Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@22:11:30 GMT

"لزوم حکمرانی باز و تعاملی در سیاست گذاری کشور"

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۷۹۴۴۴

'لزوم حکمرانی باز و تعاملی در سیاست گذاری کشور'

دبیر اجرایی دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست عمومی: در رویکردهای سیاست گذاری باید از نگاه بسته به سیاست گذاری باز حرکت کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ابراهیم سوزنچی کاشانی - دبیر اجرایی دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست عمومی در برنامه 18/30 با موضوع کنفرانس حکمرانی و سیاست عمومی؛ اهداف و کارکردها، گفت: ساختار یا سیستم حکمرانی قدیمی و کهنه می تواند در پیشرفت و توسعه کشور موانعی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اصلاح ساختارهای کلان در سیستم حکمرانی ضرورت دارد.  ابراهیم سوزنچی کاشانی با بیان اینکه دوران سیاست گذاری بسته به سر رسیده است، افزود: در رویکرهای سیاست گذاری باید از نگاه بسته به سیاست های باز حرکت کنیم.
 دبیر اجرایی دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست عمومی گفت: سیاست های باز همان تعامل مردم و حاکمیت است.
وی با بیان اینکه مردم سطح سواد بالایی دارند، تصریح کرد: با ورود تکنولوژی‌های‌ جدید، مکانیسم‌ها و ابزارهایی که مردم به‌وسیله آن‌ها بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند، تسهیل شده است.
دبیر اجرایی دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست عمومی افزود: با وجود افزایش سواد، در بیشتر کشورها، «سیاست‌گذاری» به «سیاست‌گذاری باز» تغییر پیدا کرده است و بیشتر کشورها به این سمت حرکت کرده‌اند.
وی افزود: در کشور ما هم، اهمیت و لزوم توجه به سیاست‌گذاری باز روز به‌ روز افزایش پیدا می‌کند و دیگر، مدل سنتی تصمیم‌گیری جوابگو نیست.
سوزنچی کاشانی افزود: در سیاست‌گذاری باز، قشرهای مختلف حاکمیت و مردم در فرایند تصمیم‌گیری مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه در کنفرانس امسال از راه حل ها صحبت خواهیم کرد، افزود: موضوع و محور اصلی دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی «سیاستگذاری باز» انتخاب شده است.کاشانی با بیان اینکه امسال حدود 43 نشست تخصصی در کنفرانس حکمرانی و سیاست عمومی داریم، افزود: نشست هایی در خصوص رسانه، مجلس، انرژی، بورس، آموزش و پرورش، قوه قضائیه، آب و نوآوری برگزار می کنیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حکمرانی سیاست عمومی کنفرانس باز بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقاً مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.
کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فوراً متوقف کند و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس