Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:02:11 GMT

رونمایی از اولین پهپاد پهن پیکر ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۷۶۹۷

رونمایی از اولین پهپاد پهن پیکر ایرانی

پهپاد «خودکار» اولین پهپاد پهن‌پیکر نیروی هوایی در نمایشگاه دستاوردهای هوایی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، پهپاد «خودکار» اولین پهپاد پهن‌پیکر نیروی هوایی در نمایشگاه دستاوردهای هوایی نیروهای مسلح رونمایی شد. این پهپاد نمونه بی‌سرنشین هواپیمای آموزشی تی 33 است که به یک پهپاد جت پهن‌پیکر ارتقا یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بنابراین گزارش، این پهپاد دارای 2 دوربین است که یک دوربین در سکان عمودی آن برای دید جایگزین خلبان و یک دوربین هم در زیر بدنه برای فاز نشست و به برخواست تعبیه شده است. این پهپاد همچنین دارای آنتن گیرنده «چی‌پی‌اس» و «گلوناس» و آنتن فرستنده دیتا در دو باند مختلف است.

 

 

این گزارش می افزاید: موتور پهپاد «خودکار» از موتور «J85» به عنوان پیشرانه است و آنتن‌های آرایه فازی و قابلیت ضبط اطلاعات نیز از دیگر ویژگی های این پهپاد تازه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

نمایشگاه اقتدار هوایی نیروهای مسلح صبح امروز (پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه) با حضور فرمانده کل ارتش سرلشکر موسوی، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر دیادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی، امیر نصیر زاده  فرمانده نیروی هوایی و مسئولان لشکری در پایگاه شکاری شهید لشکری مهرآباد افتتاح شد. این نمایشگاه با رویکرد نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح در ساخت، ارتقاء، تجهیز سامانه های هوا پایه، مهمات و همچنین ساخت تجهیزات زمینی مرتبط با نیروهای مسلح با مشارکت نیروی هوا فضای سپاه، هوانیروز، هوا دریای ارتش، هواناجا و صنایع هوایی وزارت دفاع برپا شده است.

 

 در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه، صنایع هوایی وزارت دفاع ، هوانیروز و هواناجا به نمایش در آمده است. در این نمایشگاه انواع جنگنده بمب افکن های سوخو۲۲، اف ۴، سوخو ۲۴، اف ۷، اف ۵، صاعقه و جنگنده رهگیرهای اف ۱۴، میگ ۲۹، میراژ اف ۱ در معرض دید علاقمندان قرار دارد. همچنین هواپیماهای ترابری ایلوشین۷۶، آنتونوف ۷۴، سی ۱۳۰، بویینگ ۷۴۷ نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

 

علاوه براین در این نمایشگاه انواع بالگردهای هجومی کبرا، طوفان و بالگردهای ترابری ۲۱۴، ۲۱۲، ۲۰۵ و میل ۱۷، شینوک و sh3، نیز به نمایش در آمده است.

 

بازدید از این نمایشگاه برای عمود آزاد است و مراجعه کنندگان می توانند از ۱۱ تا ۲۲ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۷ در پایگاه شکاری ترابری شهید حسین لشکری مهرآباد از بخش های مختلف نمایشگاه  و دستارودهای هوایی ۴۰ ساله نیروهای مسلح دیدن کنند./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی نشست خبری خبرگزاری شبستان محمد جواد ظریف اصفهان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شیراز سبک زندگی منتظرانه ظریف پهپاد خودکار نیروی هوایی ارتش نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند

دریافت 222 MB

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6096723

دیگر خبرها

  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • افشای اشتباهات بزرگ ارتش اسرائیل | گنبد آهنین خودزنی می کند
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو