Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@11:39:11 GMT

٢٢ بهمن امسال بايد با بصيرت همراه باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۰۷۱۰

خبرگزاری میزان- دبیر ستاد حقوق بشر گفت: باید پرسید که چرا دشمنان ما در این چهلمین سال از انقلاب اینقدر خشمگین هستند، در پاسخ باید گفت: دشمنان منتظر بودند که پس از ۴۰ سال از انقلاب، جمهوری اسلامی ساقط شده باشند، اما اکنون می‌بینند که به یک قدرت منطقه‌ای رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در اجتماع هیات مذهبی شهرستان مهدی شهر سمنان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق شد که در این ایام مبارک که با عطر حکمت فاطمی معطر است در خدمت شما عزیزان باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدای این جلسه با ذکر برخی از ویژگی‌ها و فضیلت‌های برجسته حضرت زهرا (س) گفت: امیدوار هستیم در این ایام خداوند ما را با مکتب اهل بیت (ع) و جایگاه ویژه حضرت زهرا (س) بیشتر آشنا کند تا بتوانیم در مسیر آن‌ها قدم برداریم.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: نعمت‌های الهی تعدادشان بیشمار است، به طوری که خداوند می‌فرماید ما نعمت‌ها را به صورت گسترده عطا کرده ایم، البته یکسری از آن‌ها از نظر ما پنهان هستند و یکسری از آن‌ها را ما نمی‌توانیم درک کنیم.

وی افزود: اولین نعمت الهی نعمت بودن است؛ یعنی ضرورتی نداشت ما وجود داشته باشیم، نعمت دوم نعمت انسان بودن است؛ یعنی ما می‌توانستیم چوب یا سنگ یا درخت باشیم؛ اما خداوند ما را انسان خلق کرد. این انسان بودن هم دو ویژگی دارد یعنی به ما لطف و اراده داد که باعث می‌شود که بفهمیم و عمل کنیم، پس شکر این نعمت این است که ما راه درست را از راه غلط تشخیص دهیم و وقتی که فهمیدیم راه درست چیست در آن مسیر حرکت کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان بیان داشت: نعمت بعدی، نعمت هدایت است و این یعنی این که خداوند ما را آفریده، ولی رهایمان نکرده است و وجود ۱۲۴ هزار پیامبر نشاندهنده اصرار خداوند بر هدایت انسان است، نعمت هدایت بالاترین نعمت الهی است و بالاترین درجه نعم الهی نعمت ولایت است به طوری که در روایات داریم که اسلام ۵ پایه دارد که نماز، روزه، حج، زکات و ولایت هستند و امام معصوم فرموده است که آن ۴ پایه اول کامل نمی‌شوند مگر با نعمت ولایت.

وی گفت: مرحوم مجلسی وقتی به این روایت می‌رسند استنباط می‌کنند که ما عادت داشتیم ولایت را ذیل اصول دین بدانیم؛ اما اینجا امام معصوم (ع) ولایت را در کنار کار‌های عملی انجام داده است و این بدین معنی است که ولایت یک جنبه عملی است.

محمدجواد لاریجانی ادامه داد: پس شیعه علاوه بر اصول عملی اسلام باید به ولایت هم پایبند باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ولایت موضوع بسیار مهمی است، بنابراین لازم است بدانیم که شان اهل بیت (ع) چیست. اهل بیت (ع) هم مرجعیت علمی و هم مشروعیت و هم بر مرجعیت سیطره دارند، مرجعیت اهل بیت (ع) این است که هیچ سیطره‌ای مشروع نیست، مگر این که به سیطره ولایت پیوند خورده باشد.

وی گفت: مسئله مهم دیگر این است که ما باید مصداق ولایت را هم بلد باشیم و پس از این شناخت نسبت به آن تولی و تبری داشته باشیم که البته تبری از تولی هم سخت‌تر است، به طوری که در جریان فتنه عده‌ای مجبور بودند به خاطر ولایت در مقابل دوستان خود بایستند.

محمدجواد لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اکنون در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید پرسید که چرا دشمنان ما در این چهلمین سال از انقلاب اینقدر خشمگین هستند، در پاسخ باید گفت: دشمنان منتظر بودند که پس از ۴۰ سال از انقلاب، جمهوری اسلامی ساقط شده باشند، اما اکنون می‌بینند که به یک قدرت منطقه‌ای رسیده است. دشمن در این ۴۰ سال همه گونه تلاش کرد تا نظام را ساقط کند؛ اما با یک قدرت بزرگ منطقه‌ای مواجه شد و اکنون از این موضوع بسیار عصبانی هستند و احساس خطر می‌کنند.

وی گفت: دشمن در این راستا هزینه‌های بسیار زیادی کرده و تبلیغات زیادی انجام داده است تا به اهداف خود برسد و یکی از بستر‌های تبلیغاتی دشمن همین اینترنت و فضای مجازی است که برایشان بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: بر اساس یک آمار، دشمن در سه ماه گذشته برای هر فرد ایرانی ۴.۳ پیام و محتوا تولید و منتشر کرده است که این نشان می‌دهد که برای تک تک ما ملت ایران برنامه دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان افزود: ما الان باید بدانیم که در شرایط حساسی قرار گرفته ایم و یک نابسامانی اقتصادی در کشور وجود دارد و این نابسامانی اقتصادی شبیه یک زخم است که روی این زخم حشراتی نشسته اند.

وی ادامه داد: این فضای نابسامان اقتصادی اکنون به محوری برای تبلیغات دشمن تبدیل شده است به طوری که سعی می‌کند به مردم القا کند که در این ۴۰ سال گذشته هیچ خروجی مثبتی از انقلاب به دست نیامده و برعکس گوشت و مرغ و اجناس به خاطر انقلاب بسیار گران شده است.

محمد جواد لاریجانی خاطرنشان کرد: بنابراین، چون این زخم وجود دارد ممکن است انسان را به فکر وادارد و بگوید که این حرف‌ها درست می‌باشند در حالیکه این روش، روش تبلیغاتی دشمن است.

وی گفت: هدف دشمن از این تبلیغات این است که بگوید اسلام به درد مملکت داری نمی‌خورد و ژاپن و آلمان که پیشرفت کردند به خاطر این است که آن جا اسلام نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ادامه داد: هدف دیگر دشمن از تبلیغات این است که به ما القا کند نمی‌توانیم جلوی آمریکا بایستیم، بنابراین عده‌ای در داخل می‌گویند وقتی که ما مرگ بر آمریکا می‌گوییم آن‌ها عصبانی می‌شوند و ما را اذیت می‌کنند و بر این باور هستند که خوب است که با آمریکا دوست باشیم و دشمنی با آن‌ها را رها کنیم.

وی گفت: از این حرف می‌شود نتیجه گرفت که ۲۲ بهمن امسال باید با بصیرت همراه باشد و ضروری است که در ۲۲ بهمن حضور فعالی داشته باشیم و نشان دهیم که ملت زنده و بالنده است.

محمدجواد لا یجانی تصریح کرد: ما باید به بصیرت مسلح باشیم و برای شبهه‌ها پاسخ داشته باشیم. دشمن وقتی که تهاجم می‌کند یک فرصت برای ما ایجاد می‌شود که به هجمه‌ها توجه کنیم و برای آن‌ها پاسخ بیابیم، لذا این هیات‌های مذهبی که هیات‌های بصیرتی هستند باید شبهه‌ها را بشناسند و آن‌ها را توضیح دهند.

وی گفت: اولین مسئله مهم این است که ما باید شرایط اقتصادی جامعه را بفهمیم و بدانیم که شرایط اقتصادی کنونی محصول دو پدیده است؛ اول فتنه اقتصادی و دوم افت کارآمدی و این دو پدیده با هم رخ داده است.

در حال تکمیل..

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جواد لاریجانی حقوق بشر دبیر حقوق بشر ستاد حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، گفت: شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی، شامگاه شنبه در مراسم یادواره شهدای بخش مهاباد اردستان، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 102 از سوره نساء می‌فرماید که «کفار دوست دارند شما غافل باشید از سلاح و کالاهایتان تا به شما یورش ببرند و شبیخون بزنند» و منظور از اسلحه دو موضوع است یکی اسلحه معنوی است که دشمن می‌خواهد آن از بین برود و رهبر انقلاب اسلامی هم به آن اشاره کرد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند با تهاجم فرهنگی ایران را آندلسی کنند، لذا باید هر دو سلاح را محکم داشته باشیم.

وی افزود: زمانی یکی از مسئولان عالی‌رتبه وقت کشور گفت الان وقت موشک نیست و وقت علم و دانش است و دشمن دقیقا همین را می‌خواهد که مومنان و مسلمانان از اسلحه معنوی و مادی خودشان غافل شوند و ناگهان حمله کنند، اما رهبر انقلاب اسلامی این خلف شایسته حضرت امام به همه مسائل واقف بوده و هوشیارند.

نمانیده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه مردم عزیز بیانیه گام دوم انقلاب را جدی بگیرید گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه دارند بستر را برای ظهور آماده می‌کنند و یکی از نکات مهم این بیانیه این است که باید تمدن‌سازی صورت بگیرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: همه فرهنگیان، حوزویان و اساتید باید شاخصه‌های تمدن را از قرآن استخراج کنیم و آن را به اندازه‌ای که می‌توانیم در جامعه و محیط پیرامونی و سپس خارج از کشور گسترش دهیم و 10 شاخصه تمدن اسلامی معنویت است و جنگ هشت سال دفاع مقدس دانشگاه معنویت بود و در قبور شهدا امروز مشاهده کردم شهید 16 ساله وجود داشت و بسیاری از شهدا دانش‌آموز بودند، اما از جبهه که بر می‌گشتند عارف بودند و راه 100 ساله یک عارف را یک شبه طی کردند و این راه معنویت را حضرت امام به همه آموخت.

حسینی تاکید کرد: غربی‌ها با لجن‌زار رذائل اخلاقی خود در زمان پهلوی به جان کشور افتادند، اما حضرت امام دل‌های جوانان را به سوی معنویت منقلب کرد و ثمره هشت سال دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی به خارج از کشور بود و خداباوری و معنویت را به کشورهای دیگر تزریق کردند و جوانان ما زیر بمب‌باران‌های تبلیغاتی دشمن هستند، اما می‌بینیم جوانان با چه شور و حالی در مراسمات شرکت می‌کنند که نمونه آن اعتکاف و شرکت در یادواره شهدا است.

نمانیده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: برادران و خواهران تا می‌توانند روی شاخصه معنویت کار کنند که یکی از آن‌ها همین یادواره شهدا است و بدانید به دعوت شهدا برای تقویت معنویت شرکت کردید و همین راه برای صدور معنویت در گام دوم انقلاب مهم است و همه این جهادها و مراسم‌ها ارزش است.

امام جمعه کاشان با اشاره به شهید والامقام فخری‌زاده، افزود: شهدا فدا شدند تا جمهوری اسلامی بماند، اما بعضی از آن‌ها که وظیفه تمدن‌سازی داشتند دشمن انتخاب کرد و شهید کرد تا جلوی معنویت را بگیرد و همین شهید را دشمن 10 سال دنبالش بود تا بتواند به شهادت برساند و همین حمله ایران به اسرائیل زحمات شهدایی همچون تهرانی‌مقدم و فخری‌زاده‌ها بود و کفار دوست دارند تا ما غافل شویم و به ما هجوم بیاورند پس در هر دو جبهه سلاح معنوی و سلاح نظامی باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: اسرائیلی‌ها وقتی از زبان رهبر انقلاب اسلامی شنیدند که ایران می‌خواهد موشک بزند اعلام کردند که محکم نزنید و حقیقتا آنچه اتفاق افتاد با توسلات بود و 103 هواپیما در آسمان بود تا موشک‌ها را بزنند و 700 پرنده شناسایی در منطقه داشتند و همه ناتو آماده شده بودند تا موشک‌ها را رصد کنند، اما کاری از پیش نبردند و موشک‌های ما به هدف نشست و آمریکا بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار هزینه پدافند داد و گنبد آهنین کاری نتوانست انجام دهد.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد