Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي با بيان اينکه توقف فعاليت کارتخوان‌هاي خارج از مرز شدني است، گفت: آي‌پي خارجي قابل شناسايي است و کارتخوان‌هايي که از وي‌پي‌ان استفاده مي‌کنند، هم رديابي مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا، ناصر حکيمي در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، مبني بر اينکه با توجه به استفاده ازکارتخوان‌هاي ايراني در خارج از مرزها و خروج سرمايه از اين طريق و يا نمي‌توان با ابزارهاي فناوري اطلاعات فعاليت حوزه‌ها خارج از مرزها را متوقف کرد، اظهار داشت: بله اين امکان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هم‌اکنون اگر آي‌پي خارجي باشد، آن را مي‌بنديم و در حالتي ديگر، اگر دارندهکارتخوان از وي‌پي‌ان استفاده کند، براي آن هم راه‌حل‌هايي درنظر گرفتيم که با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، فعاليت آن تشخيص داده و مانع از فعاليت شويم.
معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي تأکيد کرد: محدوديت تراکنش‌هاي کارتخوان‌ها در ثبت 50تا 100ميليون تومان قسمت عمده نگراني ما را در اين زمينه رفع کرده است.
وي در واکنش به اين نکته که از کارت‌هاي اجاره‌اي براي نقل و انتقال پول استفاده مي‌شود، گفت: چيزي که در حال حاضر جا افتاده اين است که ما روي کد ملي کار مي‌کنيم و از اجاره کردن کارت‌ها براي دور زدن اين محدوديت استفاده مي‌شود و اگر ما باز هم جلوي اين کار را بگيريم، از روش ديگري استفاده خواهند کرد.
حکيمي تصريح کرد: واقعيت اين است که ما اقدامي در جهت پروفايل کردن مشتريان انجام مي‌دهيم که اين اقدام سطح نظارت را بيشتر مي‌کند و اگر کار نهايي شد، جزئيات آن را اعلام خواهيم کرد.
معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي در پاسخ به اين سؤال که بنابراين مسدود کردن کارتخوان‌هاي خارج از مرز کاملا قابل انجام است، گفت: بله، اما کارهايي از اين دست هيچ وقت تمام نمي‌شود و ما هر اقدامي انجام دهيم، روش ديگري را پيدا مي‌کنند، بنابراين اين اقدامات براي بانک مرکزي يک وظيفه هميشگي خواهد بود.
* امنيت تراکنش‌هاي مالي روي کدهاي دستوري برقرار شد
معاون فناوري هاي نوين بانک مرکزي اعلام کرد: با اتصال فين‌تک‌ها و بانک ها به سامانه شاهکار که احراز هويت کاربران را برعهده دارد، مشکل امن نبودن کدهاي دستوري (USSD)براي تراکنش‌هاي مالي برطرف شد.
حکيمي درباره فرجام رايزني وزارت ارتباطات و بانک مرکزي براي رفع مشکل ايمن نبودن سامانه هاي «يو.اس .اس.دي» براي تراکنش هاي مالي اظهار داشت: با اتصال بانک‌ها و سيستم هاي پرداخت به سامانه شاهکار که سازمان تنظيم مقررات راديويي تهيه کرده، احراز هوايت کاربران ايراني فراهم و تا حد زيادي مشکل ما برطرف شد.
وي افزود: ايراد اصلي که بانک مرکزي به تراکنش در سامانه هاي يو.اس .اس.دي داشت، اين بود که تراکنش ها امنيت و ايمني لازم را نداشتند و امکان شنود اطلاعات کاربران وجود داشت.
به گزارش فارس، وي توضيح داد: با اقدام هاي انجام شده، تراکنش ها دو بخش و به اين ترتيب اطلاعات کارت بانکي مشتريان ايزوله شد، به طوري که اطلاعات کارت هاي مشتريان به شماره کارت آنها محدود شده است؛ اين کار سبب مي شود تا حتي اگر اطلاعات شنود شود، کسي به اطلاعات اصلي کاربران دسترسي پيدا نکند و نتواند آن را هک کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: محمدرضا فرزین، رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

کد خبر 847463 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی عربستان تهران بانک‌ توسعه‌ اسلامی

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند