Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در نخستین سانس دومین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت ویژه خبرنگاران اکران شد.

نکته قابل توجه در این انیمیشن استفاده از انواع موسیقی‌های ایرانی و غیر ایرانی بود. از لحظات دردناک کشته شدن پدر و مادر آفریدون تا رسیدن این شخصیت شاهنامه به پیروزی برابر اهریمنان همگی با چاشنی موسیقی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی مواقع آواز ایرانی و موسیقی دستگاهی آگاهی بخش نقایص ضحاک و در بخشی دیگر موسیقی نواحی، انگیزه بخش برای نبرد با خون خواران بود.

هرچند برای تولید موسیقی متن این اثر، ارکستری از کشور مقدونیه انتخاب شده بود؛ اما نوازندگی مستمر و مداوم دو تار از ابتدا تا انتهای انیمیشن موسیقی را با داستانی که از شاهنامه گرفته شده بود، رنگ و بوی ایرانی داشت.

به نظر می‌رسد آهنگسازی انیمیشن «آخرین داستان» که برعهده کریستف رضایی بود، به موضوع ایرانی بودن تاکید داشت و احسان رسول اف تهیه کننده این انیمیشن که تهیه کننده موسیقی هم هست و در کارنامه فعالیت‌های موسیقیاییش توجه ویژه‌ای به موسیقی ایرانی و نواحی دارند، بستر استفاده مناسب از موسیقی در کار را فراهم کرده بود.

پایان بندی این انیمیشن آواز شهرام ناظری بود که اشعاری از شاهنامه را خواند.

اشکان رهگذر نویسنده و کارگردان انیمیشن آخرین داستان در خصوص موسیقی اثر بیان کرد: ما یک کار تحقیقاتی پنج ساله با آقای کریستف رضایی برای موسیقی نواحی و ترکیب آن با ارکسترال داشتیم. خوشبختانه به واسطه آقای رسول اف با کارشناسان موسیقی مانند آقای مغازه‌ای آشنا شدیم. ما به زبان کردی و جنوبی شرقی و غربی اشعاری ایرانی داشتیم و با توجه به میزانسن مشورت می‌گرفتیم و بهترین ها‌ی موسیقی را استفاده کردیم. از آقای ناظری برای این کار تشکر می‌کنم.

گفتنی است دوبله‌هایی که با صدای بازیگران مشهوری چون اشکان خطیبی، مجید مظفری، پرویز پرستویی، شقایق فراهانی، حسن پورشیرازی و دیگر بازیگران مشهور انجام شده بود، در کنار موسیقی حس داستان را بهتر منتقل می‌کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901138

دیگر خبرها

  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند