Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی ارتش نوشت: معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت:انقلاب اسلامی نظام دوقطبی جهان را در زمان جنگ سرد به چالش کشید.

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی صبح امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن‌های پیروزی انقلاب، با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ جهانشاهی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: شهیدان در دفاع از دین مبین اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند و با نثار خونشان استقلال، آزادی و امنیت را برای ملت ایران و مسلمانان جهان به ارمغان آوردند.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزاری صبحگاه‌های مشترک موجب انس و اخوت بین نیرو‌های مسلح، ارتقاء وحدت آن‌ها و همچنین تعامل اثربخش بین دانشگاه‌های افسری دانست و افزود: فرماند‌های معظم کل قوا در یکی از مراسم‌های تحلیف و فارغ التحصیلی دانشگاه‌های افسری فرمودند: دانشگاه افسری یکی از حساس‌ترین جاهاست، عزیزان باید در این مراکز افسران مومن، کاردان، حزب‌اللهی، با شرف و شجاع برای اداره نیرو‌های مسلح کشور و ارتش تربیت و آماده کنند. با این دید، نیت و هدف همه چیز این دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود.

 

امیر سرتیپ جهانشاهی با بیان اینکه معظم له حساسیت خاصی بر مراکز علمی نیرو‌های مسلح دارند خاطر نشان کرد: ایشان از اوایل دهه ۶۰ در برنامه‌های مختلف چه به صورت بازدید‌های سرزده و چه در آئین‌های رسمی در دانشگاه‌های افسری حضور پیدا می‌کردند و از دانشگاه افسری امام علی (ع) به‌عنوان یک محیط مقدس و مهد پرورش افسران ولایت مدار، مومن و فیضیه ارتش یاد می‌کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرد و با پیمان خونی که با مردم و رهبری بستند در کنار سایر نیرو‌های مسلح برای حفظ آرمان‌های انقلاب نهایت تلاش خود را انجام دادند. ارتشیان در سرکوب کردن درگیری‌های گنبد و ترکمن صحرا و کردستان درست یک ماه بعد از پیروزی انقلاب در صحنه بودند.

جهانشانی اظهار داشت: اگر تاریخ را ورق بزنیم، تنها جنگی که در طول تاریخ بلوک شرق و غرب در یک سنگر و بلوک شرق علیه جمهوری اسلامی ایران از رژیم صدام حمایت می‌کردند همین جنگ تحمیلی بود که رزمندگان اسلام با پشتیبانی مردم و تحت رهبری حضرت امام (ره) چنان افتخاری آفریدند که عبرتی برای جهانیان شد و یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم و بعد از جنگ نیز اقدامات خوبی انجام شد.

وی گفت: امروز با تدابیر رهبر معظم انقلاب بیشترین اخوت و هم‌دلی بین نیرو‌های سپاه و ارتش وجود داد و همیشه گفته‌ایم که ارتشی و سپاهی یک لشکر ولایی هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: به لطف خداوند متعال و تدابیر مقام معظم رهبری در ادامه راه حضرت امام (ره) و بعد از جنگ تحمیلی، نیرو‌های مسلح کشورمان متأثر از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و با بهره‌گیری از کارکنان مخلص، متهعد و نخبه و با استفاده از تکنولوژی روز در جهت خودکفایی تلاش کرده‌اند و به تجهیزات پیشرفته‌ای در حوزه‌های زمین، هوا و دریا دست یافته‌اند.

جهانشاهی در پایان به دستاورد‌های انقلاب در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در زمینه نظامی صد‌ها دستاورد در ۴۰ سال گذشته رقم خورده است. مراکز علمی و دانشگاهی نیرو‌های مسلح یک نمونه آن است. قبل از انقلاب تنها یک دانشگاه افسری در کشور وجود داشت که پرورش همه افسران در آن انجام می‌شد و برای طی دوره‌های تخصصی نفرات را به خارج کشور اعزام می‌کردند در حالی که امروز تمام افسران ما توسط دانشگاه‌های داخلی آموزش داده می‌شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی جنگ سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهیدان راهنمایان جامعه محسوب می‌شوند

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی،ضمن تأکید بر قداست مناطق مرزی کشور که در دوران جنگ شاهد کشاکش‌های مختلف میان سربازان اسلام و مزدوران رژیم بعث عراق بوده‌اند، گفت: مناطق مرزی غرب کشور که عرصه‌ نبرد میان خیر و شر، یعنی میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رژیم بعثی صدام بوده‌اند، به مثابه‌ فرش قرمزی هستند که با خون پاک و مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین شده‌اند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ آراسته که در بیست و ششمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در جمع دانشجویان سخن می‌گفت، اظهار کرد: به همان نحوی که در قرآن کریم، از ستارگان در معنای تلألو، نورافشان و راهنمای پیدا کردن مسیر یاد شده است، شهدا نیز به مثابه ستارگانی بر روی زمین، راهنمایان تمامی افراد جامعه برای گام نهادن در مسیر درگاه ذات احدیت، انبیای الهی و ائمه اطهار در دنیا و آخرت هستند.

امیر سرتیپ آراسته، اظهار کرد: اساتید، جانبازان و پیشکسوتان دوران جنگ تحمیلی به سبب به دوش کشیدن تجربیات و آموخته‌های ارزشمند نظامی و غیرت‌مندی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی، به منزله‌ ستاره‌های دنباله‌داری هستند که نوری از عشق و ایثار از خود به یادگار می‌گذارند.

وی یادآور شد: حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در چنین مکانی، بدان سبب است که این جوانان بتوانند با دیدن «عبرت»، شنیدن «نصیحت» و دریافتن «حکمت»، درس مقاومت و فداکاری را از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس فرابگیرند تا از این طریق، بتوانند به عوامل و زمینه‌های پیشرفت و حصول دستاورد در طی دوران جنگ تحمیلی نائل شوند.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در پایان خاطر شان کرد: در صورت ممارست در اصول سه‌گانه‌ فوق‌الذکر و فراگیری آموزش‌های میدانی و عملی کافی و درست، می‌توان به کسب رضایت خداوند متعال، جانشینان وی و ولی فقیه دست یافت و سعادت دنیا و آخرت خود را در راه اعتلای میهن اسلامی، تضمین کرد.

امیر سرتیپ آراسته گفت: شهدا ستارگان روی زمین و راهنمایان تمامی افراد جامعه، برای گام نهادن در مسیر درگاه ذات احدیت، انبیای الهی و ائمه‌ اطهار در دنیا و آخرت هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در دیدار مهم امروز فرمانده کل ارتش با دانشجویان چه گذشت؟
  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • شهیدان راهنمایان جامعه محسوب می‌شوند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است