Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@20:18:52 GMT

لزوم نوسازی مساجد رودبار

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۸۹۲۲

لزوم نوسازی مساجد رودبار

به گزارش ایکنا از گیلان، منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس امروز 11 بهمن ماه در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان خواستار توجه ویژه اوقاف گیلان به مساجد رودبار شد و اظهار کرد: رودبار شهر ورود به استان گیلان بوده و همه ساله پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است.

وی افزود: اداره اوقاف گیلان برای مساجد رودبار از طریق رایزنی با فرمانداری، در سرفصل‌های عمرانی شهرستان اعتبار ویژه در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی با بیان اینکه مساجد باید سرفصل و محور همه فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشند، گفت: اگر مساجد رودبار به ویژه آنهایی که در کنار جاده‌ها و مسیرهای اصلی قرار دارند نوسازی شوند، زمان ماندگاری مسافران در این شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به روحیه دینی مردم ایران تصریح کرد: این روحیه دینی سبب شده که مردم برای استراحت و زیارت به دامن مساجد و بقاع متبرکه پناه ببرند؛ مدیران شهرستان رودبار تمهیدات خوبی برای پذیرایی از مسافران در ایام نوروز تدارک دیده‌اند.

نماینده مردم رودبار ادامه داد: برخی از مساجد رودبار سابقه تاریخی خوبی دارند و می‌توان با تبلیغ این اماکن گردشگری مذهبی را در این شهرستان رونق داد.

جمالی اظهار کرد: تکلیف شرعی داریم تا مساجدی را که پایگاه اصلی انقلاب بوده‌اند رونق عمرانی و فرهنگی و دینی ببخشیم و با تدارک برنامه‌های جذاب دینی و فرهنگی مردم را به انس با مساجد دعوت کنیم.

نماینده مردم رودبار اعلام کرد: هر چه قدر انس مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با مساجد بیشتر شود به همان نسبت شاهد آسیب‌های کمتری در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی جامعه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار تاکید کرد: مساجد به عنوان کانون شکل گیری انقلاب اسلامی و حرکت‌های مردمی در مبارزه علیه ظلم و ستم نقش تعیین کننده‌ای داشتند. نقش مسجد به عنوان مرکز فرماندهی در قرارگاه دینی و فرهنگی قابل انکار نیست.

وی با بیان اینکه مسجد در نگاه غربیان به عنوان مرکزی حرکت آفرین و هدایتگر جنبش‌های استکبار ستیزی است، گفت: مسجد دارای رویکرد ظلم ستیزی بوده و مکانی برای حمایت و پناهندگی ستمدیدگان و مستضعفان محسوب می‌شود.

علیزاده تلاش برای کمک به ساخت و ساز مساجد را از دغدغه‌های اوقاف گیلان برشمرد و گفت: بسیاری از ساخت و سازها در حوزه مساجد و بقاع متبرکه با حمایت خیرین انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان تصریح کرد: در سال گذشته مردم گیلان 28 میلیارد تومان در قالب طرح مودت و با تامین مصالح ساختمانی و کمک‌های غیرنقدی به ساخت و ساز در بقاع متبرکه کمک کردند. باید از ظرفیت خیران محلی برای نوسازی مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشترین بهره را برد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی نماینده رودبار در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال