Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران شهرداری بروجرد چند روز گذشته با تجمع ساختمان شورای شهر و شهرداری بروجرد، نسبت به عدم پرداخت معوقات ۷ تا ۹ ماهه خود اعتراض کردند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛ * عدم پرداخت حقوق کارگران به عادت این روز‌های مسئولین تبدیل شده و این موضوعات گا‌ها موجب ناراحتی و اعتراضهایی شده است. طی چند روز گذشته شاهد اعتصاب کارگران شهرداری بروجرد مقابل شورای شهر و شهرداری بروجرد هستیم که نسبت به عدم پرداخت معوقات ۷ تا ۹ ماهه خود معترضند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شنیده‌ها حاکی از این است که معوقات این کارگران مربوط به سنوات گذشته و شورا‌های سوم و چهارم است و حقوق این کارگران از ابتدای سال جاری به موقع و بدون هیچ معوقه‌ای پرداخت شده؛ اما حالا این کارگران نجیبانه هفت ماه حقوق معوق خود را از شهرداری و شورای شهر بروجرد می‌خواهند و هیچ مسئولی تاکنون جوابگوی خواسته آنان نبوده است.   در همین راستا دانشجویان بسیجی بروجرد در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به حمایت از این قشر و مطالبه گری از مسئولین  پرداخته و خواستار رسیدگی به این مسئله شده اند.  
کارگران شهرداری بروجرد نجیبانه خواستار پرداخت مطالباتشان هستند علی کشوری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: معوقات کارگران شهرداری بروجرد مربوط به سنوات گذشته و شورا‌های سوم و چهارم است و این کارگران در کل حدود ۹ ماه معوقات دارند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی می‌افزاید: این کارگران از ابتدای سال جاری حقوقشان به موقع پرداخت شده، ولی اکنون نسبت به معوقات سالیان گذشته خود معترضند که این اعتراض کاملا به حق است.
وی اضافه می‌کند: بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی پیگیر مطالبات این کارگران است و در تلاشیم تا معوقات این قشر زحمت کش توسط شورای شهر و شهرداری بروجرد پرداخت شود.
شورای شهر و شهرداری بروجرد اعلام کردند منابع مالی کافی نداریم! کشوری ادامه می‌دهد: در راستای تحقق این مهم تشکل دانشجویی ما، نوعی جنگ رسانه‌ای به راه انداخته و در شبکه‌های اجتماعی مختلف به بیان مطالبات و مشکلات کارگران شهرداری بروجرد پرداخته و از مسئولین قبلی و فعلی شهرداری و شورای شهر بروجرد خواستار پاسخگویی و رفع این مشکل شده است.  
وی اظهار می‌دارد: یکی از برنامه‌های پیش روی ما این است که از مسئولین استانی برای حضور در دانشگاه دعوت کنیم تا در جمع دانشجویان، به پاسخگویی در این رابطه بپردازند و حداقل به صورت دوره‌ای، اقدام به پرداخت معوقات این کارگران کنند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آیت الله بروجردی یادآور می‌شود: شورای شهر و شهرداری بروجرد در پاسخ به این مطالبه کارگران اعلام کرده که در حال حاضر بودجه و منابع کافی برای پرداخت حقوق‌های معوق کارگران را نداریم و نمی‌توانیم این مطالبه را پاسخگو باشیم. مسئولین باید بدانند که وقتی مسئولیت جدیدی را می‌پذیرند باید به مردم پاسخگو باشند و نیاز‌های آنان را جوابگو باشند. آنها می‌توانند این معوقات را به صورت دوره‌ای و با مبالغ اندک پرداخت کنند.  
باید ساختار شهرداری بروجرد عوض شود البته اشرف چگینی، رئیس کمیسیون مالی و بودجه شورای اسلامی شهر بروجرد در جلسه اخیر این کمیسیون، به موضوع اعتراض کارگران شهرداری اشاره کرده و با بیان اینکه معوقات این کارگران مربوط به سنوات گذشته است، می‌گوید: حقوق معوق کارگران طی ۷ الی ۸ سال گذشته جمع شده و کارگران از ابتدای سال تاکنون هرماه حقوق دریافت کرده اند.
وی می‌افزاید: تا روزی که انضباط مالی و ساماندهی نیرو‌ها در شهر محقق نشود و جلوی پرتی‌های شهرداری گرفته نشود و ساختار شهرداری تغییر نکند، حقوق به روز نخواهد شد. اشکال از شخص شهردار نیست، بلکه باید ساختار شهرداری عوض شود.   در ادامه پیگیری ها با علاءالدین بروجردی، نماینده مردم بروجرد تماس گرفتیم و وی حاضر به پاسخگویی نشد. تلاشهای خبرگزاری دانشجو در کنار دانشجویان بسیجی بروجردی برای حل مشکلات کارگران ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عدم پرداخت حقوق کارگران اعتراض کارگران اعتراض کارگران شهرداری بروجرد اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه اعتراض کارگران گروه فولاد اهواز شورای شهر بروجرد شهرداری بروجرد شبکه های اجتماعی فضای مجازی دانشگاه آیت الله بروجردی تشکل های دانشجویی مطالبه گری دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای طرح کالابرگ یارانه‌ای تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصدق کشاورزی صبح امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تبریک هفته کار و کارگر به سال جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق شعار امسال با مشارکت فعالان اقتصادی و آحاد مختلف مردم شده است.

وی با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در جامعه به ویژه در عرصه به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد دارند گفت: در دولت سیزدهم تحولات مهم و قابل توجهی در عرصه مجموعه کارگری شده است و یکی از مولفه‌های آن توجه به منزلت و حل مشکلات جامعه کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تفاهم سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر را در حل مشکلات جامعه کارگری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از سال 1401 تعداد تشکل‌های کارگری استان بوشهر تاکنون 35 درصد افزایش یافت و از 168 تشکل به 268 تشکل در راستای رسیدگی به مشکلات و مطالبات جامعه کارگری رسیده است.

کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم دیگر دولت که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده است را اجرا طرح کالابرگ یارانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرا این طرح تاکنون 400 میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است که بخش عظیمی از آن به بخش کارگری تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه افزون بر 310 هزار خانوار از این طرح بهره برده‌اند گفت: این خانوارها 600 هزار بار به فروشگاه‌های مجری طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توجه به مسکن کارگران را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود: بر اساس این طرح صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم با کارفرمایان تا 150 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار کارگران فاقد مسکن قرار می‌دهد.

در این مراسم از کارگران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • اتحاد کلباء با وجود گل قایدی، مغلوب الوصل شد
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • تجلیل از کارگران شهرداری فرخ شهر
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است