Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - رييس ستاد مشترک ارتش افغانستان بر لزوم مذاکره با گروه طالبان از موضع قدرت، تاکيد کرد.
«شريف يفتلي» در سخناني در جمع دانشجويان نظامي در کابل گفت ، نيروهاي افغانستان براي برقراري صلح با گروه طالبان مي‌جنگند و دولت اين کشور با قدرت با اين گروه مذاکره مي کند.
رييس ستاد مشترک ارتش افغانستان جنگ در اين کشور را تحميلي دانست و افزود، هر جناحي که خواهان پيوستن به پروسۀ صلح در افغانستان باشد ، دولت کابل از آن حمايت مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيشتر هم «محمد اشرف غني» رييس جمهوري افغانستان ، آمادگي دولت کابل را براي مذاکرات صلح با گروه طالبان اعلام کرد.
محمد اشرف غني در پيام ويدئويي از طالبان خواست مذاکرات صلح را به صورت جدي با دولت افغانستان آغاز کند و با مردم همراه شوند، زيرا افغان‌ها از حضور نظاميان خارجي به فرماندهي آمريکا در افغانستان حمايت نمي‌کنند.
مسئله لزوم حضور مقتدرانه دولت افغانستان در گفتگوهاي صلح با طالبان از جمله رويکردهايي است که برخي شخصيت ها و گروه هاي سياسي و قومي در اين کشور بارها بر ضرورت آن تاکيد کرده اند.
در همين چارچوب مسئله برخوردهاي قاطع در ميادين نبرد با طالبان در مناطق مختلف افغانستان همزمان با پيشبرد روند گفتگوهاي صلح در اين کشور مورد اجماع افرادي است که حضور ضعيف نمايندگان دولت کابل در هر گونه مذاکره احتمالي با اين گروه را بر خلاف منافع ملي ارزيابي مي کنند.
اين نگراني وجود دارد که دولت افغانستان به جهت تلاش براي فراهم کردن شرايط لازم براي برگزاري مذاکرات صلح، قدرت تهاجمي خود عليه جريان افراط گرايي در اين کشور را کاهش دهد که اين مسئله مي تواند موجب ايجاد برداشتي درباره ضعف نيروهاي ارتش و پليس افغانستان براي مهار ناامني و برقراري ثبات بشود.
تاکيد بر لزوم اتخاذ موضعي مقتدرانه در روند صلح با طالبان پس از سخنان سال گذشته رئيس جمهوري افغانستان بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت.
«اشرف غني» در سخناني در نشست بين المللي صلح افغانستان در شهر کابل ضمن اشاره به موضع دولت وحدت ملي درباره گفتگوي بدون پيش شرط با طالبان بر لزوم به رسميت شناختن اين گروه به عنوان يک تشکل سياسي و مشروع تاکيد کرد که اين سخنان بازتاب هاي بسياري در محافل سياسي و رسانه اي اين کشور داشت و اين بخش از اظهارات اشرف غني مورد اعتراض منتقدان قرار گرفت.
اين ديدگاه در افغانستان وجود دارد که در قبال خشونت هاي طالبان و اصرار آنها به جنگ و رد هر گونه پيشنهاد براي صلح نبايد همچنان به اين گروه مذاکرات بدون پيش شرط را ارائه کرد.
«نورآقا روئين» کارشناس مسائل سياسي در افغانستان به رسانه ها گفته است:«حکومت افغانستان و شوراي عالي صلح اين کشور بدون در نظر داشتن ظلم هاي صورت گرفته به مردم اين کشور از سوي طالبان و ساير مخالفان مسلح ،با آنان امتياز دهي مي کنند.»
در چنين شرايطي مردم افغانستان انتظار دارند دولت اين کشور به دليل وجود مطالبه اي ملي براي تامين ثبات و آرامش در اين کشور مسيري را انتخاب نکند که در آن با ارائه امتيازات گوناگون به طالبان، اتخاذ اين رويکرد بجاي آنکه خشونت را مهار کند سبب شود تا فضاي پس از توافق احتمالي، چندان با دوره پيش از توافق تفاوتي نداشته باشد. 118/114
نويسنده: محمدرضا عسگري
کليدواژه افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۷۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بازدید از یگان‌های تابعه ستاد آجا، صبح امروز (سه شنبه) از گروه مخابرات ارتش بازدید کرد.

وی از بخش‌های مختلف ستادی، آموزشی، عملیاتی و منازل سازمانی گروه مخابرات ارتش بازدید کرد و دستوراتی را در راستای ارتقای توان عملیاتی و پیشرفت هرچه سریع تر پروژه‌ها، تجهیزات و فناوری های جدید مخابراتی این گروه صادر کرد.

رئیس ستاد ارتش همچنین در این بازدید از پای کار بودن و آمادگی بالای گروه مخابرات ارتش در اجرای دقیق و بی کم و کاست مأموریت‌های محوله به‌ویژه در جریان حمله موشکی اخیر (وعده صادق) تقدیر و تشکر کرد.

فرماندهان و مسئولان یگان‌های ارتباطات زیرساخت ارتش در مناطق مختلف کشور، به صورت ویدئو کنفرانس و برخط، از روند آمادگی رزمی و عملکرد سامانه‌های ارتباطی خود به ارائه گزارش پرداختند.

در این بازدید امیر سرتیپ ناصر مختارزاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش و امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد، معاون بازرسی آجا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند