Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@04:27:56 GMT

ممنوعیت سگ گردانی و بهانه جویی ضدانقلاب

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۹۱۷۴

ممنوعیت سگ گردانی و بهانه جویی ضدانقلاب

به گزارش جام نیوز، در پی ممنوعیت سگ‌گردانی در تهران، رسانه های ضدانقلاب هجمه جدیدی را علیه ایران به راه انداختند.

 

شبکه من و تو که وظیفه تغییر سبک زندگی ایرانی ها را بر عهده دارد و در برنامه های مختلف، به تبلیغ گسترده درباره نگهداری از سگ ها در منزل پرداخته است، این بار، با هشتگ " سگ خانه نشین" از مخاطبان خود خواسته تا "صدای سگ ها" باشند!

 

 

بی بی سی نیز با انتشار خبری تلاش کرده که وضع این قانون را مخالف با نظر اکثریت مردم جلوه دهد؛ اکثریتی که حتی پرنده هم در خانه نگهداری نمی کنند چه برسد به سگ!

 

در حالی رسانه های ضدانقلاب با ژست حیوان دوستی به این قانون حمله کرده اند که اخیرا در تهران حمله سگ به یک کودک در شبکه های اجتماعی جنجال به راه انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حادثه حمله دو سگ به دختر لواسانی، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و شبکه های اجتماعی داشت و بسیاری از مردم خواستار برخورد با عاملان حادثه و محدود کردن حضور سگ ها در معابر عمومی شدند با این حال طی 45 روز گذشته هیچ یک از رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب حاضر نشدند گزارشی از آن منتشر کنند.

 

سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، نیز بدون اشاره به این حادثه، طی مصاحبه ای علت تصویب این قانون را ترس و دلهره شهروندان هنگام حضور سگ ها عنوان کرده است.

 

البته در کشورهای غربی نیز محدودیت های شدیدی برای نگهداری حیوانات وضع شده است تا جایی که خانه ها و شهرها به زندانی برای این حیوانات تبدیل شده است.

 

در کشورهایی مانند آلمان، اتریش و سوئیس تردد سگ ها در فضای عمومی و خارج از فضای شخصی کاملا ضابطه مند است و صاحب سگ در صورت رعایت نکردن قانون جریمه می شود. آنها باید قلاده داشته باشند، حق ورود به فروشگاه ها و مارکت ها را ندارند و چنانچه دفع داشته باشند، صاحب سگ باید آن را پاک کند.

 

در ایرلند، تابلوهایی نصب شده که به شهروندان هشدار می دهد: سگ ها را در کنترل خود داشته باشید. صاحب سگ بدون قلاده در محوطه شهری جریمه خواهد شد.

 

 

تابلویی مربوط به شهر کورک در ایرلند از شهروندان خواسته است سگ هایشان را رها نکنند


 

در انگلستان، نگهداری نیازمند اخذ مجوز، نصب پوزه بند و قلاده می شود و اگر سگی به انسانی حمله کند صاحب آن به دو سال حبس و 5 هزار یورو جریمه نقدی محاکمه می شود. طبق این قوانین رفتار خطرناک سگ حتی اگر در خانه شخصی صاحب سگ علیه فرد یا حیوان دیگری صورت گیرد، جریمه مالی و یا حبس تا ۶ ماه به دنبال دارد.

 

در بند سوم قوانین نگهداری حیوانات در نروژ آمده است: «نگهدارنده سگ باید نشان دهد که از صدمه‌زدن سگ به انسان‌ها، حیوانات، اموال و اشیا جلوگیری می‌کند و باید مطمئن شود که سگ یا سگ‌هایش هیچ ضرر غیرقابل توجیه به مردم، طبیعت و سایر منافع نخواهد داشت. او باید به ویژه از ایجاد ناامنی توسط سگ برای دیگران پیشگیری کند.»

 

در فرانسه از سال ۲۰۰۷ میلادی که یک سگ آمریکایی دختری را در فرانسه به قتل رساند و به فاصله چند ماه یک دختر ۱۰ ساله و یک پسر ۱۹ ماهه طعمه سگ‌های درنده دیگران شدند، در ماده ۲۱۱ آمده است صاحب یا نگهبانِ «هر حیوانی که احتمال دارد ضرری به انسان‌ها و حیوانات برساند» از سوی شهردار به «بکارگیری تمهیداتی برای جلوگیری از صدمه» فراخوانده می‌شود و اگر این دستورات «اجرا نشود»، حیوان به محل مناسبی منتقل خواهد شد. هزینه‌های نگهداری از آن در این مدت از صاحبش دریافت خواهد شد. اگر با گذشت ۸ روز تضمین‌های لازم از سوی صاحب سگ عملی نشود، اختیار سگ با شهردار خواهد بود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: من و تو سگ من و تو جام نیوز بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • سنت بیل گردانی نیم ور محلات