Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهراب قاسم‌خانی در پاسخ به ادبیات روزنامه کیهان در توصیف فاطمه معتمدآریا تاکید کرد که واژه پیرزن فحش نیست. آفتاب‌‌نیوز : دیروز چهارشنبه ۱۰ بهمن روزنامه کیهان در واکنش به سخنان فاطمه معتمدآریا در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر نوشته بود:‌ «انتظار آن بود حالا که پیرزنی سرد و گرم چشیده هستید، از گذران عمرتان عبرت گرفته و از حداقل بینش و دانش برخوردار باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکدان نشکنید، منشا نشر دروغ نشوید و عاقلانه زندگی کنید.»
ادبیات روزنامه کیهان در این مطلب با واکنش مهراب قاسم‌خانی روبه‌رو شد که در اینستاگرام نوشت:‌ «در پاسخ به انتقادات خانم معتمدآریا در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر، روزنامه کیهان مطلبی نوشته که چندین بار توی متنش در وصف ایشون از واژه "پیرزن” استفاده کرده. کاری به این ندارم که با هر استانداردی خانم معتمد آریا پیرزن محسوب نمیشن و در نهایت یه خانم میانسال به حساب میان، ولی نکته اصلی که میخوام در موردش حرف بزنم، شکل استفاده از واژه "پیرزن” توسط این روزنامه وزینه که به قصد تحقیر و تمسخر خانم معتمد آریا ازش استفاده شده. یعنی این عزیزان از "پیرزن” به جای فحش استفاده کردن.
این فرهنگ دقیقاً همون فرهنگیه که برای تحقیر یه مرد میگه: "مثل زنا هستی” یا برای تمسخر طرف مقابل از واژه های "دهاتی” و "شهرستانی” استفاده میکنه. این ادبیات نشون دهنده میزان تحجر فکری تحریریه کیهان و فاصله اش از تفکر و تعقل و خرده. فرهنگ و ادبیاتی چندش آور با رویکرد جنسیتی و نژادپرستانه که سالهاست منسوخ شده.
فقط متوجه دلیل عصبانیت کیهان از صحبت‌های خانم معتمدآریا نشدم. این که ایشون نصف سال‌های فعالیتشون رو با انواع ممنوعیت و محرومیت گذروندن و همفکران شما همیشه از ایشون متنفر بودن رو دروغ گفتن؟ الان دارید منت میذارید که اجازه دادید بدون لابی و حمایت و فقط با استفاده از توانایی‌های خودشون کار کنن و بدرخشن؟ بابا دستتون درد نکنه که این همه بزرگوارید.
البته درکتون میکنم. سخته که صاحب تمام قدرت و ثروت باشی و تصمیم گیری‌های فرهنگی و سیاسی در اختیارت باشه و تریبون و رسانه ملی دستت باشه، اون وقت مردم یکی رو دوست داشته باشن که چشم نداری ببینیش... منم بودم عصبانی میشدم... به هر حال "پیرزن” فحش نیست.»

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مهراب قاسم خانی روزنامه کیهان پیرزن فاطمه معتمدآریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۸۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی

معلم در واقع به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی است که نام او برای همیشه خواهد ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اردیبهشت در تقویم کشور یادآور سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که به عنوان روز معلم نامگذاری شده است؛ روزی که برای پاسداشت و قدردانی از یک عمر زحمت و تلاش انسان‌های بی‌توقع و متواضعی است که خود سوختند، شعله شدند و هنرشان را به ما آموختند.

 

هر ساله متناسب با این ایام برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود، در همین زمینه؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تبریک روز معلم به همه معلمان، فرهنگیان و جامعه آموزش‌وپرورش کردستان اظهار داشت: شهید مطهری جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارند و توانست با اشراف بر شریعت و اندیشه‌هایش ایمان دینی را به گونه‌ای تبیین کند که پاسخ‌گوی عصر کنونی باشد. 

هاشم ناظمی‌جلال گفت: ما معلمان و فرهنگیان بسیار خوشحال هستیم که روز معلم به یاد این معلم فرزانه در کشور اسلامی هر ساله برنامه‌های متنوعی در سطح کشور و استان برگزار می‌شود. امسال نیز برنامه‌های متعددی متناسب با ایام پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

وی شعار محوری امسال را "همه ما مدیون توییم، مدرسه قوی، ایران قوی خواهیم داشت" خواند و افزود: معلم در واقع به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی است که نام او برای همیشه با دیروز، امروز و فردای اهل خرد و اندیشه همراه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از زحمات همه معلمان 16 منطقه آموزشی سطح استان قدردانی کرد و ابراز داشت: همواره قدردان تلاش‌های این عزیزان و بیاد پیشکسوتان و زحمت‌کشان عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

ناظمی‌جلال به روزشمار بزرگداشت هفته معلم، اشاره کرد و بیان داشت: چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه با عنوان نور مطهر، پنجشنبه فرزانه زمان، جمعه ایثار به‌توان تو، شنبه 15 اردیبهشت‌ماه محور جامعه، یکشنبه پا جای پای انبیا، دوشنبه پاک‌جوهران و سه‌شنبه آخرین روز، آینده در دستان تو، نام‌گذاری شده است.

به گزارش تسنیم؛ دیدار معلمان نمونه کشوری و استانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در امروز، دیدار با نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، تقدیر از معلمان، تکریم و دیدار معلمان بازنشسته، پنج‌شنبه غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی، برپایی میز خدمت در نماز جمعه شهرستان‌ها، سخنرانی و ارائه گزارش، برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم در همه شهرستان‌ها، حضور معلم‌های نمونه در برنامه‌های مختلف تلویزیونی صداوسیما و نشست‌های پرسش و پاسخ در مدارس از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته معلم در کردستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلم به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • ‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • فائضه غفار حدادی با سفرنامه حج به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!