Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@04:57:53 GMT

فیلم بی‌هویت نساخته‌ام

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۸۰۸۱۸

تهیه‌کننده فیلم «تیغ و ترمه» گفت: تمام هزینه ساخت «تیغ و ترمه» ۲ میلیارد تومان است که از جیب شخصی خودمان دادیم. این فیلم با پول رانت و باند ساخته نشده است.

در ابتدای این نشست، کیومرث پوراحمد صحبت کرد و در مورد آخرین اثر خود گفت: نمی‌دانم تاکنون چند فیلم ساخته‌ام. شاید بیش از ۵۰ فیلم باشد، اما هر بار که می‌خواهم فیلم بسازم، به اندازه ساخت اولین فیلم خود، استرس دارم و نگران هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب‌های تصویربرداری بسیار سخت و پر استرس است، اما باید بگویم که در این فیلم، هر جا که احساس می‌کردم به بن‌بست رسیده‌ام، یک دلگرمی داشتم و آن هم علیرضا زرین دست بود. او در تمام تصویربرداری‌ها بهتری پیشنهاد را می‌داد و از این نظر، سهم زیادی در این فیلم داشت. باید بگویم که صحنه‌های خوب و ناب این فیلم، ماحصل هوش و زحمات علیرضا زرین دست بود.

پژمان بازغی در مورد حضور خود در این فیلم گفت: خوشحالم که یکی از بی‌نظیرترین همکاری‌هایم را در کنار یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان سینمای ایران داشتم.

دیبا زاهدی، بازیگر نقش اول این فیلم در مورد تجربه کارکردن با کیومرث پور احمد گفت: ایشان کارگردان دوران کودکی من است و حس نوستالوژی نسبت به کار‌های ایشان دارم. از همین منظر، کارکردن با ایشان برایم تجربه فوق‌العاده‌ای بود.

رضا یزدانی، خواننده مشهور که تیتراژ این فیلم را خوانده است، در مورد همکاری با کیومرث پور احمد گفت: من خوشبختانه با بسیاری از کارگردان‌های بزرگ سینمای ایران کار کردم و برایشان تیتراژ خواندم، اما باید بگویم که در کارنامه کاری‌ام کیومرث پور احمد را کم داشتم که توانستم با ایشان کار کنم.

در بخش دیگری از این نشست، کیومرث پور احمد در پاسخ به سوالی مبنی بر شخصیت‌های منفعل در این فیلم و حذف ناگهانی پژمان بازغی در روند فیلم گفت: این فیلم در فیلم‌نامه خود پایان دیگری داشت و در پایان، دو سکانس دیگر نیز فیلم‌برداری کرده بودیم. در یکی از این سکانس‌ها امیر را می‌دیدیم که می‌آید و از ترمه خداحافظی می‌کند. از آن جا که این سکانس‌ها بنا به نظر خودمان حذف شد، امیر هم به صورت ناگهانی حذف شد. البته باید بعد از جشنواره یک فکر اساسی، راجع به این دو سکانس بکنیم.

او در مورد اقتباس از یک رمان برای نوشتن فیلم‌نامه آن گفت: ععمدتا ماهی یکبار به یک کتاب فروشی می‌روم و کتاب می‌خرم. در این بین، توجه زیادی به رمان‌های ایرانی و جوانان ایرانی دارم. یکی از همین رمان‌ها، کتاب «کی از فلک پیاده می‌شوم» بود که توسط نشر چشمه منتشر شده بود. فیلم نامه این فیلم، عینا مانند همین رمان است که البته یک تفاوت بزرگ دارد. در رمان، آن دختر هیچ واکنی نسبت به خیانت‌ها نداشت، اما با خود گفتم که شخصیت فیلم من هیچ‌گاه نمی‌تواند چنین باشد. اما باید واکنش نشان بدهد و حرف بزند.

پور احمد در پاسخ به سوالی مبنی بر بی‌هویت بودن این فیلم گفت: این فیلم بی‌هویت نیست. وسواس من برای ساخت این فیلم به اندازه وسواسم برای ساخت فیلم‌های قبلی‌ام بود. دقت کنید که فیلم‌نامه این فیلم سینمایی به مدت یک سال زیر نگارش بود. در فیلم‌هایم، همیشه به دنبال سینمای با هویت و ایرانی بودم. اگر به تاریخ سینمای من نگاه کنید می‌بینید که شخصیت‌هایی را خلق کرده‌ام که بسیار با هویت بوده‌اند. داستان‌های مجید، سرنخ و ... از جمله همین‌ها است. حال این که گفته می‌شود، فیلم «تیغ و ترمه» بی‌هویت است، احتمالا به این دلیل است که من عیب و ایرادی در این چند سال پیدا کرده‌ام.

کا v. گردان فیلم داستان‌های مجید در مورد تغییر ایده سینمایی خود از «اتوبوس شب» به «تیغ و ترمه» گفت: به نظر خودم، هیچ تغییری نداشته‌ام. در ابتدای ساخت به من مجوز ندادند و گفتند که مگر می‌شود یک مادر این قدر بد باشد. هم‌چنین به من گفتند که تو اسطوره مادری یعنی بی‌بی را خلق کرده‌ای چگونه می‌توانی چنین مادری را بسازی؟ در مورد نقش مادر باید بگویم که خانم اسکندری بسیار فوق‌العاده آن را بازی کرد. بسیاری از خانم‌ها چنین نقشی را قبول نمی‌کردند، اما ایشان آن را پذیرفت و به بهترین نحو اجرا کرد.

پژمان بازغی در پاسخ به سوالی مبنی بر بی‌هویت بودن نقش خود گفت: به نظرم، نقش امیر اصلا بی‌هویت نیست بلکه او دارد جهان یک جوان را تصویر می‌کند و یک بخش‌هایی از زندگی پدر و مادر ترمه را به تصویر می‌کشد. اتفاقاتی که پیرامون امیر رخ می‌دهد دقیقا همان اتفاقاتی است که روزگاری برای پدر و مادر ترمه رخ داده است. باید بگویم که این فیلم، یکی از بی‌نظیرترین کار‌های آقای پور احمد است.

علی قائم مقامی در انتهای این نشست خبری و در پاسخ به سوالی مبنی بر هزینه ساخت این فیلم گفت: تمام هزینه‌های ساخت این فیلم در ۲ میلیارد تومان تمام شد. البته هزینه ساخت آن از جیب شخصی خود من و آقای پور احمد بود. ۶۰ درصد از این رقم را من دادم، ۳۰ درصد را آقای پور احمد داد و ۱۰ درصد مابقی را یکی از دوستان آقای پور احمد که دوست داشت در سینما سرمایه‌گذاری کند، پرداخت نمود. این فیلم نه با پول رانت ساخته شده است و نه باند بازی دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پول کیومرث پوراحمد استرس سینمای ایران ایران رمان فیلم سینمایی بازی جهان پدر پدر و مادر استرس پدر و مادر پول جشنواره فیلم فجر رمان جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

رئیس رسانه ملی در این آیین با اشاره به اینکه پیشرفت در همه عرصه‌ها و به‌ویژه در ورزش موجب تقویت هویت ملی ما می‌شود، گفت: یکی از سرفصل‌های مهم تحولی رسانه ملی، «پیشرفت» است و این جشنواره با برجسته کردن افتخارات فرزندان ایران، هویت ملی را تقویت می‌کند و یکی از مصادیق فتوحات فرزندان ایران است.

جبلی افزود: جوانان ما، دانشمندان ما و قهرمانان ما در نیرو‌های مسلح که با اقتدارآفرینی در عرصه بین‌الملل، عملیاتی، چون «وعده صادق» را رقم زدند، مصداق عینی این قهرمانی‌اند.

وی ورزشکاران را از جمله عناصر هویت ملی کشور دانست و گفت: ورزشکاران باید به طور مستمر در قاب رسانه ملی حضور داشته باشند، این وظیفه ذاتی ماست که در رسانه ملی خدمتگزار این قهرمانان باشیم.

رئیس رسانه ملی این جشنواره را مصداق روشنی از رویکرد و سازوکار تحول در رسانه ملی دانست و گفت: در کنار رویکرد تحولی رسانه ملی، انتخاب نهایی با ملت ایران که صاحبان اصلی رسانه و صاحبان اصلی کشورند بوده است.

جبلی افزود: حدود پنج میلیون تن از هموطنان عزیزمان قهرمانان ملی را انتخاب کردند و این افتخاری برای ورزشکاران ماست که مورد توجه مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی همواره مورد توجه قهرمانان ملی و مردم ایران بوده است گفت: هرچند نتیجه طبیعی قهرمان شدن ستاره بودن است، اما در ورزش، ستاره بودن کافی نیست. قهرمانان ملی که در این جشنواره برگزیده شدند محبوب دل مردم‌اند و این نشان می‌دهد مردم قدردان ورزشکارانشان هستند و در کنار آنها می‌مانند.

وی که قهرمانان ملی را رسانه گویای هویت ملی خواند که نماد اخلاق و جوانمردی را در رسانه نمایان می‌کنند، گفت: مردم هنوز یاد جهان پهلوان تختی را گرامی می‌دارند، چراکه او نماد جوانمردی بود و جوانمردی لازمه قهرمانی است.

رئیس رسانه ملی با یادآوری نام شهید ابراهیم هادی و توصیه به مطالعه کتاب «جوانمرد» _روایت زندگی و خاطرات شهید ابراهیم هادی _ گفت: قهرمانانی مانند ابراهیم هادی همواره در تاریخ می‌مانند و این نقش صداوسیما را در معرفی این قهرمانان سنگین‌تر می‌کند.

جبلی با اشاره به اینکه رسانه ملی قدردان ورزشکارانی است که عنصر ایرانی و جوانمردی را برجسته می‌کنند عنوان کرد: از مردمی‌که با وسواس قهرمانان ملی‌شان را انتخاب کردند قدردانی می‌کنم. این انتخاب نشان داد که مردم عناصر هویتی ملی‌شان را می‌شناسند و ما نیز قدردان این قهرمانان در رسانه ملی هستیم.

دیگر خبرها

  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • سیمینی که دانشور بود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • دومین پنالتی مهم از دست رفته امیری
  • گوهری و نقشه برای دومین ضربه به پرسپولیس
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از ۷۲ سال غیبت (+عکس)