Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@15:31:08 GMT

رزن رتبه نخست زایمان طبیعی را در همدان کسب کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۹۲۰۴

رزن رتبه نخست زایمان طبیعی را در همدان کسب کرد

دکتر علی عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 10 ماهه سالجاری یک هزار و 93 مورد زایمان در بیمارستان ولیعصر(عج) رزن صورت گرفت که 850 مورد آن زایمان طبیعی بود.
وی بیان کرد: رزن با حدود 78 درصد زایمان طبیعی رتبه نخست استان را در این زمینه دارد و با توجه به دوره های آموزشی برگزار شده استقبال از سزارین در این شهرستان کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن اظهار داشت: فضا و اتاق زایمان تک نفره ویژه مادر باردار (ال دی آر) در بیمارستان ولیعصر(عج)این شهرستان پیش بینی شده است تا مادران به راحتی با نوزادان خود ارتباط برقرار کنند.
وی بیان کرد: حضور نوزاد در کنار مادر، در برقراری ارتباط عاطفی، تغذیه و بهبود سیستم ایمنی نوزاد تاثیر بسیار مثبتی دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن گفت: نوزاد بلافاصله پس از تولد به آغوش مادر منتقل می شود تا به مدت 2 ساعت در تماس پوست با پوست (اسکین) قرار گیرند.
دکتر عباسی افزود: در این هنگام ماده ترشح شده بر روی بدن مادر بطور غریزی به بدن نوزاد منتقل شود چراکه این ماده در بهبود سیستم ایمنی نوزاد تاثیر مثبت دارد.
به گزارش ایرنا، میانگین زایمان طبیعی در کشور 45 و در همدان 42 درصد است و شهرستان رزن از حدود 2 سال پیش رتبه پنجم کشور را در این زمینه کسب کرده است.
7526/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تغذیه دوره های آموزشی زایمان سزارین شبکه بهداشت و درمان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان سربیشه، بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان جنوبی را دارد.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به ثبت روز ملی کاشت گل محمدی در تقویم کشور اظهار کرد: سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان سربیشه در سال گذشته حدود ۴۵۱ تن بود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری به بیش از ۸۸۶ تن برسد.

وی افزود: فعالان در این حوزه در سال قبل حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند و در سال‌جاری بیش از ۴۴ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مزیت کاشت گل محمدی را سازگاری مناسب با کم‌آبی و ارزش افزوده بالا دانست و گفت: کاشت این طلای معطر و نگهداری آسان می تواند به اشتغال پایدار منطقه کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعطای تسهیلات به کشاورزان این بخش و تشویق به ایجاد کارگاه‌های فرآوری گل محمدی، از مهاجرت روستاییان کاسته شود و تاثیر درآمدی آن برای منطقه و استان را شاهد باشیم.

کد خبر 749630

دیگر خبرها

  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد