Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن به صورت ویژه برای قم و روحانیت نقشه کشیده است، گفت: دشمن قصد دارد عمامه‌ها را بی‌اعتبار کرده و جوانان و جامعه را از روحانیت دور کند.

به گزارش تسنیم، آیت الله کاظم صدیقی ظهر امروز در همایش ائمه جماعات مساجد استان که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: انسان در تنهایی گرفتار غفلت می‌شود اما در جمع می‌تواند بهتر به سوی خدا حرکت کند، موجودات با ذکر به سوی خدا می‌روند و حرکت به سوی خدا حرکت خاموش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت و نقش ائمه جماعات بیان کرد: ائمه جماعات از محورهای جامعه هستند و هر اندازه که جاذبه ائمه جماعات بیشتر باشد جمعیت بیشتری جذب خواهد شد، عالم باید دلبر و عاشق پرور باشد و اگر خود امام جماعت عاشق نباشد نمی‌تواند عاشق پروری کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه دشمن به صورت ویژه برای قم و روحانیت نقشه کشیده است، ادامه داد: دشمن قصد دارد عمامه‌ها را بی‌اعتبار کرده و جوانان و جامعه را از روحانیت دور کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که انسان باید بندگی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، گفت: خداوند در موضوع تولید و تبلیغ علم در قرآن کریم رهنمودهای صریحی دارد، هر عالمی برای امامت و تبلیغ و پناه بودن مردم شایستگی ندارد و عالمی به درد مردم می‌خورد که اهل ذکر توجه و حضور باشد.

آیت الله صدیقی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، رهبری مدبر و شجاع است که خداوند به ایشان آرامش داده است اما از مسئولینی که فساد را دامن می‌زنند خون جگر دارند، روحانیت به عنوان سربازان امام عصر (عج) باید وظیفه هدایت جامعه را به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: هدف از خلقت انسان عبودیت الهی است، در قرآن کریم غفلت منشأ تمام گرفتاری‌ها معرفی شده است و قرآن انسان را از غفلت پرهیز می‌دهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: قیام انبیای الهی برای این بود که جامعه را از ذلت دیگر پرستی به بندگی خدا دعوت کرده و جامعه را متحول کنند، هدف انبیا تبدیل جامعه غافل و فراموش کار به جامعه ای هوشیار بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت نماز در اسلام خاطرنشان کرد: رمز این که محراب پایین قرار داده شده این است که امام خود را از همه پایین تر بداند، هر کس عارف تر باشد بنده تر خواهد شد و نمود الهی در آن بیشتر می‌شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه امام جماعت پدر محله، پناهگاه جوانان و اصلاح گر محله است، ادامه داد: هر امام جماعتی قطب محله است و باید به عنوان سرباز امام زمان (ع) بوی حضرت را بدهد و خوی حضرت را در خود تقویت کند، بنای اسلام بر حضور و فعالیت‌های اجتماعی است از این رو بر نماز جماعت تأکید ویژه دارد.


وی گفت: ائمه جماعات باید افراد را از محیط غفلت به محیط هوشیاری و بیداری بکشانند و در جذب افراد به صورت حداکثری فعالیت کنند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به لزوم مقابله با آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: امروز دشمن با شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها تا خانه‌های ما آمده است و این فضا به فرموده رهبری قتلگاه جوانان شده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: روحانیت باید در برابر هجوم عظیم دشمنان به دین و معنویت ایستادگی کند، راه مقابله با فسادهای اقتصادی و مشکلات اجتماعی آباد کردن مساجد و تقویت معنویات است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آیت الله صدیقی دشمنان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران

امام جمعه قزوین گفت: باید کاری کنیم کارگران و خانواده‌های آن‌ها که درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، دلشان شاد باشد و از زندگی‌شان راضی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -جمعه هفتم اردیبهشت- در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با تبریک روز کارگر و با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود، اظهار کرد: ما قدر کارگران را می‌دانیم و به تأسی از پیامبر (ص) دست کارگران را می‌بوسیم.

وی افزود: باید کاری کنیم کارگران و خانواده‌های آن‌ها که درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، دلشان شاد باشد و از زندگی‌شان راضی باشند و مشکلات از سر راهشان برداشته شود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر این ملت بخواهند استقلال سیاسی را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی خود را محکم کند و بعد تأکید کردند رکن اساسی کارگر است.

خطیب جمعه شهر قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان گفت: دشمنان با حیله و نیرنگ این سرزمین را از مسلمانان پس گرفتند؛ مسلمانان در اندلس در اوج قدرت و شکوه بودند که آثار تاریخی آن دوران هنوز هم وجود دارد، دشمن نخواست عزت و اقتدار مسلمانان را ببیند و با نقشه فساد، بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی بندوباری را در بین جوانان آن جامعه رواج داد.

آیت‌الله عابدینی افزود: از بانوانی که در امر حیا و حجاب زحمت می‌کشند، قدردانی می‌کنیم، از رئیس کل دادگستری و همراهانشان، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و همه مردم با غیرتی که متوجه شدند برای عفاف و حجاب باید جدی باشند.

وی ادامه داد: اینکه با رفتار همراه با احترام و کرامت حتی با بانوانی که بدحجاب هم هستند، بسیار ارزشمند و اثرگذار است و از آن‌ها حمایت کردند تا مسیر درست را انتخاب کنند. اعتقاد داریم که عفاف و حجاب نشان استقلال، عزت و سربلندی، فرهنگ متعالی، پاکدامنی و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های افتخارآفرین است و همه باید جامعه خودمان را جامعه‌ای آبرومندانه قرار دهیم.

آثار شهید مطهری عقل و منطق ما را اشباع می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فرارسیدن اظهار سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: رمزی از رموز شخصیت علامه مطهری را از زبان امام صادق (ع) بشنویم، امام (ع) فرمودند اینکه یک نفر عالم می‌شود، همه عالم شدن مربوط به آن کتاب‌هایی که خوانده و آن اساتیدی که به او درس داده‌اند و سال‌هایی که به مدرسه و دانشگاه رفته، نیست.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خیلی‌ها دانشگاه و مدرسه رفته‌اند، خیلی‌ها درس خوانده‌اند اما آن‌هایی که مطهری شده‌اند خیلی نیستند، مطهری چه چیزی داشت که او را تبدیل به علامه مطهری کرد؟ اگر رمزهای اسرار وجودی شهید مطهری را دنبال کنیم، خیلی تماشایی است.

وی ادامه داد: اگر کسی یک مقدار از آثار شهید مطهری را مطالعه کند، نمک‌گیر و علاقه‌مند می‌شود، وقتی کتاب‌های شهید مطهری را می‌خوانیم، دیگر نمی‌توانیم آن‌ها را کنار بگذاریم، آنقدر که جاذبه معنوی دارد، این آثار هم عقل و منطق ما را اشباع می‌کند و پاسخگوی سوالات عقل و منطق است، هم قلب و درون ما را راضی و قانع می‌کند.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی را در این ایام داریم، گفت: اگر جامعه‌ای خدای ناخواسته به ربا، اختلاس و حرام‌خواری مبتلا شد، نمی‌تواند قرآنی شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: بنابراین فساد اقتصادی نباید وجود داشته باشد و حلال‌خوری جدی باشد تا انسان لیاقت استفاده از کتاب، مکتب و معارف نورانی دین را داشته باشد؛ اگر رهبری مبارزه با فساد را جدی گرفتند، یعنی همه ما بسیج باشیم تا جامعه‌ای پاک داشته باشیم و زمینه پذیرش دین و قرآن در آن فراهم شود.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر برکات بسیاری داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در سفر به پاکستان، افزایش امنیت در مرزهای دو کشور خواهد بود و قدم‌های بلندی برای تقویت امنیت دو کشور برداشته شد.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا نیز غیر از مسائل تجاری و مبادلات مالی که زمینه تقویت آن فراهم شد، تولید فناوری و استفاده از متخصصان ایران در احداث سد و نیروگاه کم‌نظیر در سریلانکا از اتفاقات مهم بوده که آبرو و عزت مهندسان ایرانی را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله عابدینی در انتهای صحبت‌هایش بیان کرد: از خدای متعال ملتمسانه می‌خواهیم این درد و رنجی که هر روز چندین بار قلب بندگان خدا را می‌آزارد و این شرایط غمگین آوارگان و مردم مظلوم غزه را پایان دهد و به زودی پیروزی و نصرت نهایی به این مردم مظلوم عنایت کند و رژیم منحوس صهیونیستی را به شکست کامل برساند.

کد خبر 748109

دیگر خبرها

  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور