صراحتا گفت باید برای خوش آمد خدمت ایشان برسم. این در حالی بود که ازدحام جمعیت بسیار زیاد و رفتن به جایگاه استقبال بسیار سخت بود.

بروجردی گفت: سال ۱۳۴۲ و در اوج فشار های رژیم شاه به امام خمینی(ره)، او قصیده انقلابی سرود که در آن هجویاتی به شاه و اطرافیان او وجود داشت.

نماینده مردم در مجلس افزود: او در زمان جنگ تحمیلی هم یکی از محورهای جمع آوری کمک برای رزمندگان بود و حتی چندبار هم به جبهه های جنگ عازم شده بود.

او افزود: تربیت شخصی مانند آیت اللهی در این زمانه بسیار سخت است و این کار سازمان اسناد و کتابخانه ملی که برای این قبیل افراد بزرگداشت برگزار می کند و در برخی موارد هم اسناد باقی مانده از این بزرگان را نگهداری می کند و به دست آیندگان می رساند، قابل تجلیل است.

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسوی لاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901255

دیگر خبرها

  • ببینید | ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • تبلیغ جالب کفش ورزشی آمریکایی‌ (فیلم)