Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اداره واکسيناسيون وزارت بهداشت، از اجراي برنامه تزريق واکسن فلج اطفال براي متولدين سال 95 به بعد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مهر، محسن زهرايي، با اشاره به برنامه معمول واکسيناسيون فلج اطفال در سراسر کشور، گفت: واکسن فلج اطفال به دو صورت خوراکي (قطره) و تزريقي توليد مي شود و هر دو نوع اين واکسن، کاربردي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به وجود بيماري فلج اطفال در دو کشور افغانستان و پاکستان، اظهار داشت: با توجه به وجود اين بيماري در اين دو کشور همسايه با ايران، بهترين ابزار براي پيشگيري از بروز اين بيماري در کشور، واکسيناسيون فلج اطفال است و در حال حاضر، اين واکسن به صورت خوراکي که توليد داخل است، استفاده مي شود.
زهرايي با بيان اينکه به مراحل نهايي ريشه کني فلج اطفال رسيده ايم، افزود: بنابر توصيه سازمان جهاني بهداشت به همه کشورهاي دنيا، به منظور افزايش و اطمينان از سطح ايمني کودکان، واکسن تزريقي فلج اطفال به برنامه واکسيناسيون فلج اطفال افزوده مي شود. همچنين در سال 94 در کميته کشوري ايمن سازي با واکسيناسيون در کشور تزريق يک نوبت واکسن فلج اطفال در 4 ماهگي براي کودکان تصويب شد.
وي ادامه داد: در اوايل سال 95 دو شرکت متعهد به توليد واکسن فلج اطفال شدند، اما به دليل بروز مشکل در خط توليد اين دو شرکت، تامين اين واکسن براي حدود 55 کشور در دنيا با مشکل مواجه شد و يکي از اين کشورها، ايران بود. اما با وجود تمام اين کمبودها در سال 95، براي استان هاي همجوار با کشورهاي افغانستان، پاکستان و استان هاي پر تردد مهاجر از اين دو کشور از جمله استان هاي خراسان جنوبي، رضوي، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و قم تزريق واکسن فلج اطفال در 4 ماهگي انجام شد ولي براي ساير استان ها امکان تامين واکسن تزريقي فلج اطفال به دليل کمبود اين واکسن ممکن نبود.
زهرايي با اشاره به وقفه 2 و نيم ساله تزريق واکسن فلج اطفال، افزود: فراخوان مراجعه به مراکز بهداشتي و درماني براي دريافت يک نوبت واکسن تزريقي فلج اطفال، براي کودکان متولد شده در طي اين دو سال و نيم که واکسن تزريقي فلج اطفال را دريافت نکرده اند، صورت گرفته است و در حال حاضر، ابتدا براي متولدين سال 95 در 9 استان بوشهر، اصفهان، فارس، يزد، مرکزي، گلستان، خراسان شمالي، تهران و البرز اين طرح اجرا مي شود و دريافت واکسن تزريقي فلج اطفال براي کودکان متولد سال 95 در ساير استان هاي کشور در دست اقدام است تا برنامه واکسيناسيون فلج اطفال به روال عادي خود برگردد.
وي همچنين از اجراي طرح تکميلي واکسيناسيون فلج اطفال در مناطق جنوب شرقي کشور از 6 بهمن، خبر داد و گفت: گروه هدف در اين طرح 800 هزار کودک زير 5 سال را شامل مي شود و نوبت دوم آن نيز، از چهارم تا هشتم اسفند ماه اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی