Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قرار شد با ایجاد تفاهم‌نامه، مراکز سپاه و بسیج نیز برای بازپروری معتادان متجاهر استفاده شودبه گزارش بلاغ،اسکندر مومنی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موادمخدر در مناطق شوش، مولوی و هرندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر از اولویت‌های کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ظرفیتهای خوبی برای بازپروری این معتادان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ایجاد 3 هزار و 207 ظرفقت جدید در سازمان زندانها برای نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر، تصریح کرد: اکنون در مرکز سروش و فشافویه این بازپروری صورت می‌گیرد و قرار شد با ایجاد تفاهم‌نامه، مراکز سپاه و بسیج نیز برای این کار تا پایان سال راه‌اندازی شود و هشت مرکز دیگر نیز توسط سپاه بسیج در سال آینده به این مراکز اضافه خواهد شد.

وی افزود: معتادان بر اساس قانون باید خود را معرفی کرده و تحت درمان قرار گرفت افرادی که خود را معرفی نکنند، تجاهر به اعتیاد کرده و در خیابان اقدام به مصرف مواد مخدر کند مجرم هستند و باید به مراکز بازپروری منتقل شوند.

وی بعد از پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معتادان متجاهر زیر 18 سال بالای 60 سال و دارای بیماری خاص در مراکز بازپروری پذیرش نمی‌شوند، گفت: برای آن دسته از معتادان که غیر از اعتیاد دچار بیماری هستند تمهیدات لازم صورت گرفته و مابقی دستگاه‌ها مانند وزارت بهداشت و بهزیستی نیز پای کار آمدند.

مومنی درباره مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر در مراکز بازپروری گفت: حداکثر اجازه‌ای که قانون برای این کار داده، 6 ماه است که نیاز به اصلاح قوانین و مقررات داریم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در چند روز گذشته چند شهرستان استان بدخشان افغانستان شاهد تجمع و اعتراضات مردمی بود اعتراضاتی که به دنبال تخریب مزارع کشت شده خشخاش آغاز شد نا آرامی‌ها تا جایی پیش رفت که حکومت سرپرست افغانستان هیاتی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داد و گفت: از تصمیم خود برای مقابله با کشت خشخاش کوتاه نخواهد آمد در همین حال مبارزه طالبان با کشف مواد مخدر و انهدام آن نیز در افغانستان ادامه دارد مسئولان حکومت سرپرست افغانستان می‌گویند: هیچ همکاری از ناحیه جامعه جهانی و کشور‌های منطقه و همسایه برای کشت جایگزین خشخاش در افغانستان انجام نشده است از سویی دیگر به نظر می‌رسد هنوز برخی کشور‌ها به جدیت طالبان برای مقابله با خشخاش با دیده شک و تردید نگاه می‌کنند آمار‌ها از افزایش کشفیات مواد مخدر به ویژه صنعتی از مبدا افغانستان در کشور‌های همسایه و منطقه حکایت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


شات لیست
-مولوی حمدالله (معاون فرماندهی پلیس شهرستان غورک استان قندهار)
- عبدالمتین قانع (سخنگوی وزارت کشور افغانستان)
-----

دیگر خبرها

  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند